March 10, 2002
Dani wrote: Självklart byter man till rena badbyxor innan man går in i badet, konstigt vore annars. Har alltid gjort så kommer alltid göra så. DET HÄR BORDE VARA EN SJÄLVKLAR REGEL FÖR ALLA!
Va? Tvättar du dina badbyxor varje dag? Förstår inte vad du vill ha sagt, om du är ironisk eller ej. :s
February 17, 2004
Dehman wrote: Va? Tvättar du dina badbyxor varje dag? Förstår inte vad du vill ha sagt, om du är ironisk eller ej. :s
Fattar inte vad :roll:, kan inte bli mer tydligare. Tvättar ALLTID mina badbyxor efter bad, vare sig det är simbassäng eller hav/sjö. Det tar typ 3min att göra så det hinner man nog.
April 24, 2007
macrus wrote: Äh sicket gnäll.
Det man inte vet, mår man inte heller dåligt av.
Jag utgår från att du skämtar, en nära anhörig till mig var väldigt nära att dö av att ha badat i smutsigt vatten. Han förlorade ca 80-85 % av alla sina vita blodkroppar, men fick akut behandling och överlevde. Ta det i beaktning
Hög Klorhalt är bättre än tvärtom 🙄
February 12, 2003
nvidiaamd wrote: Jag utgår från att du skämtar, en nära anhörig till mig var väldigt nära att dö av att ha badat i smutsigt vatten. Han förlorade ca 80-85 % av alla sina vita blodkroppar, men fick akut behandling och överlevde. Ta det i beaktning
Det är skillnad på att bada i Ganges och ett badhus i sverige, dessvärre. 🙂
June 23, 2002
nvidiaamd wrote: Jag utgår från att du skämtar, en nära anhörig till mig var väldigt nära att dö av att ha badat i smutsigt vatten. Han förlorade ca 80-85 % av alla sina vita blodkroppar, men fick akut behandling och överlevde. Ta det i beaktning
Har svårt att tro att det skulle enbart bero på att vissa badar med kallingar på sig. Tror inte heller att ALLA tvättar sina badbrallor varje gång man badat eller använt dom. En dock undrar jag, vart fan badade honom eller har han dåligt immunförsvar?
Håll dig gärna till vanlig textsize, jobbigare att läsa när det helt plötsligt blir större text.
June 23, 2002
nvidiaamd wrote: Detta var inte i floden Ganges :P, utan en utomhus pool som påstodligen var ren. Denna var belägen i Irak
Han hade normalt immunförsvar som försvagades av nått virus.
Ja för det var ju bra att jämnföra med badhusen här i Sverige för några badar med kallingar på.
April 24, 2007
macrus wrote: Ja för det var ju bra att jämnföra med badhusen här i Sverige för några badar med kallingar på.
Jag syftade på "det man inte vet om lider man inte av", då jag anser att hela tråden är onödig kommer jag inte fortsätta diskutera kallingarnas effekt på det svenska folket 🙄
November 18, 2003
Förstår inte det löjliga med att man inte skulle få ha kalsonger under. Pissar man så kommer det ut på vilket sätt hursomhelst.
Herregud vad människor har blivit så känsliga för allt skit då. snart ska vi väl ha plasthandskar på oss när vi ska ta kundvagnarna när vi handlar.
Det jag tycker är löjligt däremot är att man inte får ha på sig badshorts när man bastar.
Herregud jag vill inte sätta mig någonstans där en gammal gubbe precis smetat ut sin pung och riktigt tryckt ner sitt as på bänken.
Lite äckligare när några delar sittplats nakna än att bada med kalsonger.
Ingen som tycker det är äckligt när man badar i havet och det är mycket mer skit där än i badhuset..
November 27, 2003
D3mpa wrote: Ingen som tycker det är äckligt när man badar i havet och det är mycket mer skit där än i badhuset..
Skillnaden är att koncentration av farliga bakterier är lägre där och cirkulerar en hel del mer vatten där vilket gör att det aldrig blir någon fara för människan.
En pool med dålig crkulering kommer snabbt att bli överväxt av bajsbakterier från alla nötter som badar med kalsonger.
//Andreas
June 23, 2002
Delph1 wrote: Skillnaden är att koncentration av farliga bakterier är lägre där och cirkulerar en hel del mer vatten där vilket gör att det aldrig blir någon fara för människan.
En pool med dålig crkulering kommer snabbt att bli överväxt av bajsbakterier från alla nötter som badar med kalsonger.
//Andreas
De bör alltså förbättra cirkulationen helt enkelt om det är så dålig cirkulering. Problemet löst.
November 27, 2003
macrus wrote: De bör alltså förbättra cirkulationen helt enkelt om det är så dålig cirkulering. Problemet löst.
E. coli delar sig var 20:e minut. Den cirkulation som behövs för att det ska tunna ut koncentrationen i vettig mängd skulle göra poolen omöjlig att bada i.
//Andreas
June 23, 2002
Delph1 wrote: E. coli delar sig var 20:e minut. Den cirkulation som behövs för att det ska tunna ut koncentrationen i vettig mängd skulle göra poolen omöjlig att bada i.
//Andreas
Mkay, du är ju fysikerN så.
Dock fattar jag inte, vi människor lär ju ha en hel del mer skit/bakterier på oss än vad ett par kalsonger har.
November 27, 2003
Det är främst tarmbakterierna som man är rädd för. De växer snabbt och kan göra personer riktigt sjuka på ett eller annat sätt.
Den lilla mängd som läcker från oss klarar kloret av. Däremot finns det större kolonier i ett par använda kalsonger som gör bakterierna starkare, men framförallt fler och kan därmed växa till sig. Det är betydligt lättare för en större koloni från en kalsong att växa till sig, än det som läcker från oss.
Därför bör man inte bara ta av sig kallingarna när man badar, men bör även byta varje dag för att vara hygienisk.
//Andreas
1 Guest(s)