Klickade på JA, men skulle nog helst ha svarat Njaa..
Beror väl lite på omständigheterna..
Kommer inte dessa "tonåringar" iväg på något i sommar, så kanske de känner sej tragiska och gör något bus istället som kostar samhället än mer..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 29, 2004
ilg@dd wrote: Klickade på JA, men skulle nog helst ha svarat Njaa..
Kommer inte dessa "tonåringar" iväg på något i sommar, så kanske de känner sej tragiska och gör något bus istället som kostar samhället än mer..
Jag är också tonåring (19år) och jag behöver en ny båtmotor till min segelbåt. Det kan ju soc finnansiera så jag har något roligt att se fram emot! För annars kanske jag slår sönder lite skyltfönster här i Ö-vik. :cy:
Nej usch för tusan! Snart kan man ju för fan få soc bodrag för vad som helst.
dåren wrote: [quote=ilg@dd]Klickade på JA, men skulle nog helst ha svarat Njaa..
Jag är också tonåring (19år) och jag behöver en ny båtmotor till min segelbåt. Det kan ju soc finnansiera så jag har något roligt att se fram emot! För annars kanske jag slår sönder lite skyltfönster här i Ö-vik. :cy:
Det är helt upp till dej..
Fast nu tror jag nog en båtmotor kostar lite mer än 1400:-
Och eftersom du har båt så misstänker jag att du redan är mer bemedlad än denna familj.
Svider det för mycket i ögonen kan du väl alltid försöka äska pengar via socialen du också..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 12, 2004
dåren wrote: [quote=ilg@dd]Klickade på JA, men skulle nog helst ha svarat Njaa..
Sälj båtjäveln så har du nog råd med motorn.
Röstade ja.
September 15, 2003
Självklart, det handlar ju om ett par barn, och en sketen dag. Det är ett grundläggande ansvar för ett modernt samhälle - att skapa liknande förutsättningar för alla barn för att på så sätt skapa den bästa möjliga människan av ALLA medborgare, inte bara av de vars föräldrar är väl bemedlade.
Något som gynnar alla i slutändan på alla sätt och vis, till och med i form av ökad nationell produktivitet, vilket väl är ett nödvändigt argument för dem som möjligtvis är så moraliskt dekadenta att de inte ser "arvssynd" (om man nu kan kalla fattigdom för en synd) som en självklar abomination.
Extatic wrote: Nej.
Hyckleri är vad det är.
Från vem??
December 15, 2002
ilg@dd, obelix:
enligt mig är det från länsrättens sida... Dom hade ju aldrig tilldömt någon annan pengar ämnat för ett nöje. Bara det att nu handlade det om en stackars tvåbarnsmamma med taskig ekonomi.
Det är min åsikt iaf.
Extatic wrote: ilg@dd, obelix:
enligt mig är det från länsrättens sida... Dom hade ju aldrig tilldömt någon annan pengar ämnat för ett nöje. Bara det att nu handlade det om en stackars tvåbarnsmamma med taskig ekonomi.
Det är min åsikt iaf.
Du, det delas ut åtskilligt med kulor, många gånger avsevärt högre belopp till höger och vänster som rena "nöjespengar"..
Skillnaden är att det inte uppmärksammats genom att det dragits till domstol..
1 Guest(s)