May 15, 2005
HELIX wrote: [quote=Callister]Jag känner till den där händelsen utöver media och jag kan säga att det var två invandrare som gjorde våldtäkten, en tjejkompis känner tjejen i fråga.
Sanningen är och måste bemötas, 46% av alla våldtäkter begås av invandrare, hur många är dom i jämförelse med oss? Psst...
Nej, det är fortfarande helt fel. Läs mitt inlägg angående metros "undersökning" 46% var inte svenska medborgare. Det betyder att det inte behöver vara en enda svensk som begår våldtäkter utan bara svenska och ickesvenska invandrare.
BTW I Malmö var visst 10 av 10 våldtäksmän invandrare. Hur svenskt är det?
Akta er så ni inte blir anmälda för Hmf och införda i något register. Det sorgliga är att man i dagens politiskt korrekta Sverige inte verkar få föra en debatt om detta ens. Sjukt enligt mig.
July 27, 2002
L0rden wrote: [quote=HELIX][quote=Callister]Jag känner till den där händelsen utöver media och jag kan säga att det var två invandrare som gjorde våldtäkten, en tjejkompis känner tjejen i fråga.
Sanningen är och måste bemötas, 46% av alla våldtäkter begås av invandrare, hur många är dom i jämförelse med oss? Psst...
Nej, det är fortfarande helt fel. Läs mitt inlägg angående metros "undersökning" 46% var inte svenska medborgare. Det betyder att det inte behöver vara en enda svensk som begår våldtäkter utan bara svenska och ickesvenska invandrare.
Akta er så ni inte blir anmälda för Htm och införda i något register. Det sorgliga är att man i dagens politiskt korrekta Sverige inte verkar få föra en debatt om detta ens. Sjukt enligt mig.
Det är helt sjukt ja. Tror dessutom att många politiker vill kunna göra det, men det är politiskt självmord så det skriker om det.
August 20, 2001
Callister wrote: [quote=L0rden][quote=HELIX][quote=Callister]Jag känner till den där händelsen utöver media och jag kan säga att det var två invandrare som gjorde våldtäkten, en tjejkompis känner tjejen i fråga.
Akta er så ni inte blir anmälda för Htm och införda i något register. Det sorgliga är att man i dagens politiskt korrekta Sverige inte verkar få föra en debatt om detta ens. Sjukt enligt mig.
Det är helt sjukt ja. Tror dessutom att många politiker vill kunna göra det, men det är politiskt självmord så det skriker om det.
Reepalu sitter fortfarande kvar.
November 29, 2002
DiDi wrote: [quote=Callister][quote=L0rden][quote=HELIX][quote=Callister]Jag känner till den där händelsen utöver media och jag kan säga att det var två invandrare som gjorde våldtäkten, en tjejkompis känner tjejen i fråga.
Reepalu sitter fortfarande kvar.
Självklart är det invandrare som är största gruppen vad gäller våldtäkter och brott mm. Anledningen till det tror jag inte är för att de är invandrare utan för att de har det sämre ställt ekonomiskt än vad medelsvensken har. Jag själv är halvt svensk och halvt invandrare och bor i ett invandrartätt område i sthlm. Man kan säga så mkt som så här att jag känner nog minst lika mkt svenskar som invandrare som bor på samma ställe som mig. De svenskar och invandrare jag känner/känt som har det tufft ekonomiskt/hemma begår minst lika mkt brott mm som en invandrare. Jag själv har klarat mig väl här i livet pga en bra uppfostran och godkänd ekonomi. Det jag ibland kan märka av eller känna är att jag får lite skumma blickar, folk tar avstånd. Men det brukar släppa när man väl lär känna mig.
Vem ska vi då vara arga på ? Jo Media. De har skapat en negativ bild av invandrare. Men varför gör dem det ? Jo för att sälja sina tidningar osv. det väcker mer reaktioner att skriva om invandrare än om en svensk.
Staten är också en stor bov i sammanhanget. Reglerna tycker jag inte är tillräckligt hårda för att få uppehållstillstånd i sverige. Se över hur denna person/familj kommer kunna integreras i samhället. Är ekonomin god, vad har man för syfte med att invandra.
Så snälla, tänk till innan ni börjar svära över en "invandrare".
March 14, 2001
rilo wrote: Självklart är det invandrare som är största gruppen vad gäller våldtäkter och brott mm. Anledningen till det tror jag inte är för att de är invandrare utan för att de har det sämre ställt ekonomiskt än vad medelsvensken har. Jag själv är halvt svensk och halvt invandrare och bor i ett invandrartätt område i sthlm. Man kan säga så mkt som så här att jag känner nog minst lika mkt svenskar som invandrare som bor på samma ställe som mig. De svenskar och invandrare jag känner/känt som har det tufft ekonomiskt/hemma begår minst lika mkt brott mm som en invandrare. Jag själv har klarat mig väl här i livet pga en bra uppfostran och godkänd ekonomi. Det jag ibland kan märka av eller känna är att jag får lite skumma blickar, folk tar avstånd. Men det brukar släppa när man väl lär känna mig.
Vem ska vi då vara arga på ? Jo Media. De har skapat en negativ bild av invandrare. Men varför gör dem det ? Jo för att sälja sina tidningar osv. det väcker mer reaktioner att skriva om invandrare än om en svensk.
Staten är också en stor bov i sammanhanget. Reglerna tycker jag inte är tillräckligt hårda för att få uppehållstillstånd i sverige. Se över hur denna person/familj kommer kunna integreras i samhället. Är ekonomin god, vad har man för syfte med att invandra.
Så bara för att man har det dåligt ställt med ekonomin så ska man springa runt och våldta en massa tjejer? Ähh jävla idioti..
Att de med sämre ekonomi gör andra brott som stöld m.m. kan man väl kanske förstå för då är det ju för att kunna få in lite pengar, men att våldta någon är ju bara för att få knulla lite och det kan väl vilken jävel som helst göra normalt även fast man har dåligt ekonomi..
Nä sjuk syn på kvinnor, ingen respekt och helt värdelös uppfostran tror jag saken beror på..
Lämpligt straff borde vara att skära av ballen och sen skicka tillbaks "dem" till landet de kommer ifrån från början, oavsett om det är krig där eller om de är "hotade" där, som många verkar ha som argument för att få komma hit.. Samma sak för svenskar, dock fängelse straff istället för utvisning då..
August 21, 2005
Snorch wrote: [quote=rilo]Lämpligt straff borde vara att skära av ballen och sen skicka tillbaks "dem" till landet de kommer ifrån från början, oavsett om det är krig där eller om de är "hotade" där, som många verkar ha som argument för att få komma hit.. Samma sak för svenskar, dock fängelse straff istället för utvisning då..
Nja, jag tycker att det borde vara hårdare.
Bara jag som anser att man bör inskaffa dödstraff?
April 10, 2003
Snorch wrote: [quote=rilo]Självklart är det invandrare som är största gruppen vad gäller våldtäkter och brott mm. Anledningen till det tror jag inte är för att de är invandrare utan för att de har det sämre ställt ekonomiskt än vad medelsvensken har. Jag själv är halvt svensk och halvt invandrare och bor i ett invandrartätt område i sthlm. Man kan säga så mkt som så här att jag känner nog minst lika mkt svenskar som invandrare som bor på samma ställe som mig. De svenskar och invandrare jag känner/känt som har det tufft ekonomiskt/hemma begår minst lika mkt brott mm som en invandrare. Jag själv har klarat mig väl här i livet pga en bra uppfostran och godkänd ekonomi. Det jag ibland kan märka av eller känna är att jag får lite skumma blickar, folk tar avstånd. Men det brukar släppa när man väl lär känna mig.
Så bara för att man har det dåligt ställt med ekonomin så ska man springa runt och våldta en massa tjejer? Ähh j**la idioti..
Att de med sämre ekonomi gör andra brott som stöld m.m. kan man väl kanske förstå för då är det ju för att kunna få in lite pengar, men att våldta någon är ju bara för att få *censur* lite och det kan väl vilken j**el som helst göra normalt även fast man har dåligt ekonomi..
Nä sjuk syn på kvinnor, ingen respekt och helt värdelös uppfostran tror jag saken beror på..
Lämpligt straff borde vara att skära av ballen och sen skicka tillbaks "dem" till landet de kommer ifrån från början, oavsett om det är krig där eller om de är "hotade" där, som många verkar ha som argument för att få komma hit.. Samma sak för svenskar, dock fängelse straff istället för utvisning då..
Anser att en människa som begår våldtäkt är helt fel funtat och har förbrukat sin "rätt" att leva. Och det possetiva med att avliva asen är (bortsätt från att dom försvinner) att ingen kan komma och säga att det är diskremenerande mot invandrarna för död som död.
September 30, 2004
December 24, 2002
Var går gränsen för om man är invandrare eller ej?
Jag är född i sverige och min pappa är svensk och min mamma är adopterad sen 4 års ålder? Har ett väldigt svenskt namn, pratar flytande svenska och dem enda traditioner jag har är från sverige. Har visserligen bott i afrika 3år då min mamma jobbade som biståndsarbetare där. Men har inga gener därifrån..
Jag anser mig själv vara svensk till 100% i och med att min mamma är adopterad och därmed uppfostrad av svenskaföräldrar.
Det är inte helt ovanligt att jag blir kallad "jävla b-l-a-t-t-e" (gick inte att skriva bl....) m.m. Av någon anledning ser jag ut att komma från chile (mamma e från asien) och om jag skulle begå ett brott, skulle jag klassas som invandrare. "Man med utlänskt utseende"
Där jag är uppväxt i stockholm, är det ingen skillnad på svenskar och invandrare. Bägge begår lika mycket brott och umgås med varandra. Däremot kan man se att i vissa områden begås det mer brott än andra. Oavsätt om det bor svenskar, turkar eller somalier där.
Men om man vänder på frågan... Vad är ett brott?
Räknas alla brott in i METROS statistik? Piratkopiering? nedladdning av musik och warez? fortkörning? rattfylleri? stöld? skattebrott? hembränning (alkohol)? förargelseväckande beteende? klotter? vandalisering? diskriminering? m.m. m.m. m.m.
Då säger kanske någon... "det är inte samma sak..."
Okej visst, jag ger mig.. denna person har säkert rätt, ALLA personer med invandrarbakgrund, inklusive någon kvartsnorsk stackare, är dumma i huvudet och bara våldtar tjejer och sprider HIV!! Och alla svenska 60åriga gubbar som åker till Thailand och antastar prostituerade, dem är det inget fel på.. för det räknas ju inte till vår statistik i metro! 😀
När folk säger invandrare, vilka menar man då? man kan ju inte säga att invandrare begår mer brott i allmänhet. Det är som att dra ALLA som inte är svenskar över en och samma kamm.. Så nu är helt plötsligt svenskar bäst och laglydigast i världen? Eller?
Är det någon som tänker på t ex att alla finnar som bor i sverige också klassas som invandrare och om dem begår ett brott, räknas dem med alla övriga invandrare. (bara ett exempel)
Media älskar sånna här grejer och debater, det säljer. Dem hänger ut invandrare med flit för att det ska skapa tidningsrubriker. Utan att ge oss läsare hela sanningen. Är det bara jag som är tillräckligt smart för att se sånt?
Man ser väldigt ofta "invandrar frågor" på detta forum. Det stör mig lite. Fördomar grabbar (och tjejer).. Bort med dem.. en person med fördomar, är för mig en oallmännbildad person..
Säger ABSOLUT inte att det dem idioterna gjorde på badet är okej. Personligen har jag lust att skära K*KEN av dem. Men det kunde lika gärna vara 2 svenskar och kolla på alla som bara stod och tittade på? Dem borde F*N också straffas...!!!!
..och yeah yeah yeah.. jag kan inte stava men det beror på andra saker än att min mamma är adopterad från sydkorea
EDIT: (varning till moderatorer) Om jag inte får något vettigt svar på detta inlägg, kommer jag att skapa en ny tråd och klistra in denna text. Eftersom jag har skrivit den till alla med fördomar på detta forum, vill jag också ha svar från dem. Varna mig om ni vill.. försöker bara skapa ett så trivsamt NH som möjligt och vill inte att alla "stackars" 😉 invandrare ska känna sig illa till mods.
March 30, 2003
jonte_power wrote: Är det någon som tänker på t ex att alla finnar som bor i sverige också klassas som invandrare och om dem begår ett brott, räknas dem med alla övriga invandrare.
Vilken ras man är av har väl inget att göra med ifall man är invandrare eller inte? Eller det kanske det har? Kan en kaukasier inte vara invandrare är det lika vettigt att en Neger,Slav eller Indian inte kan vara svensk.
Ang. våldtäkten vill jag att de ska dö jag med.
December 24, 2002
Urax wrote: [quote=jonte_power] Är det någon som tänker på t ex att alla finnar som bor i sverige också klassas som invandrare och om dem begår ett brott, räknas dem med alla övriga invandrare.
Vilken ras man är av har väl inget att göra med ifall man är invandrare eller inte? Eller det kanske det har? Kan en kaukasier inte vara invandrare är det lika vettigt att en Neger,Slav eller Indian inte kan vara svensk.
Det jag menar är att folk gärna ser statistik som "invandrare begår X antal av alla brott" som.. aha där har vi alla t ex muslimer eller "turkar", det är bara dem som begår brott...
March 30, 2003
jonte_power wrote: Det jag menar är att folk gärna ser statistik som "invandrare begår X antal av alla brott" som.. aha där har vi alla t ex muslimer eller "turkar", det är bara dem som begår brott...
Ok jag trodde att dom inte fick vara med och leka med de mörka barnen.
November 26, 2002
tror också att den statistiken är missvisande (precis som all annan statistik), och att det snarare är så att människor som har det dåligt ställt är mer benägna att begå brott. visst, invandrare är överrepresenterade där, så i prktiken begår väl invandrare mer brott, men itne för att de är invandrare.
vad jag blir lite trött på är att det i varje diskussion om något brott skall börja diskuteras invandringspolitik, som om det vore en lösning på problemet.
April 10, 2003
Öwall wrote: tror också att den statistiken är missvisande (precis som all annan statistik), och att det snarare är så att människor som har det dåligt ställt är mer benägna att begå brott. visst, invandrare är överrepresenterade där, så i prktiken begår väl invandrare mer brott, men itne för att de är invandrare.
vad jag blir lite trött på är att det i varje diskussion om något brott skall börja diskuteras invandringspolitik, som om det vore en lösning på problemet.
Dock anser jag att invandringspolitiken bör diskuteras då den är en del av problemet, inte på grund av att (även om vissa vill tro det) invadrare skulle ha någon gen som gör dom mer brottsbenägna men på grund av att kulturkrockarna som sker gör bara segrigationen värre och viljan till att göra nått åt den minskar från båda sidor.
Saken görs inte sen bättre av att vi har en verklighetsfrånvarande regering, ett rättssystem som är ett skämt, en växande arbetslöshet och det värsta av allt. En befolkning som är så jävla konflikträdd att man hellre ser allt gå skäpprätt åt helvete än att faktis göra nått åt saken.
Det har gått så långt att folk är mer rädda för att bli kallad politisk inkorekt än att hjälpa en flicka från att bli våldtagen.
Personligen anser jag att det behövs en global massutrotning av meningslösa individer.
4 Guest(s)