March 14, 2004
http://www.aftonbladet.se/vss/.....49,00.html
Ja vad ska man säga? Att amerikanska domstolar kan mena på att det inte finns bevis för att det var/är agent orange som orsakar missbildningar hos folk. Att sedan samma sommare dömmer företagen som gjorde giftet och Usa:s regering till att betala skadestånd till dom Amerikanska soldaterna är konstigt. Då civilbefolkningen drabbades mycket hårdare av giftet än dom Amerikanska soldaterna.
Bara jag som blir jävligt upprörd?
March 14, 2004
Adam wrote: Visst, det är konstigt att amerikanska soldater får skadestånd men inte vietnameser....
Men, det är ju inte helt ovanligt att (före detta?) diktaturer samlar ihop missbildade barn/vuxna till olika hem dit sedan utlänska journalister bjuds in.
Nej det är nog inte ovanligt. Men när det ör övernaturligt många störda/missbildade barn, det föddes ovanligt många störda barn efter kriget samt påvisat att dioxin är skadligt så tycker då jag att det är konstigt.
March 21, 2003
Sortima wrote: [quote=Johan Nicklasson]"Nyligen har en amerikansk domare avvisat en stämning från drabbade vietnameser."
jag är ju inte jätte förvånad
Men att man får stämma McDonalds för att man blivit fet är helt okej, fy fn för rättsystemet där borta alltså
"Amerika , the land of freedom(freedom to do whatever they want do anybody)"... jävligt fina killar som styr det landet :cy:
1 Guest(s)