September 15, 2003
denstore wrote: om man nu skall klaga på andras intelligens, så bör man nog ha torrt på fötterna.
Exakt
Jerry wrote: Du glömde att gubben är en guldkalv som lever på statliga medel.
Jo, blev lite lustigt när han började snacka om sparvar eller vad det nu var i något tal för att klanka ner på andra bidragstagare. Att gubben får gå lös utan munkorg är ju ett under.
April 30, 2005
Klart vi ska ha kvar kungahuset..
Kungen är ju rolig, speciellt nu på senare år sen han börjat reta upp politikerna genom att säga vad han tycker om dittan och dattan.
"Kära Örebroare"..
😎
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 11, 2003
Jerry wrote: Ungefär så.
Du glömde att gubben är en guldkalv som lever på statliga medel.
Inte mycket värre än någon annan prominent gestalt i sverige. Apanaget ligger på runt 50 miljoner, och då har de runt 100 anställda.
Jag säger inte att kungen är någon stor förebild, men han verkar göra sitt bästa. Det kan man ju inte direkt beskylla våra folkvalda ledare för.
March 14, 2004
denstore wrote: [quote=Jerry]Ungefär så.
Inte mycket värre än någon annan prominent gestalt i sverige. Apanaget ligger på runt 50 miljoner, och då har de runt 100 anställda.
Jag säger inte att kungen är någon stor förebild, men han verkar göra sitt bästa. Det kan man ju inte direkt beskylla våra folkvalda ledare för.
En president är dyrare. Dessutom kostar hans slott en massa pengar i underhåll vilket ändå skulle ha betalats av staten.
June 18, 2001
denstore wrote: [quote=Jerry]Ungefär så.
Nej, jag vill ha minskade löner där.
...och det finns säkert en stor del personer på riksdagsnivå som faktiskt har ideal. I alla läger.
March 11, 2003
Jerry wrote: [quote=denstore][quote=Jerry]Ungefär så.
Nej, jag vill ha minskade löner där.
...och det finns säkert en stor del personer på riksdagsnivå som faktiskt har ideal. I alla läger.
Jag sade inte att att våra politiker inte har ideal. Dock gör de inte sina jobb efter bästa förmåga.
February 16, 2005
monarki..
Se sverige som ett jätte stort företag.. alla företag behöver BRA marknadsföring, vår kungafamlij är inte bara kända över hela världen men är också mycket omtyckta runt om i världen.. dom gör BRA reklam för sverige..
sen att kungen uttalar sig lite klantigt ibland och så.. vadå då? är ni som klagar så jävla mycket bättre då?
July 23, 2002
skinner wrote: Kan egentligen inte förstå kritiken om att kungen är odemokratisk och dyr.
Kungen väljs inte i val. Statschefstiteln går i arv. = odemokratiskt. Förstår du?
Jag tycket att kungen kan vara kvar, men då ska appanaget sänkas till socialbidragsnivå. Eller så lägger vi ut kungauppdraget på den där tyska hemsidan som erbjuder uppdrag till den som gör det billigast.
Tänk också på alla skvallertidningsjournalister som blir arbetslösa om kungahuset avsätts. Det skulle iofs kunna räddas med att vi skapade några mer adelsfamiljer som fick tävla med Bernadotterna om kunga tronen i en dokusopa varje år.
December 5, 2001
Självklart ska vi bevara monarkin....Sverige som republik finns inte.
Coalan wrote: Vilken dubbelmoral egentligen.
I en del trådar hetsas det kring de som lever på samhället, medan här vill folk ha kvar vår största socialbidragstagare 😉
Kungen/drottningen är vårt ansikte utåt...vad är vanliga svenssons? 😕
Jerry wrote: Republik
edit: sedan kan man ju fråga sig om det i praktiken är någon skillnad. För när jag säger republik menar jag absolut inte att jag önskar en president.
Varför vill du ha repbulik då? Om det blir republik så blir det ju automatiskt en president också.
May 17, 2004
såg att någon hade skrivit att kungafamiljen är dyr i drift. ja det är den. "företaget" får 40 miljoner om året av skattepengarna att spendera. men läste ngonstanns att tack vare kungen så har vi på 9 år (1995-2004) dragit in 1.6 miljarder i vinst via avtal som har kommit till/gått igenom tack vare kungenoch kungahuset.
dom betalar nog för sig.
July 3, 2003
Johan Nicklasson wrote: monarki..
Se sverige som ett jätte stort företag.. alla företag behöver BRA marknadsföring, vår kungafamlij är inte bara kända över hela världen men är också mycket omtyckta runt om i världen.. dom gör BRA reklam för sverige..sen att kungen uttalar sig lite klantigt ibland och så.. vadå då? är ni som klagar så j**la mycket bättre då?
Eftersom monarki ger så bra med reklam utomlands, kan du då rabbla upp några kungar/drottningar som har varit i Sverige och gjort bra reklam?
Jag vill ha bort kungen, han gör ingen nytta. Att säga att han gör massa reklam är bara bullshit. De som "når" reklamen är fattiga thailändare med mera som kungen brukar besöka. Den dagen Bill Gates kan säga vad kungen heter så kommer jag vara för monarki, men nu är det bara så onödigt så det skriker om det.
I och för sig vill jag inte ha president, iaf inte så länge sossarna sitter vid makten.
November 26, 2002
Coalan wrote: Vilken dubbelmoral egentligen.
I en del trådar hetsas det kring de som lever på samhället, medan här vill folk ha kvar vår största socialbidragstagare 😉
han är ju knappast socialbidragstagare, han jobbar ju ändå.
jag tänker inte säga att han får för mycket pengar förrän jag har sett hans schema och jämfört det med i princip vem som helst med liknande inkomst.
1 Guest(s)