January 12, 2004
denstore wrote: [quote=Json_81]Nu ska vi inte börja bråka 🙂
Varför inte? Det är ju halva nöjet med såna här trådar....:D
Men om man nu skall hålla sig till trådens syfte, så håller jag med om att 500k är för lite. Dock så hade man klarat sig ganska bra på 2-3 mille, om man är lite försiktig. Investera i blandade papper, och man kan räkna med en förräntning på runt 10%. Det betyder dock att man får skita i lyxbilar och annat, men det är iofs en prioriteringsfråga.
det var ju han som började juh *pekar på den store* 😈 😛
November 18, 2003
De flesta öppnar väl eget eller köper in sig någonstans som garanterar pengar för livet, skulle ju vara tråkigt att bara sitta hemma.
Kolla liksom gamla fotbollsspelare som tjänat miljoner genom tiderna och sedan dragit sig ur fotbollen de flesta har ju öppnat eget eller investerat i nåt fastän de hade kunnat leva på sina miljoner resten av livet, kolla liksom Thomas Brolin
January 13, 2003
Death On Wings wrote: 25.000 i 25 år på triss vore ju inte fel.
Då kunde man stoppa undan 15000 varje månad och leva på dom i 25 år till efter man slutat fått pengar 🙂Men det blir nog segt i längden så ajg skulle nog haft ett litet jobb på sidan av.
Jo, hade jag med.
Hade varit rätt kul att fixa en datorfirma i stil med alienware med riktiga entusiastlösningar, custom-prylar och import av ovanliga saker. 🙂
November 22, 2001
Death On Wings wrote: 25.000 i 25 år på triss vore ju inte fel.
Då kunde man stoppa undan 15000 varje månad och leva på dom i 25 år till efter man slutat fått pengar 🙂Men det blir nog segt i längden så ajg skulle nog haft ett litet jobb på sidan av.
Måttligt kul att leva på 10 000 i månaden.
December 31, 2001
Json_81 wrote: [quote=Death On Wings]25.000 i 25 år på triss vore ju inte fel.
Med jobb så blir det ju mer.
10.000 är inga problem att leva för och ha kul, klarar mig ju nu så 😀
Edit: Plus att vi kan säa att du jobbar 20 tim i veckan eller så oxå så får du nog minst hälften till.
June 23, 2002
Json_81 wrote: [quote=Death On Wings]25.000 i 25 år på triss vore ju inte fel.
Tror han menar även att han ska fortsätta jobba, eller?
November 22, 2001
Death On Wings wrote: [quote=Json_81][quote=Death On Wings]25.000 i 25 år på triss vore ju inte fel.
Med jobb så blir det ju mer.
10.000 är inga problem att leva för och ha kul, klarar mig ju nu så 😀
Edit: Plus att vi kan säa att du jobbar 20 tim i veckan eller så oxå så får du nog minst hälften till.
Hur sjutton då? Jag levde på ca 10k i månaden när jag pluggade, visst hade jag kul, men man hade ju aldrig råd att köpa något.
Jo, jobbar man 2-3 dar i veckan blir det ju hållbart.
August 28, 2004
25k i månaden i 25 år. Hade levt upp varenda krona de första 3 åren iaf, sen hade det blivit till att spara, troligtvis. Dock så hade nog en slant gått till familjen. Jag hade nog hoppat av skolan om jag vann det, och frilansat på diverse företag, göra grejor som man tycker är roligt, som inte kräver någon vidare utbildning. Då skaffar man sig meriter tills kosingen är slut. 😀
1 Guest(s)