[AB] STORA problem finns det..|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[AB] STORA problem finns det..
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 4, 2005 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Rysk astrolog stämmer Nasa för kometprojekt.
Kräver två miljarder: ”Detta förvränger mina horoskop”

"Nasa må jubla över sin lyckade kometbeskjutning.
Men alla är inte lika förtjusta.
En rysk astrolog har stämt Nasa på drygt två miljarder kronor för att aktiviteten har stört hennes arbete - med att ställa horoskop."

http://www.aftonbladet.se/vss/.....23,00.html

Hahahaha

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
915696
July 4, 2005 - 6:40 pm
sp_Permalink sp_Print

🙄

Suizide
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 746
915718
July 4, 2005 - 7:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Naaaaaw stackarn

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
915724
July 4, 2005 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

hehe, patetiska människa. Hoppas hon skämtar.

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
915729
July 4, 2005 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Lätta sättet att få pengar?

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
915739
July 4, 2005 - 8:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Trolitsvis inte, hade hon däremot varit amerikansk medborgare och stämt i ett amerikanskt domstol så....

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
915743
July 4, 2005 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror jag ska stämma moderaterna eftersom dom hotar mitt sätt att leva iom att dom vill sänka sjukersättningarna. :-k :)R

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
915797
July 4, 2005 - 10:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag fattade inte riktigt det där med kometgrejen, såg en liten bit av reportaget på tyska, fattade inte ett dugg. Vad handlade det om? Var den på väg mot jorden eller? Någonstans där det står lite mer om projektet på svenska?

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
915829
July 4, 2005 - 11:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: Jag fattade inte riktigt det där med kometgrejen, såg en liten bit av reportaget på tyska, fattade inte ett dugg. Vad handlade det om? Var den på väg mot jorden eller? Någonstans där det står lite mer om projektet på svenska?

NASA köt in en sond in i kometen för att kunna analysera "dammet" som bildades vid explotionen. Men även för att kunna få se hur en komet ser ut inuti samt att ta reda på om man kan göra liknande saker med kometer som är påväg mot jorden.

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
915834
July 4, 2005 - 11:22 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: [quote=Black_light]Jag fattade inte riktigt det där med kometgrejen, såg en liten bit av reportaget på tyska, fattade inte ett dugg. Vad handlade det om? Var den på väg mot jorden eller? Någonstans där det står lite mer om projektet på svenska?

NASA köt in en sond in i kometen för att kunna analysera "dammet" som bildades vid explotionen. Men även för att kunna få se hur en komet ser ut inuti samt att ta reda på om man kan göra liknande saker med kometer som är påväg mot jorden.

De hoppas även få större inblick i hur BigBang gick till.

Finns artikel om ämnet i senaste nummret av Illustrerad Vetenskap.
Finns även på webben: Sondkrasch blottar urtiden

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
915836
July 4, 2005 - 11:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: [quote=skinner][quote=Black_light]Jag fattade inte riktigt det där med kometgrejen, såg en liten bit av reportaget på tyska, fattade inte ett dugg. Vad handlade det om? Var den på väg mot jorden eller? Någonstans där det står lite mer om projektet på svenska?

Ok, så det har liksom inget att göra med att kometen kanske var påväg hitåt eller nått sånt armageddonskit?

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
915839
July 4, 2005 - 11:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: [quote=Arny][quote=skinner][quote=Black_light]Jag fattade inte riktigt det där med kometgrejen, såg en liten bit av reportaget på tyska, fattade inte ett dugg. Vad handlade det om? Var den på väg mot jorden eller? Någonstans där det står lite mer om projektet på svenska?

Ok, så det har liksom inget att göra med att kometen kanske var påväg hitåt eller nått sånt armageddonskit?

Nope. Du kan nog vara lugn än så länge. Behöver inte krypa ner i skyddrummet ikväll wink

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
915843
July 4, 2005 - 11:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: [quote=Black_light][quote=Arny][quote=skinner][quote=Black_light]Jag fattade inte riktigt det där med kometgrejen, såg en liten bit av reportaget på tyska, fattade inte ett dugg. Vad handlade det om? Var den på väg mot jorden eller? Någonstans där det står lite mer om projektet på svenska?

Nope. Du kan nog vara lugn än så länge. Behöver inte krypa ner i skyddrummet ikväll wink

De tänker jag alldrig göra, sålänge inte det börjar lukta surströmming överallt. Om inte det händer så sitter jag lungt vid datorn.

Sortima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 914
915868
July 5, 2005 - 12:47 am
sp_Permalink sp_Print

Det sjuka är att hon säkert vinner målet

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
915870
July 5, 2005 - 12:53 am
sp_Permalink sp_Print

Sortima wrote: Det sjuka är att hon säkert vinner målet

Med största säkerhet..NEJ..
Hon är inte Amerikansk medborgare..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
915873
July 5, 2005 - 1:03 am
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: Nope. Du kan nog vara lugn än så länge. Behöver inte krypa ner i skyddrummet ikväll wink

Har dock för mig att risken för att jorden skulle träffas av en stor förbannad komet runt år 2020 var 1:300... Så om femton år kanske man ska krypa ner i skyddsrummet. 🙂

_Danneman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 402
916053
July 5, 2005 - 2:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Det mest patetiska i vevan är väl de >17 % svenskar som tror på horoskop 😀 , knappast ryssen som försöker vända ett sjukt rättsystem till sin fördel.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
916113
July 5, 2005 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=Arny]Nope. Du kan nog vara lugn än så länge. Behöver inte krypa ner i skyddrummet ikväll wink

Har dock för mig att risken för att jorden skulle träffas av en stor förbannad komet runt år 2020 var 1:300... Så om femton år kanske man ska krypa ner i skyddsrummet. 🙂

Naj! för där kan man ju inte spela cs, eller?

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
916376
July 5, 2005 - 11:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: [quote=Mean Machine][quote=Arny]Nope. Du kan nog vara lugn än så länge. Behöver inte krypa ner i skyddrummet ikväll wink

Naj! för där kan man ju inte spela cs, eller?

pff, det e bara o plocka fram farsans fågelbössa och börja skjuta prick 😎

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 287
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL