December 3, 2003
http://www.aftonbladet.se/vss/.....46,00.html
tja.. vad ska man säga... självklart är det lätt att sitta och hävda att man minsann hade ingripit här på ett datorforum... men jag hade nog inte kunnat se mig själv i spegeln igen om jag inte hade gjort mitt yttersta för att hjälpa henne samt försöka få mer hjälp av de 30 personerna som tittar på.. 30 personer kan ju lätt övermanna 2 personer...
January 14, 2002
Har varit med om att bli vittne till en våldtäkt.
För att göra en lång historia kort så skrek jag åt killen när jag såg vad som pågick och han sprang iväg, hjälpte tjejen till polisen och har inte hört något om det sen dess.
Om jag skulle aggera annorlunda med 29 andra i ett badhus som bara står och kollar vet jag inte.
July 19, 2001
Aargh, man blir snart galen på det här. Kan inte någon gå fram och ge packen en fet jävla höger? Seriöst, nu kommer det väl någon rolig person och ska säga "tangentbordstuffing" eller något sådant trams. Vi får väl se vad som händer på riktigt sedan.
Husbybadet var det på dessutom, man kan ju gissa vilka det var som begick våldtäkten.
April 14, 2001
Fyfan man blir så jävla arg när man läser sånt här, hur kan man överhuvudtaget sjunka så långt att man måste vålta folk? Straffet skulle vara att dom själv skulle bli brutalt våldtagna av tre med enorma stakar. 81k i skadestånd är ju rent löjligt, med tanke på att hennes liv förmodligen är helt förstört.
June 23, 2002
Seriöst.
Handlar bara om att en ska våga ta första steget så ska du se att minst 15st hänger på och hjälper till om det är så.
Så jävla illa att detta bara får pågå inför 30pers! Hade nog fan räckt med att någon bara skrek åt dem så hade de nog försökt komma därifrån så fort det bara kan.
Löjligt straff ena grabben fick, 80k? Nej fan, hårdare straff. Böter är inte avskräckande nog. Han som höll i fick inget straff? Skandal.
May 29, 2001
Dom där killarna borde själva våldtas, men en het lödkolv uppkörd i XXX.
Näe men helt ärligt, vad fan är det för fel på folk? förrut så var ju dom som begick våldtäckter svårt psykiskt sjuka människor men nu verkar det ju gå någon trend där varannan "horunge" på 15 år och uppåt förgriper sig på tjejer. Man kan ju undra vilka värderingar dom har fått ifrån sina föräldrar, jag tror en stor bidragande orsak är hela den här "hora" attityden som många småkottar har.
Näe det är fan dags att vi alla säger ifrån på skarpen, nu räcker det!!!
November 26, 2002
frågan är ju hur de som såg det uppfattade situationen. om hon inte skrek eller kämpade emot, vilket man kanske inte gör om man är i chock eller liknande, så märks det nog inte så mycket.
jag hade ju definitivt inte gjort ett dugg om jag inte var absolut säker på vad som hände.
July 27, 2002
Jag känner till den där händelsen utöver media och jag kan säga att det var två invandrare som gjorde våldtäkten, en tjejkompis känner tjejen i fråga.
Sanningen är och måste bemötas, 46% av alla våldtäkter begås av invandrare, hur många är dom i jämförelse med oss? Psst...
July 19, 2001
Callister wrote: Jag känner till den där händelsen utöver media och jag kan säga att det var två invandrare som gjorde våldtäkten, en tjejkompis känner tjejen i fråga.
Sanningen är och måste bemötas, 46% av alla våldtäkter begås av invandrare, hur många är dom i jämförelse med oss? Psst...
Nej, det är fortfarande helt fel. Läs mitt inlägg angående metros "undersökning" 46% var inte svenska medborgare. Det betyder att det inte behöver vara en enda svensk som begår våldtäkter utan bara svenska och ickesvenska invandrare.
BTW I Malmö var visst 10 av 10 våldtäksmän invandrare. Hur svenskt är det?
January 17, 2002
Kan vara så att de inte insåg att det var en våldtäkt också, men det låter lite orimligt. Känns som om jag och alla jag känner inte skulle stå still och inte göra något om man visste att en våldtäkt pågick framför ögonen på en..
Och 80.000? Det fick jag för att jag fick en liten smärta i knäet som liten, bra rättssystem.
October 18, 2002
CoLiC wrote: Kan vara så att de inte insåg att det var en våldtäkt också, men det låter lite orimligt. Känns som om jag och alla jag känner inte skulle stå still och inte göra något om man visste att en våldtäkt pågick framför ögonen på en..
Och 80.000? Det fick jag för att jag fick en liten smärta i knäet som liten, bra rättssystem.
Gissar på att hon igentligen inte fick ett skit för smärta och så.
Dock pengar för kränkning. Jäkligt svårt att få någe för sveda och värk nu för tiden.
Jag fick inte ett skit för att bli påkörd av en 245'a (i 70-80Km/h)
Dock tykte dom att jag skulle yrka skadestånd för att jag var så jävla rädd för övergångställen efter det.
August 20, 2001
Utan att kommentera något av det andra...
Hur kommer man ens på tanken att förfölja en tjej in i en grotta med 30! andra personer och sedan våldta henne??? Var gick det snett? Varför tänkte de två som våldtog att de andra inte skulle ingripa? Varför var de inte rädda att bli, tex nedslagna, av de andra i grottan?
2 Guest(s)