[AB]Forskare fångna bland 30 björnar|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[AB]Forskare fångna bland 30 björnar
kicking_kangaroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 608
sp_UserOfflineSmall Offline
1198900
July 24, 2008 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Titta närmare och så ser du att det är ett överstruket =, inte #. Om du hade av någon anledning skulle läst igenom en mattebok så hade du kanske kommit över detta fenomen.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1198903
July 24, 2008 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

kicking_kangaroo wrote: Titta närmare och så ser du att det är ett överstruket =, inte #. Om du hade av någon anledning skulle läst igenom en mattebok så hade du kanske kommit över detta fenomen.

Oj faen, dubbelfel.. Får skylla på min dåliga syn.
Dessvärre är det inget tecken jag har lagt märke till och därav aldrig använder, antar att det är i lite högre kurser än det vi räknade i högstadiet och skogsbruksgymnasiet. På skolan räknade vi ut vad summan av ett tal blev, inte vad det inte blev. 🙄
Jag drar därav slutsatsen att det inte är så lyckat att applicera i skriven text faktiskt.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1198904
July 24, 2008 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Denna tråd är humor! :)R

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1198917
July 24, 2008 - 7:06 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Denna tråd är humor! :)R

wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1198957
July 25, 2008 - 7:12 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.alltombarn.se/aktue.....an-1.13514

Älgar som biter människor, has the world gone mad?

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
1198967
July 25, 2008 - 9:27 am
sp_Permalink sp_Print

Ja, älgar är nog farligaste djuret i skogen, flest som dör av det. Sen är det nog rådjur, vildsvin som gör Kamikaze-attacker på folk som kör sin bil. Fästingar är också läskiga, mer rädda för dem än jag skulle vara om det fanns 1000 björnar och vargar i skogen.

Sen är det alla hundar med pucko-ägare som är farliga för barn och vuxna.

Säkert flera som dör av att få ett kycklingben i halsen än varg+ björn så förbjud kycklingar också!!! DÖDA ALLT och sätt madrasser på träna.

Så, vi börjar med att ha ihjäl alla hundar och andra farliga djur så kan vi diskutera de relativt ofarliga vargarna och björnarna sen, oki?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1198972
July 25, 2008 - 9:41 am
sp_Permalink sp_Print

Laglorden wrote: Ja, älgar är nog farligaste djuret i skogen, flest som dör av det. Sen är det nog rådjur, vildsvin som gör Kamikaze-attacker på folk som kör sin bil. Fästingar är också läskiga, mer rädda för dem än jag skulle vara om det fanns 1000 björnar och vargar i skogen.

Sen är det alla hundar med pucko-ägare som är farliga för barn och vuxna.

Säkert flera som dör av att få ett kycklingben i halsen än varg+ björn så förbjud kycklingar också!!! DÖDA ALLT och sätt madrasser på träna.

Så, vi börjar med att ha ihjäl alla hundar och andra farliga djur så kan vi diskutera de relativt ofarliga vargarna och björnarna sen, oki?

[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
1198976
July 25, 2008 - 10:31 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Tja, varför inte konsultera källan till det hela, Reuters
"Officials on Kamchatka, nine time zones east of Moscow on the Pacific Ocean, said this year was remarkable for either too many bears or not enough fish.
"Either way there is not enough food," the spokesman said."
För du är väl medveten om att varken Expressen eller Aftonbladet har reportrar ute på Kamchatkahalvön?

Den läskunnige noterar att deras källa är densamme som jag pekade på i Inlägg två. Expressen gallrade bara undan det omöjliga.
Som du förstår ändrar det ingenting, som vi redan täckt är det omöjligt för svält och populationsboom.
Svälten och migrationens orsak är denna:

"Rampant fish poaching in the empty tundra of Russia's farthest reaches sends hungry bear populations into populated centers every year, attracted to the food-rich garbage humans leave behind."

ilg@dd wrote: Som sagt var, du lägger själv ribban.

Jag tror faktiskt du lade ribban här:

ilg@dd wrote: Ditt inlägg "bevisar" däremot inget alls, mer än möjligtvis inkompetens både vad det gäller djur/naturvetande och läsförståelse.

ilg@dd wrote: Bl.a, dock ämnar jag inte flytta, och jag rör mej ganska obehindrat i skog och mark nu liksom tidigare. Du vet häromkring finns det sådant. Här ser vi både djur och natur i 3D och inte i skolböckerna.

Du vill tydligen bara se de magnifikaste av de svenska djuren utdöda. Och vad menar du med detta? Att jag aldrig vistats i skog och mark? Haha. Du är bara för rolig du. Ioförsig säger det mycket om din kunskap, du har kanske tittat mycket på maskinen men förstår inte vad som pågår.

ilg@dd wrote: Så skolad men ändå förstod du inte vad jag menade med "Fast å andra sidan så vet väl redan de flesta att björnen är ett rovdjur som i normalläge äter både kött och grönt."

Hur kunde jag inte ha förstått vad du menade? Jag sade ju i princip till dig att sluta uttrycka dig som en femteklassare med vokubulär som en femåring. Och den "läskunnige" noterar också att du vred på meningen till något annat genom att understryka att "det är ett rovdjur", och sen säga "som i normalläge äter både kött och grönt.". Vilket i sin tur innebär att i andra lägen än under normala omständigheter är björnen ungefär som en tiger(!). Jag försökte bara korrigera dina missgrepp, genom att ge dig ett riktigt uttryck.

ilg@dd wrote: Dessvärre är det inget tecken jag har lagt märke till och därav aldrig använder, antar att det är i lite högre kurser än det vi räknade i högstadiet och skogsbruksgymnasiet. På skolan räknade vi ut vad summan av ett tal blev, inte vad det inte blev.
Jag drar därav slutsatsen att det inte är så lyckat att applicera i skriven text faktiskt.

Detta är guld, detta är verkligen essensen av ditt egocentriska sinne och ett monument för din enorma ignorans, passa dig någon dag kanske ditt huvud imploderar.
Här tar du ett uttryck som alla andra förstod. och dömer det som dåligt på grund av att du inte greppar konceptet. Du går också in på att det är inte riktigt matematik eller något för att det är bara summering, vad hände med alla andra matematiska koncept? Man undrar ju vad ni lärde er i skogsbruksgymnasiet när du inte inser att alla djur i ett ekologiskt system är viktiga, du vet ju ingenting om matematik i alla fall. Min gissning är väl att ni lärde er dra igång en motorsåg sen fick varsin studentmössa.

"Better to keep your mouth shut and be thought a fool than to open it and remove all doubt" -Mark Twain
Som skapt för dig.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1198983
July 25, 2008 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

:)R

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1198986
July 25, 2008 - 12:51 pm
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: "Massor av ovidkommande trams".

Första reaktionen var väl att bemöta dina påhopp, men eftersom det inte finns någon substans i vad du skriver så låter jag bli.
Fast lite nyfiken blir jag.. Var har du t.ex fått ifrån att jag vill utrota björn och varg? Har du otur även när du läser?
Angående det enligt dej vanligt förekommande bruket av ≠
http://www.google.se/search?hl.....#038;meta=

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
1198987
July 25, 2008 - 12:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Mycket intressant detta Ilgadd. Jag tror bestämt att du har svarat på en fråga du ställde till mig för ett par veckor sen. Ifall minnet sviktar har du en länk här.

För att sedan göra det hela ännu mer tydligt i mitt uttalande från samma tråd så har du ju även en liten "reminder" här.

Och till sist har vi ju även den för stunden aktuella tråden som bevis.

För att även svara på frågan om mitt inlägg skulle föreställa en åthutning är det din tolkning av det hela. Min mening med inlägget var endast att påpeka min irritation över att du trollar forumet med totalt onödiga saker som dessutom hör hemma i en annan del av forumet.
Även ditt uttalande om att jag är patetisk borde du kanske ta dig en funderare över nu.

Men vad vet jag, jag är ju bara en snorunge som inte har något att sätta emot din långa livserfarenhet.

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1198988
July 25, 2008 - 1:12 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Första reaktionen var väl att bemöta dina påhopp, men eftersom det inte finns någon substans i vad du skriver så låter jag bli.
Fast lite nyfiken blir jag.. Var har du t.ex fått ifrån att jag vill utrota björn och varg? Har du otur även när du läser?
Angående det enligt dej vanligt förekommande bruket av ≠

Vart vill du komma?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1198989
July 25, 2008 - 1:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Joni wrote: Mycket intressant detta Ilgadd. Jag tror bestämt att du har svarat på en fråga du ställde till mig för ett par veckor sen. Ifall minnet sviktar har du en länk här.

För att sedan göra det hela ännu mer tydligt i mitt uttalande från samma tråd så har du ju även en liten "reminder" här.

Och till sist har vi ju även den för stunden aktuella tråden som bevis.

För att även svara på frågan om mitt inlägg skulle föreställa en åthutning är det din tolkning av det hela. Min mening med inlägget var endast att påpeka min irritation över att du trollar forumet med totalt onödiga saker som dessutom hör hemma i en annan del av forumet.
Även ditt uttalande om att jag är patetisk borde du kanske ta dig en funderare över nu.

Men vad vet jag, jag är ju bara en snorunge som inte har något att sätta emot din långa livserfarenhet.

Intressant, men jag vill nog fortfarande hävda att Dehman och Macrus i samlad tropp nu med förstärkning av fastbullit knappast är att betrakta som halva forumet. Vart vill du komma?
Att sen 2 nissar reggade sej enbart i syfte att debattera kärnkraftens vara eller icke vara i en enda tråd är inget jag räknar in som forummedlemmar.

Dehman
Member
Medlem
1198995
July 25, 2008 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Intressant, men jag vill nog fortfarande hävda att Dehman och Macrus i samlad tropp nu med förstärkning av fastbullit knappast är att betrakta som halva forumet. Vart vill du komma?
Att sen 2 nissar reggade sej enbart i syfte att debattera kärnkraftens vara eller icke vara i en enda tråd är inget jag räknar in som forummedlemmar.

Haha vad pratar du om? Jag vet inte ens vem fastbullit är.

Edit: Sen borde du nog slå upp ordet "Tropp".

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1198999
July 25, 2008 - 3:34 pm
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: Detta är guld, detta är verkligen essensen av ditt egocentriska sinne och ett monument för din enorma ignorans, passa dig någon dag kanske ditt huvud imploderar.

:)R

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1199000
July 25, 2008 - 3:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Haha vad pratar du om? Jag vet inte ens vem fastbullit är.

Edit: Sen borde du nog slå upp ordet "Tropp".

Jag borde kanske reagera på något vis, men jag har erfarenhet av din vana att ständigt misslyckas med att förstå skriven text. Vari såg du antydan till att jag antydde ev. bekantskap med fastbullit?

Ang, tropp?? Varför skulle jag behöva det? Det framgår med stor tydlighet i sammanhanget vad som avses.

skiroy wrote: :)R

Hävdar du med det att ≠ på något sätt skulle vara vanligt förekommande i skriven text?
Sen att han försöker göra sej rolig ang. utbildning känns ganska misslyckat iom det faktum att jag redan lagt fram den informationen. Att fastbullit sedan inte är bekant med meningen och nyttan med den utbildningen är en annan femma.

Dehman
Member
Medlem
1199001
July 25, 2008 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Jag borde kanske reagera på något vis, men jag har erfarenhet av din vana att ständigt misslyckas med att förstå skriven text. Vari såg du antydan till att jag antydde ev. bekantskap med fastbullit?

Ang, tropp?? Varför skulle jag behöva det? Det framgår med stor tydlighet i sammanhanget vad som avses.

Du skriver ju att Fastbullit är med i min och macrus "tropp".

Ja så bara för att man förstår sammanhanget så är det korrekt?
"Katten fick två valpar". Du forstår att jag menar att katten fick ungar, men hur fan ser det ut? Jo det ser förjävligt ut.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1199003
July 25, 2008 - 3:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Du skriver ju att Fastbullit är med i min och macrus "tropp".

Ja så bara för att man förstår sammanhanget så är det korrekt?
"Katten fick två valpar". Du forstår att jag menar att katten fick ungar, men hur fan ser det ut? Jo det ser förjävligt ut.

Aha, här vill du prata korrekt Svenska för att folk skall tycka att det ser bra ut?
Varför stavar du då förstår med o? Det ser för jävligt ut.
Kan man nu få flika in en önskan om att påhoppen avstannar och artikeln om forskarna och björnarna (Som i topic.) kan fortsätta avhandlas?
("Plötslig massiv populationsexplosion = Matbrist och svält.)

Dehman
Member
Medlem
1199004
July 25, 2008 - 3:59 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Aha, här vill du prata korrekt Svenska för att folk skall tycka att det ser bra ut?
Varför stavar du då förstår med o? Det ser för jävligt ut.
Kan man nu få flika in en önskan om att påhoppen avstannar och artikeln om forskarna och björnarna (Som i topic.) kan fortsätta avhandlas?

Och varför använder du dig av engelsk grammatik?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1199005
July 25, 2008 - 4:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Och varför använder du dig av engelsk grammatik?

Vad var det du inte förstod den här gången då?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 151
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL