[AB] Tekniskt geni?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[AB] Tekniskt geni?
obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
sp_UserOfflineSmall Offline
947076
September 6, 2005 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Du menar alltså att du inte får lov att kolla på grejerna överhuvudtaget? Det tror jag inte ett ögonblick på.

Kan berätta en rolig sak som du troligen inte visste om psyk.

är man med ute på en permision, från rättspsyk, och denna personen rymmer, så får du inte med våld hålla personen kvar, du får följa efter, men inte tex tvinga ner personen på backen tills hjälp kommer...

Man kan få kolla på dom, men han kan lika gärna ha sagt att han håller på att försöka laga den, åt sig själv, en annan pat. eller åt en kompis, och att det är därför den ser ut som den gör.

Det kan finnas en massa olika anledningar till att det gick som det gick.

Och det behöver inte vara inkompetens.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
947084
September 6, 2005 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=denstore] Du menar alltså att du inte får lov att kolla på grejerna överhuvudtaget? Det tror jag inte ett ögonblick på.

är man med ute på en permision, från rättspsyk, och denna personen rymmer, så får du inte med våld hålla personen kvar, du får följa efter, men inte tex tvinga ner personen på backen tills hjälp kommer...

Man kan få kolla på dom, men han kan lika gärna ha sagt att han håller på att försöka laga den, åt sig själv, en annan pat. eller åt en kompis, och att det är därför den ser ut som den gör.

Jag visste faktiskt det där. Har kompisar som har jobbat på psyk. Dock så måste reglerna ha ändrats sedan dess, för de hade minsann rätt att kontrollera patienternas personliga ägodelar om de misstänkte några oegentligheter.

obelix
Member
Medlem
947086
September 6, 2005 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=obelix][quote=denstore] Du menar alltså att du inte får lov att kolla på grejerna överhuvudtaget? Det tror jag inte ett ögonblick på.

Jag visste faktiskt det där. Har kompisar som har jobbat på psyk. Dock så måste reglerna ha ändrats sedan dess, för de hade minsann rätt att kontrollera patienternas personliga ägodelar om de misstänkte några oegentligheter.

Visst, om man misstänker det.

Men finns det ingen misstanke, så finns det ingen anledning att skruva upp sakerna, eller hur?

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
947088
September 6, 2005 - 6:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Frågan är ju inte varför de inte upptäckte det tidigare. Frågan är varför svinet får något annat i sin cell än en madrass och hink att pissa i.

denstore
Member
Medlem
947089
September 6, 2005 - 6:28 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=denstore][quote=obelix][quote=denstore] Du menar alltså att du inte får lov att kolla på grejerna överhuvudtaget? Det tror jag inte ett ögonblick på.

Men finns det ingen misstanke, så finns det ingen anledning att skruva upp sakerna, eller hur?

Återigen, hade min morsa sett den anläggningen, som inte ens gick att få igång, så hade hon misstänkt något.

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
947097
September 6, 2005 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, men nu var inte din morsa där eller hur? så varför tjata om det hela tiden.

denstore
Member
Medlem
947101
September 6, 2005 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: Ja, men nu var inte din morsa där eller hur? så varför tjata om det hela tiden.

För att hon är min måttstock på otekniska personer.
Vad jag menar är att varje avdelning borde ha minst en person som är tillräckligt tekniskt begåvad för att sätta på eller av en stereo. Det är ju inte idioter som jobbar där. Och därmed anser jag att det bara är slöhet och inkompetens som har gjort att den här killen har kunnat hålla på med det här så länge.

RobB
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
947106
September 6, 2005 - 6:47 pm
sp_Permalink sp_Print

L0rden wrote: Frågan är ju inte varför de inte upptäckte det tidigare. Frågan är varför svinet får något annat i sin cell än en madrass och hink att pissa i.

hade inte kunnat sagt det bättre själv...

Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
947142
September 6, 2005 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Dags för störsändare där med, fast upphandlingen överklagas väl några ggr.

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
947167
September 6, 2005 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

varför tillåter man ett grovt ärke-äckel att ens ha en egen stereo på rummet? taggigt betong glov och en madrass bestående av grus röcker väl som cell åt ett sånnt kräk?

holetaker
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
947179
September 6, 2005 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=obelix][quote=denstore][quote=obelix][quote=denstore] Du menar alltså att du inte får lov att kolla på grejerna överhuvudtaget? Det tror jag inte ett ögonblick på.

Återigen, hade min morsa sett den anläggningen, som inte ens gick att få igång, så hade hon misstänkt något.

Vi kanske kan enas om att vi alla är olika och har olika kunskaper om hur saker och ting fungerar. Som sagt tidigare, så har inte alla tekniska kunskaper eller ens intresse.
På den avdelningen jag gjorde byggjobb på så hade internerna fri tillgång till nätet. Visserligen under kontrollerade former, men ändå! En jag snackade me hade konto på Lunarstorm. Hur bra är det på en skala? :cy:

Dessutom vill jag hålla med om Lordens uttalande. Det är åt helvete för mycket daltande med interner idag. Vatten, bröd och slavarbete vore inte helt fel. Sätt en bilmaskin i händerna på dom och/eller låt dom få spräcka sten ett tag, så kanske dom lär sig något.

obelix
Member
Medlem
947246
September 7, 2005 - 3:15 am
sp_Permalink sp_Print

Har nu sett "stereon".

Det kan vara så enkelt att han har sagt att han ska laga den.
Att han bara ska ha nåt att fixa med på rummet.

Där jag jobbade hade vi en vars största nöje var att sitta och pula med div apparatur, han brukade tex hjälpa sjukhusets tekniker när dom fick problem med datorerna, han brukade bara sucka och fixa det med en dryg kommentar till dom stackars teknikerna som kört fast.

Han brukade fixa saker till personalen efter en överrenskommen taxa med han och hans gode man.

Han brukade även bli tillfrågad av Ericssons ingengörer på denna orten när dom kört fast.

Lorden & Holetaker
Det är skillnad på rättspsyk och fängelse. wink

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
947322
September 7, 2005 - 9:33 am
sp_Permalink sp_Print

tekniskt geni? bara för att dom är helt handikappade när det gäller datorer så betyder inte det att han är ett såkallat geni bara för att han lyckats få in en dator i ett stereochassi...

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
947360
September 7, 2005 - 11:25 am
sp_Permalink sp_Print

Bara jag som tyckte man skymtade en extern hårddisk och nåt lapptop liknade på bilden på aftonbladet.
Det jag vill komma till det var nog inte nån speciell "moddning" utan bara "gömt" det i "skalet" till stereon.

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
947367
September 7, 2005 - 11:54 am
sp_Permalink sp_Print

Kräket verkar inte överintelligent nej. Jag tycker också att det ser ut som en extern hd. Nästan som en mp3-spelare... Vet någon om det ens var en "riktig" dator och inte en bärbar?

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
947415
September 7, 2005 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

om jag jobbade där skulle jag nog hellre lägga min energi på att få mitt jobb gjort än att gå och inspektera varje pryl i varje rum.

denstore
Member
Medlem
947452
September 7, 2005 - 3:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: om jag jobbade där skulle jag nog hellre lägga min energi på att få mitt jobb gjort än att gå och inspektera varje pryl i varje rum.

Fast ditt jobb innfattar ju också att hålla koll på patienterna i så fall.....

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
947479
September 7, 2005 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Öwall]om jag jobbade där skulle jag nog hellre lägga min energi på att få mitt jobb gjort än att gå och inspektera varje pryl i varje rum.

just det. patienterna, inte deras prylar. visst, har man misstankar så kollar man, men jag tror inte jag skulle gått och kollat om alla stereoapparater var vad de verkar vara.
tror jag inte iallafall, jag har ju ingen direkt erfarenhet av psykvård. dock är jag aningen mer tekniskt intresserad än gemene vårdman, så det kan väl tänkas att det tar ut sig lite grann.

denstore
Member
Medlem
947481
September 7, 2005 - 3:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=denstore][quote=Öwall]om jag jobbade där skulle jag nog hellre lägga min energi på att få mitt jobb gjort än att gå och inspektera varje pryl i varje rum.

just det. patienterna, inte deras prylar. visst, har man misstankar så kollar man, men jag tror inte jag skulle gått och kollat om alla stereoapparater var vad de verkar vara.
tror jag inte iallafall, jag har ju ingen direkt erfarenhet av psykvård. dock är jag aningen mer tekniskt intresserad än gemene vårdman, så det kan väl tänkas att det tar ut sig lite grann.

Om de hade skött sitt jobb, så hade de intebehövt gå omkring och kolla. De behöver bara kolla när grejerna kommer.......

obelix
Member
Medlem
947494
September 7, 2005 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Om de hade skött sitt jobb, så hade de intebehövt gå omkring och kolla. De behöver bara kolla när grejerna kommer.......

Och om det inte finns en anledning att kolla?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 65
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL