December 31, 2001
Json_81 wrote: [quote=Death On Wings][quote=Json_81][quote=Death On Wings]25.000 i 25 år på triss vore ju inte fel.
Då kunde man stoppa undan 15000 varje månad och leva på dom i 25 år till efter man slutat fått pengar 🙂Men det blir nog segt i längden så ajg skulle nog haft ett litet jobb på sidan av.
Måttligt kul att leva på 10 000 i månaden.
Med jobb så blir det ju mer.
10.000 är inga problem att leva för och ha kul, klarar mig ju nu så 😀
Edit: Plus att vi kan säa att du jobbar 20 tim i veckan eller så oxå så får du nog minst hälften till.
Hur sjutton då? Jag levde på ca 10k i månaden när jag pluggade, visst hade jag kul, men man hade ju aldrig råd att köpa något.
Jo, jobbar man 2-3 dar i veckan blir det ju hållbart.
Kan lägga undran 1000-2000 kr i månaden om jag vill.
Får man fråga vad du tjänar just nu och vad du har i hyra om du inte klarade av att lägga undran pengar när du fick 10.000 kr ?
November 22, 2001
Death On Wings wrote:
Kan lägga undran 1000-2000 kr i månaden om jag vill.
Får man fråga vad du tjänar just nu och vad du har i hyra om du inte klarade av att lägga undran pengar när du fick 10.000 kr ?
Då hade jag 2300 i hyra ungefär. Plus el, telefon sånt där.
Bensin kostar ganska mycket, hade ca 1500 i månaden i bensinräkning, ibland mer. Böcker o sånt till skolan, mat.
Visst, hade man levt snålt o käkat nudlar osv kanske man hade haft pengar över, men man vill ju leva anständigt.
Nu vet jag inte riktigt vad jag tjänar eftersom jag precis bytt anställning, men jag tror det blir lite över 16 000 ut.
December 31, 2001
Json_81 wrote: [quote=Death On Wings] Kan lägga undran 1000-2000 kr i månaden om jag vill.
Då hade jag 2300 i hyra ungefär. Plus el, telefon sånt där.
Bensin kostar ganska mycket, hade ca 1500 i månaden i bensinräkning, ibland mer. Böcker o sånt till skolan, mat.
Visst, hade man levt snålt o käkat nudlar osv kanske man hade haft pengar över, men man vill ju leva anständigt.
Nu vet jag inte riktigt vad jag tjänar eftersom jag precis bytt anställning, men jag tror det blir lite över 16 000 ut.
Underligt, jag betalar mer hyra än dig men dock använder jag bilen mycket mindre, det du lägger ut i månaden tar jag på 3 månader 😛 Själv äter jag pizza och sådant några gånger i veckan och aldlrig nudlar eller massa makaroner 🙂
Du tjänar som jag gjorde när jag jobbade då, visst känns det bra ? 🙂
Jobbade man 3 helger så knäckte man 20000 efter skatt 😀
November 22, 2001
Death On Wings wrote:
Underligt, jag betalar mer hyra än dig men dock använder jag bilen mycket mindre, det du lägger ut i månaden tar jag på 3 månader 😛 Själv äter jag pizza och sådant några gånger i veckan och aldlrig nudlar eller massa makaroner 🙂Du tjänar som jag gjorde när jag jobbade då, visst känns det bra ? 🙂
Jo, det hade man gjort, men jag jobbar aldrig helger. Tiderna på helgen passar inte mig alls.
Jag vill veta din hemlighet 🙂
December 31, 2001
Json_81 wrote: [quote=Death On Wings] Underligt, jag betalar mer hyra än dig men dock använder jag bilen mycket mindre, det du lägger ut i månaden tar jag på 3 månader 😛 Själv äter jag pizza och sådant några gånger i veckan och aldlrig nudlar eller massa makaroner 🙂
Du tjänar som jag gjorde när jag jobbade då, visst känns det bra ? 🙂
Jo, det hade man gjort, men jag jobbar aldrig helger. Tiderna på helgen passar inte mig alls.
Jag vill veta din hemlighet 🙂
310 kr /tim helger det är hemligheten 😀 Man känner visa kortet växa i fickan för varje minut man står på jobbet då :D/
February 12, 2003
Jag hade utan tvekan lagt av med det jag höll på med och investerat i nånting, så jag kunnat leva på det livet ut. Fast hade man vunnit en halvmiljon så är det bara skit egentligen, då hade jag köpt mig en Lotus Exige 240R, sen hade pengarna varit slut.
Iofs, hade jag studerat när jag vann, så hade jag lätt fortsatt studera, man kommer ingenvart efter att skattemyndigheterna har varit framme och tagit ens pengar om man inte har jobb. 😉
November 22, 2001
Death On Wings wrote:
310 kr /tim helger det är hemligheten 😀 Man känner visa kortet växa i fickan för varje minut man står på jobbet då :D/
Jag menade mest hemligheten med att kunna lägga undan pengar när bara får 10 000 i månaden 🙂
Anledningen till att jag inte vill jobba helg är att jag måste vända dygnet helt mellan fredag och lördag för att sen vända tillbaka det tills på söndagen. Tycker inte pengarna är värt hur dåligt man mår.
October 7, 2002
Oavsett om jag hade vunnit så mycket pengar att jag inte skulle behöva jobba så skulle jag vilja ha något att sysselsätta mig med, annars skulle jag klättra på väggarna inom några dagar.
Sen om det är jobb, att plugga vidare och lära sig en massa saker, eller om det är att starta eget företag kan egentligen kvitta. Att bli heltidsvolontär med att skriva öppen mjukvara eller något vore också en variant. 🙂
2 Guest(s)