Rysk astrolog stämmer Nasa för kometprojekt.
Kräver två miljarder: ”Detta förvränger mina horoskop”
"Nasa må jubla över sin lyckade kometbeskjutning.
Men alla är inte lika förtjusta.
En rysk astrolog har stämt Nasa på drygt två miljarder kronor för att aktiviteten har stört hennes arbete - med att ställa horoskop."
http://www.aftonbladet.se/vss/.....23,00.html
Hahahaha
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 14, 2004
Black_light wrote: Jag fattade inte riktigt det där med kometgrejen, såg en liten bit av reportaget på tyska, fattade inte ett dugg. Vad handlade det om? Var den på väg mot jorden eller? Någonstans där det står lite mer om projektet på svenska?
NASA köt in en sond in i kometen för att kunna analysera "dammet" som bildades vid explotionen. Men även för att kunna få se hur en komet ser ut inuti samt att ta reda på om man kan göra liknande saker med kometer som är påväg mot jorden.
November 5, 2001
skinner wrote: [quote=Black_light]Jag fattade inte riktigt det där med kometgrejen, såg en liten bit av reportaget på tyska, fattade inte ett dugg. Vad handlade det om? Var den på väg mot jorden eller? Någonstans där det står lite mer om projektet på svenska?
NASA köt in en sond in i kometen för att kunna analysera "dammet" som bildades vid explotionen. Men även för att kunna få se hur en komet ser ut inuti samt att ta reda på om man kan göra liknande saker med kometer som är påväg mot jorden.
De hoppas även få större inblick i hur BigBang gick till.
Finns artikel om ämnet i senaste nummret av Illustrerad Vetenskap.
Finns även på webben: Sondkrasch blottar urtiden
May 1, 2005
Arny wrote: [quote=skinner][quote=Black_light]Jag fattade inte riktigt det där med kometgrejen, såg en liten bit av reportaget på tyska, fattade inte ett dugg. Vad handlade det om? Var den på väg mot jorden eller? Någonstans där det står lite mer om projektet på svenska?
Ok, så det har liksom inget att göra med att kometen kanske var påväg hitåt eller nått sånt armageddonskit?
November 5, 2001
Black_light wrote: [quote=Arny][quote=skinner][quote=Black_light]Jag fattade inte riktigt det där med kometgrejen, såg en liten bit av reportaget på tyska, fattade inte ett dugg. Vad handlade det om? Var den på väg mot jorden eller? Någonstans där det står lite mer om projektet på svenska?
Ok, så det har liksom inget att göra med att kometen kanske var påväg hitåt eller nått sånt armageddonskit?
Nope. Du kan nog vara lugn än så länge. Behöver inte krypa ner i skyddrummet ikväll
May 1, 2005
Arny wrote: [quote=Black_light][quote=Arny][quote=skinner][quote=Black_light]Jag fattade inte riktigt det där med kometgrejen, såg en liten bit av reportaget på tyska, fattade inte ett dugg. Vad handlade det om? Var den på väg mot jorden eller? Någonstans där det står lite mer om projektet på svenska?
Nope. Du kan nog vara lugn än så länge. Behöver inte krypa ner i skyddrummet ikväll
De tänker jag alldrig göra, sålänge inte det börjar lukta surströmming överallt. Om inte det händer så sitter jag lungt vid datorn.
Sortima wrote: Det sjuka är att hon säkert vinner målet
Med största säkerhet..NEJ..
Hon är inte Amerikansk medborgare..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 1, 2005
Mean Machine wrote: [quote=Arny]Nope. Du kan nog vara lugn än så länge. Behöver inte krypa ner i skyddrummet ikväll
Har dock för mig att risken för att jorden skulle träffas av en stor förbannad komet runt år 2020 var 1:300... Så om femton år kanske man ska krypa ner i skyddsrummet. 🙂
Naj! för där kan man ju inte spela cs, eller?
July 14, 2004
Black_light wrote: [quote=Mean Machine][quote=Arny]Nope. Du kan nog vara lugn än så länge. Behöver inte krypa ner i skyddrummet ikväll
Har dock för mig att risken för att jorden skulle träffas av en stor förbannad komet runt år 2020 var 1:300... Så om femton år kanske man ska krypa ner i skyddsrummet. 🙂
Naj! för där kan man ju inte spela cs, eller?
pff, det e bara o plocka fram farsans fågelbössa och börja skjuta prick 😎
1 Guest(s)