May 1, 2005
http://www.aftonbladet.se/vss/.....12,00.html
Tycker detta har gått för långt nu. Har tyckt det innan också, men detta var droppen. Tycker fassan ska göra samma sak mot sonen.
Förmodligen blir det så att killen får "vård" och sedan släpps för "gott uppförande". Amputera hans händer säger jag bara :bash:
September 3, 2001
jo. har flera kompisar vars föräldrar kan vara riktigt eländiga och jävliga. Nästan hjärtlösa. Min egen flickvän har såna föräldrar. Sätter regler för enbart för att tillfredställa sig själva genom att jävlas med henne, utan någon som helst logisk anledning.
Hade jag varit i hennes position hade jag nog reagerat väldigt likt den här 18-åringen, om dom drog ut min sladd.
Ren principsak, sluta jävlas.
Jag stödjer inte killens narkotikamissbruk eller tidigare misshandel, men jag hejjar på 18-åringen i det här fallet.
June 5, 2004
Kame_boy wrote: jo. har flera kompisar vars föräldrar kan vara riktigt eländiga och jävliga. Nästan hjärtlösa. Min egen flickvän har såna föräldrar. Sätter regler för enbart för att tillfredställa sig själva genom att jävlas med henne, utan någon som helst logisk anledning.
Hade jag varit i hennes position hade jag nog reagerat väldigt likt den här 18-åringen, om dom drog ut min sladd.
Ren principsak, sluta jävlas.Jag stödjer inte killens narkotikamissbruk eller tidigare misshandel, men jag hejjar på 18-åringen i det här fallet.
skojjar du eller?
tycker du det är okej att knäa någon i ansiktet och slå personen i ansiktet och jaga personen med kniv för att han har dragit ur din datorsladd?
Då är du ju inte ett dugg bättre än killen som gjorde det.
Och förövrigt tycker iaf jag att man har mer respekt för föräldrarna, iaf har jag det.
May 1, 2005
Kame_boy wrote: Jag stödjer inte killens narkotikamissbruk eller tidigare misshandel, men jag hejjar på 18-åringen i det här fallet.
Nu uttryckte du dig väldigt klumpigt eller så har du en riktigt sned syn på saken. Det är en sak att förstå 18-åringens reaktion, men att "heja på" är bara osmakligt eftersom det skulle betyda att du rättfärdigar det han gjorde.
Killen ska åka dit fett för det han gjorde. Han har långt ifrån alla indianer i kanoten uppenbarligen. Även om hela hans uppväxts frustration svallar upp vid ett enda tillfälle så ska inte en kniv vara något som passerar tanken ens.
January 22, 2003
azN- wrote: [quote=Kame_boy]jo. har flera kompisar vars föräldrar kan vara riktigt eländiga och jävliga. Nästan hjärtlösa. Min egen flickvän har såna föräldrar. Sätter regler för enbart för att tillfredställa sig själva genom att jävlas med henne, utan någon som helst logisk anledning.
Ren principsak, sluta jävlas.Jag stödjer inte killens narkotikamissbruk eller tidigare misshandel, men jag hejjar på 18-åringen i det här fallet.
skojjar du eller?
tycker du det är okej att knäa någon i ansiktet och slå personen i ansiktet och jaga personen med kniv för att han har dragit ur din datorsladd?
Då är du ju inte ett dugg bättre än killen som gjorde det.
Och förövrigt tycker iaf jag att man har mer respekt för föräldrarna, iaf har jag det.
-Det ligger mycket bakom det här. Under hela min uppväxt har han slagit mig. Nu när jag blivit stor vågar han inte, men han jävlas på andra sätt, säger 18-åringen i polisförhören.
Om det sonen säger är sant kan jag mycket väl förstå hans reaktion, troligen inte bara att farsan drog ut sladdan som är anledning utan bara att det var det som utlöste det.
Säger inte att han gjorde rätt, bara att jag kan förstå varför han gjorde det.
September 3, 2001
hehe sant dreamweaver. Tänkte inte på det. Men ja antagligen ville jag väl mena att jag förstod honom. Som NES_Boy säger.
azN- Kniven kanske är att ta i. Men jag skulle definitivt vara beredd att sätta nävar i ansiktet på folk om dom jävlades på det viset. Speciellt om det här är sant:
"-Det ligger mycket bakom det här. Under hela min uppväxt har han slagit mig. Nu när jag blivit stor vågar han inte, men han jävlas på andra sätt, säger 18-åringen i polisförhören."
Mest för att markera det som uppenbarligen inte går att markera med ord. Dvs "SLUTA JÄVLAS"
June 5, 2004
NES_Boy wrote:
Om det sonen säger är sant kan jag mycket väl förstå hans reaktion, troligen inte bara att farsan drog ut sladdan som är anledning utan bara att det var det som utlöste det.
Säger inte att han gjorde rätt, bara att jag kan förstå varför han gjorde det.
Fortfarande förstår jag inte hur du kan förstå honom när han har tagit en kniv jagat sin pappa och huggit sönder en dörr. Då är det något fel på personen och jag tror förövrigt inte på det killen säger. Helt enkelt det är inte normalt att jaga någon med en kniv i vilket fall som helst, även om hans pappa har slagit honom när han var mindre.
Näää kan inte alls förstå hur ni som förstår honom tänker...
March 30, 2003
Drar man sladden ur en ev. datormissbrukares dator får man skylla sig själv.
EDIT.
Om ens föräldrar inte utnyttjat sitt övertag mot en som liten är det ganska svårt att förstå att han reagerade så. Jag är övertygad om att han inte skulle röra ett finger om samma sak hände på ett IT-cafe.
Man får en ganska konstigt förhållande till sina föräldrar om de utnyttjar alla tillfällen du är sårbar.
Det kvittar om det är misshandel eller en sladd som dras ur. De blir ett par främlingar man inte kan lita på i ens liv. De födde en så man gör så gott man kan för att lita på dem. Ändå blir man sviken hela tiden.
Hur kände du när du lovat dina kompisar att följa med och köpa godis men mamma sa att du inte skulle få pengar om du inte åt upp avfallet som låg på tallriken? Du var inte glad iaf.
Tänk dig att detta håller på ständigt. Går du inte upp drar de upp dig. Lägger du dig inte håller de fast dig. Råkar du förstöra något hotar de att ta pengar ifrån ditt sparkonto.
Detta får varje småsak att verka väldigt fel. Allt är för att spra och utnyttja dig. Även om det är rätt.
March 30, 2003
azN- wrote: [quote=Urax]Drar man sladden ur en ev. datormissbrukares dator får man skylla sig själv.
Samma sak som att säga: "Försöker man gripa en mördare får man skylla sig själv"
Vad får dig att tro det?
missbruk = mord?
gripande = provokation/för dess eget bästa?
June 5, 2004
Urax wrote: [quote=azN-][quote=Urax]Drar man sladden ur en ev. datormissbrukares dator får man skylla sig själv.
Samma sak som att säga: "Försöker man gripa en mördare får man skylla sig själv"
Vad får dig att tro det?
missbruk = mord?
gripande = provokation/för dess eget bästa?
fattar inte vad du skriver...
Men ja, pappan drog ur sladden för killens eget bästa.
March 11, 2003
Oavsett om han har haft en taskig uppväxt, så är det inte en ursäkt. Om farsan har misshandlat honom, och fortsätter att jävlas med honom, då går man till polisen och anmäler honom, och sedan söker man upp de sociala myndigheterna och ber dem att hjälpa en med ett alternativ boende. Det hela känns som en efterkonstruktion.
-"Ojojoj, jag har minsann haft det jättehemskt, så nu skall jag få göra vad jag vill...."
En annan sak som jag tänkte på direkt, var hur Aftonbladet lite lagom subtilt, eller kanske inte, vinklar in det hela på den hemska datorn.
-"Jojo, han både knarkar och spelar datorspel. Då är det ju inte så konstigt att man blir så här....."
March 23, 2004
Jag skulle blivit jävligt förbannad om en utav mina föräldrar drog ur sladden till datorn klockan 11.
Killen är 18 år, om han vill sitta uppe hela natten framför datorn så borde han få göra det om han vill. Måste vara extremt frustrerande för en 18 åring att behöva i stort sett ha en "läggdags tid" klockan 23.00..
Förstår på ett sätt att han vill ge igen på sin farsa om han blivit misshandlad under sin uppväxt, men det måste ju slått slint i skallen på honom. Låter som han är extremt beroende av datorn och har aggressionsproblem :s.
May 1, 2005
richardb wrote: Jag skulle blivit jävligt förbannad om en utav mina föräldrar drog ur sladden till datorn klockan 11.
Killen är 18 år, om han vill sitta uppe hela natten framför datorn så borde han få göra det om han vill. Måste vara extremt frustrerande för en 18 åring att behöva i stort sett ha en "läggdags tid" klockan 23.00..
Förstår på ett sätt att han vill ge igen på sin farsa om han blivit misshandlad under sin uppväxt, men det måste ju slått slint i skallen på honom. Låter som han är extremt beroende av datorn och har aggressionsproblem :s.
Sant det där med att han är 18 och allt, han borde få bestämma själv. Men helt ändrar jag inte min åsikt, han har fortfarande ganska så stora problem.
June 5, 2004
Black_light wrote: [quote=richardb]Jag skulle blivit jävligt förbannad om en utav mina föräldrar drog ur sladden till datorn klockan 11.
Sant det där med att han är 18 och allt, han borde få bestämma själv. Men helt ändrar jag inte min åsikt, han har fortfarande ganska så stora problem.
+ att bor han hemma så får han följa reglerna som finns i huset.
May 1, 2005
azN- wrote: [quote=Black_light][quote=richardb]Jag skulle blivit jävligt förbannad om en utav mina föräldrar drog ur sladden till datorn klockan 11.
+ att bor han hemma så får han följa reglerna som finns i huset.
Också true, hmm, svår diskussion detta :p
March 23, 2004
Ja, jag tänkte också på det att han faktiskt måste följa sina föräldrars regler sålänge han bor hemma. Fast det måste ju också vara rimliga regler. Han är gammal nog att bestämma över sin skolgång själv, och alldeles för gammal för att ha en bestämd tid då han måste stänga av datorn..
2 Guest(s)