July 11, 2002
Dehman wrote: [quote=Smirnoff]Som moderat så måste jag säga Nej, men hjärtat säger Ja.
Det är ju fan synd om barnen, då de kommer sen till skolan får höra att en annan har varit på Disneyland, Liseberg, Spanien, osv.
Och de själva har tillbringat hela sommarn i sin tråkiga stad, klart barnen ska få göra något roligt som kan återberättas.
Pengar är inte allt, visst är det synd att morsan är soss bidragstagare, men om hon har anledning av handikappad pga av en olycka så är det acceptabelt. Men om hon sitter hemma och far pengar är det fel...
Så det är synd om mig för att jag inte varit någonstans de senaste sommrarna?
Men antagligen så sitter du på ett SLI system med Athlon X2 o annat mumma, det handlar om prioritet
Ett social bidrag har man knappt råd med mat, speciellt om man är ensamstående och har kids.
January 5, 2002
dåren wrote: Jag är också tonåring (19år) och jag behöver en ny båtmotor till min segelbåt. Det kan ju soc finnansiera så jag har något roligt att se fram emot! För annars kanske jag slår sönder lite skyltfönster här i Ö-vik. :cy:
Nej usch för tusan! Snart kan man ju för fan få soc bodrag för vad som helst.
Förutom att jag bor i Stockholm så skrev du, ordagrant, det jag hade tänkt bidra med i den här tråden.
3 Guest(s)