Iofs på intet sätt förvånande, det har bara varit en tidsfråga innan problemet skulle tas upp. Har ofta funderat över att dumheterna tillåts på badhusen öht.
"Trenden med att bära kalsonger under badbyxorna har lett till mycket skitigare badvatten. Nu tvingas Skara Sommarland att höja klorhalten för att rena vattnet."
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Lodisen wrote: Jag anser det bara fjolligt att ha på sig ett par kallingar under badbrallorna. Det är bara idioti imo.
Badbyxor kallas nämligen badbyxor för att man, just det. Ska bada i dem och inte i kallingarna.
Kan bara nicka instämmande.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 14, 2002
Vill man ha det när man badar i en sjö/havet tycker jag det är okej men i ett badhus ser jag ingen anledning till att ha kallsonger på sig under badbyxorna.
Vet att många kommer att komma och säga att man måste ha kallingar under surfshortsen för att det inte finns nån innerbyxa men det gäller ju främst då du surfar och det har jag inte sett många göra i ett badhus.
June 5, 2004
Jag har alltid det under, dock dels för att mina surfshorts är alldeles för stora.
För övrigt tycker jag det är otroligt mycket skönare att ha kalsonger under och inte för att jag tycker att BB-kallingar (varför BB? Finns väl fan bättre att visa upp isf?) är någon jättecoolt att visa upp.
Lodisen; Antar då kallt att du går utan kalsonger i vanlig byxor också? Eftersom det heter just byxor.
March 14, 2001
azN- wrote: Lodisen; Antar då kallt att du går utan kalsonger i vanlig byxor också? Eftersom det heter just byxor.
Nej varför skulle han?
Han skriver att badbyxor heter just badbyxor för att man badar med dem och inte med kalsonger, det har inget med kalsonger under byxor att göra.
F.ö. har jag aldrig förståt poängen med kalsonger under badbyxor, men det kanske anses vara coolt... 🙄
Troligtvis är det tecken på att man inte lärt sej något om hygien hemifrån..
August 7, 2003
När vi badade här i förra veckan så såg vi något vi tyckte kändes något märkligt. Det var någon arabisk(?) familj och tjejen badade i slöja, jeans, tröja samt en såndär badring av plast. Även mamman badade i jeans och tröja samt foppatofflor... pappan hade däremot badbyxor (vet inte om kallingar användes). Nu var det IOFS utomhus så, visst, de får väl bada i jeans eller hur 17 de vill men ändå... kändes konstigt ändå och svårt undvika lägga märke till.
Sen bytte hon om till annan jeans och tröja innan de gick hem. Det är ju klart, man kan ju inte gå hem i bad-jeansen.
Det borde kanske vara likadant med bad-kallingar då? Om jag skulle bada med kallingarna på så skulle jag iaf behöva byta till ANDRA kallingar innan jag gick hem? eller? går man hem med blöta kalsongar under byxorna? eller vad gör du SoulBurn? Kör raggarstilen utan kallingar på hemvägen?
Jag vet inte, jag är för gammal for this shit 🙂
2 Guest(s)