September 12, 2001
ilg@dd wrote: Hävdar du med det att ≠ på något sätt skulle vara vanligt förekommande i skriven text?
Sen att han försöker göra sej rolig ang. utbildning känns ganska misslyckat iom det faktum att jag redan lagt fram den informationen. Att fastbullit sedan inte är bekant med meningen och nyttan med den utbildningen är en annan femma.
Ja. Det har jag sett många gånger. Livserfarenhet förstår du...
skiroy wrote: Ja. Det har jag sett många gånger. Livserfarenhet förstår du...
Kan tänka mej att det förekommer flitigt i den akademiska världen, men i min värld har jag aldrig haft behov av ett tecken som talar om vad summan inte blir. Därmed inte sagt att det inte behövs.
Dehman wrote: Ja du som är så duktig borde kunna lista ut vad som är fel.
Att ägna tid åt att lista ut alla saker du inte begriper är inget jag prioriterar..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 8, 2005
måste säga att ilg@dd är besegrad i denna tråd.
all heder åt fastbullit.
sen användandet av ≠ borde de flesta kommit i kontakt med som läst matematik på gymnasie nivå, det är det lättaste sättet att skriva "inte =".
källa: min livserfarenhet från gymnasiet.
Polekatt wrote: måste säga att ilg@dd är besegrad i denna tråd.
all heder åt fastbullit.
sen användandet av ≠ borde de flesta kommit i kontakt med som läst matematik på gymnasie nivå, det är det lättaste sättet att skriva "inte =".
källa: min livserfarenhet från gymnasiet.
Om det funnits en smula substans i fastbullits påståenden ang. björnen, ja.
Jag törs inte tänka på vad en del drar för slutsatser om jag nämner att jag är för begränsning av t.ex invandrare och flyktingar, däremot är jag kanske rumsren när jag talar om begränsning av älgstammen.
Lite dömt att misslyckas att diskutera skog och vilt med folk som endast sett det på frimärken och saknar utbildning och erfarenheter i ämnet.
Ang. ≠ så har jag klarat mej i snart 43 år utan att ha någon användning av det, men som jag skrev tidigare: "Kan tänka mej att det förekommer flitigt i den akademiska världen, men i min värld har jag aldrig haft behov av ett tecken som talar om vad summan inte blir. Därmed inte sagt att det inte behövs. "
Kan väl även inflika att jag gick gymnasiet i början på 80-talet, måhända att de 2-åriga linjerna då inte hade matematiken innehållandes uträkningar med ≠, jag har iaf inget minne av det.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
dreamweaver wrote: Har bara en sak att tillägga:
[Image Can Not Be Found]
:)R
Extatic wrote: Haha. Jag satt bara och väntade på detta. Din argumentationsteknik är imponerande. Jag gillar speciellt hur du avfärdar allt du inte kan replikera på som trams och smörja.
Mitt inlägg som du av en händelse råkade klippa bort i citatet förklarar nog varför jag svarade på det sättet, om inte annat så var avsikten det.
"Första reaktionen var väl att bemöta dina påhopp, men eftersom det inte finns någon substans i vad du skriver så låter jag bli.
Fast lite nyfiken blir jag.. Var har du t.ex fått ifrån att jag vill utrota björn och varg? Har du otur även när du läser?"
Jag finner ingen mening i att besvara och bemöta t.ex påståenden om mej där man försöker pådyvla mej åsikter och uttalanden som jag inte uttryckt eller ens övervägt att stå bakom.
1 Guest(s)