January 12, 2004
denstore wrote: [quote=Callister][quote=MoparPower][quote=Vaniljflickan] Men det känns som att man väljer att bli polis av en anledning och jag tror att samhället förväntar sig ett visst mått av sunda värderingar hos densamma. Eller?
:)R :)R :)R :)R :)R
Poliser=småpojkar med pistoler och bilar att leka med.
Finns du?
Poliser är oftast bra folk, skaffa lite erfarenhet istället för statistik ifrån aftonbladet/expressen.
Fast vissa av oss kanske har skaffat oss en del erfarenheter av poliser, och funnit att många, kanske merparten är totalt puckade?
då måste dom ha haft en jävla otur med snuten.
August 22, 2001
abishai wrote:
Det är när man börjar tro på saker och ting dom kommer och tar en vet du.
Är vi inte så illa tvungna till det då? Att tro på rättssystemet menar jag? Hur skulle det se ut om alla struntade i samhällsansvaret och gjorde som de ville? Att människan skulle kunna leva efter sina egna regler och normer utan ett rättssystem är en utopi och tills dess tänker i varje fall jag tro på samhället... 😀
June 18, 2001
obelix wrote: [quote=Jerry]Stjäl tråden och inflikar med en notis:
Vi som har jobbat inom psykvården har vetat detta länge nu...
Jo jo, jag också. Har varit problem ända från början, långt innan reformen. Det blir bara mer och mer instanser med delat ansvar.
Får se vad som händer nu.
denstore wrote: [quote=obelix] då måste dom ha haft en j**la otur med snuten.
Ja, så kanske det är. Men så är det i alla fall. Och jag pratar inte bara om erfarenheter som kommer från män med högt alkoholintag, utan också från folk som jobbar nära polis nästan dagligen.
Antagligen ett storstadsproblem..
Häromkring är dom som vanligt folk..Vi har en polis här som alltid brukar bli fullast av alla på kräftskivorna, i år var inget undantag. 😀 .Som civil då kan tilläggas..När dom är i tjänst är dom gnälliga om hastigheter, fylla och bildäck..Men det är ju deras jobb, så det är inte mycket att säga om det..
*Edit*
Det är minsann hårda bandage som gäller på "Rättspsyk", åtminstone i Sundsvall:
http://www.stonline.se/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=496950
"Vid en rutinkontroll som klinikledningen gjorde på den Rättspsykiatriska regionkliniken i Sundsvall natten mellan den 6 och 7 september uppdagades att all personal på en avdelning låg och sov.
"
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 31, 2003
ilg@dd wrote: [quote=denstore][quote=obelix] då måste dom ha haft en j**la otur med snuten.
Ja, så kanske det är. Men så är det i alla fall. Och jag pratar inte bara om erfarenheter som kommer från män med högt alkoholintag, utan också från folk som jobbar nära polis nästan dagligen.
Häromkring är dom som vanligt folk..Vi har en polis här som alltid brukar bli fullast av alla på kräftskivorna, i år var inget undantag. 😀 .Som civil då kan tilläggas..När dom är i tjänst är dom gnälliga om hastigheter, fylla och bildäck..Men det är ju deras jobb, så det är inte mycket att säga om det..
Jo, man inser att tonen är lite annorlunda när dom åker in i ett finare villaområde och pratar med "ungdomar" än när dom styr upp buset i betongkvateren.
MoparPower wrote: [quote=ilg@dd][quote=denstore][quote=obelix] då måste dom ha haft en j**la otur med snuten.
Jo, man inser att tonen är lite annorlunda när dom åker in i ett finare villaområde och pratar med "ungdomar" än när dom styr upp buset i betongkvateren.
Hur dom är i dom 2 kategorierna av ställen har jag ingen aning om.
Men att tala till bönder på bönders vis är antagligen det bästa sättet.
Antar att det är lite tuffare att vara snut i storstaden jämfört med glesbygd, så dom blir luttrade och använder ett mer bryskt sätt i städerna för att om möjligt få gehör för vad dom säger..
*Edit*
Felaktig meningsuppbyggnad.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 18, 2003
Tråkigt att saker som detta kan hända. Men alla kan ju inte veta hur en dator ser ut.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
2 Guest(s)