[AB]Kalsonger skitar ned badhus|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[AB]Kalsonger skitar ned badhus
Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
sp_UserOfflineSmall Offline
1199693
August 2, 2008 - 10:36 am
sp_Permalink sp_Print

Självklart byter man till rena badbyxor innan man går in i badet, konstigt vore annars. Har alltid gjort så kommer alltid göra så. DET HÄR BORDE VARA EN SJÄLVKLAR REGEL FÖR ALLA!

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1199696
August 2, 2008 - 10:55 am
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: Självklart byter man till rena badbyxor innan man går in i badet, konstigt vore annars. Har alltid gjort så kommer alltid göra så. DET HÄR BORDE VARA EN SJÄLVKLAR REGEL FÖR ALLA!

Va? Tvättar du dina badbyxor varje dag? Förstår inte vad du vill ha sagt, om du är ironisk eller ej. :s

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
1199698
August 2, 2008 - 11:01 am
sp_Permalink sp_Print

Sen är det ett bra tips torka sig i skitan efter man gjort nummer två. :bgrin:

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1199701
August 2, 2008 - 11:48 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Va? Tvättar du dina badbyxor varje dag? Förstår inte vad du vill ha sagt, om du är ironisk eller ej. :s

Fattar inte vad :roll:, kan inte bli mer tydligare. Tvättar ALLTID mina badbyxor efter bad, vare sig det är simbassäng eller hav/sjö. Det tar typ 3min att göra så det hinner man nog.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1199706
August 2, 2008 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Förstår inte varför det ska bli så avancerat, jag badar med kallingar under, fast jag byter om till helt nya innan jag hoppar i så det är ju lika hygieniskt. Man får lätt skavsår annars :bgrin:

edit: Även jag försöker att tvätta badbyxorna efter varje bad.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1199740
August 3, 2008 - 12:02 am
sp_Permalink sp_Print

Såklart det inte är bajsränder på allas kalsingar. Men det finns säkert en osynlig samling av bakterierna. Säkert lite kiss, runk och kanske mens som tjejen slängt på dig också, osynliga små samlingar. :bgrin:

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1199742
August 3, 2008 - 7:33 am
sp_Permalink sp_Print

Äh sicket gnäll.
Det man inte vet, mår man inte heller dåligt av.

Shikar
Member
Medlem
1199772
August 3, 2008 - 1:48 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Äh sicket gnäll.
Det man inte vet, mår man inte heller dåligt av.

Jag utgår från att du skämtar, en nära anhörig till mig var väldigt nära att dö av att ha badat i smutsigt vatten. Han förlorade ca 80-85 % av alla sina vita blodkroppar, men fick akut behandling och överlevde. Ta det i beaktning wink

Hög Klorhalt är bättre än tvärtom 🙄

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1199783
August 3, 2008 - 3:59 pm
sp_Permalink sp_Print

nvidiaamd wrote: Jag utgår från att du skämtar, en nära anhörig till mig var väldigt nära att dö av att ha badat i smutsigt vatten. Han förlorade ca 80-85 % av alla sina vita blodkroppar, men fick akut behandling och överlevde. Ta det i beaktning wink

Det är skillnad på att bada i Ganges och ett badhus i sverige, dessvärre. 🙂

macrus
Member
Medlem
1199786
August 3, 2008 - 5:07 pm
sp_Permalink sp_Print

nvidiaamd wrote: Jag utgår från att du skämtar, en nära anhörig till mig var väldigt nära att dö av att ha badat i smutsigt vatten. Han förlorade ca 80-85 % av alla sina vita blodkroppar, men fick akut behandling och överlevde. Ta det i beaktning wink

Har svårt att tro att det skulle enbart bero på att vissa badar med kallingar på sig. Tror inte heller att ALLA tvättar sina badbrallor varje gång man badat eller använt dom. En dock undrar jag, vart fan badade honom eller har han dåligt immunförsvar?

Håll dig gärna till vanlig textsize, jobbigare att läsa när det helt plötsligt blir större text.

Kaleid
Member
Medlem
Forum Posts: 2377
1199797
August 3, 2008 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Av med kalsongerna och ta en dusch innan man stiger i bassängen/vattnet. Hur svårt kan det vara? 🙄 👿

Shikar
Member
Medlem
1199799
August 3, 2008 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Det är skillnad på att bada i Ganges och ett badhus i sverige, dessvärre. 🙂

Detta var inte i floden Ganges :P, utan en utomhus pool som påstodligen var ren. Denna var belägen i Irak wink

Han hade normalt immunförsvar som försvagades av nått virus.

macrus
Member
Medlem
1199800
August 3, 2008 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

nvidiaamd wrote: Detta var inte i floden Ganges :P, utan en utomhus pool som påstodligen var ren. Denna var belägen i Irak wink

Han hade normalt immunförsvar som försvagades av nått virus.

Ja för det var ju bra att jämnföra med badhusen här i Sverige för några badar med kallingar på.

Shikar
Member
Medlem
1199802
August 3, 2008 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Ja för det var ju bra att jämnföra med badhusen här i Sverige för några badar med kallingar på.

Jag syftade på "det man inte vet om lider man inte av", då jag anser att hela tråden är onödig kommer jag inte fortsätta diskutera kallingarnas effekt på det svenska folket 🙄

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 656
1199861
August 4, 2008 - 4:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Förstår inte det löjliga med att man inte skulle få ha kalsonger under. Pissar man så kommer det ut på vilket sätt hursomhelst.

Herregud vad människor har blivit så känsliga för allt skit då. snart ska vi väl ha plasthandskar på oss när vi ska ta kundvagnarna när vi handlar.

Det jag tycker är löjligt däremot är att man inte får ha på sig badshorts när man bastar.
Herregud jag vill inte sätta mig någonstans där en gammal gubbe precis smetat ut sin pung och riktigt tryckt ner sitt as på bänken.

Lite äckligare när några delar sittplats nakna än att bada med kalsonger.

Ingen som tycker det är äckligt när man badar i havet och det är mycket mer skit där än i badhuset..

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1199867
August 4, 2008 - 5:10 pm
sp_Permalink sp_Print

D3mpa wrote: Ingen som tycker det är äckligt när man badar i havet och det är mycket mer skit där än i badhuset..

Skillnaden är att koncentration av farliga bakterier är lägre där och cirkulerar en hel del mer vatten där vilket gör att det aldrig blir någon fara för människan.

En pool med dålig crkulering kommer snabbt att bli överväxt av bajsbakterier från alla nötter som badar med kalsonger.

//Andreas

macrus
Member
Medlem
1199872
August 4, 2008 - 5:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Skillnaden är att koncentration av farliga bakterier är lägre där och cirkulerar en hel del mer vatten där vilket gör att det aldrig blir någon fara för människan.

En pool med dålig crkulering kommer snabbt att bli överväxt av bajsbakterier från alla nötter som badar med kalsonger.

//Andreas

De bör alltså förbättra cirkulationen helt enkelt om det är så dålig cirkulering. Problemet löst.

Andreas Galistel
Member
Medlem
1199875
August 4, 2008 - 6:09 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: De bör alltså förbättra cirkulationen helt enkelt om det är så dålig cirkulering. Problemet löst.

E. coli delar sig var 20:e minut. Den cirkulation som behövs för att det ska tunna ut koncentrationen i vettig mängd skulle göra poolen omöjlig att bada i.

//Andreas

macrus
Member
Medlem
1199877
August 4, 2008 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: E. coli delar sig var 20:e minut. Den cirkulation som behövs för att det ska tunna ut koncentrationen i vettig mängd skulle göra poolen omöjlig att bada i.

//Andreas

Mkay, du är ju fysikerN så.

Dock fattar jag inte, vi människor lär ju ha en hel del mer skit/bakterier på oss än vad ett par kalsonger har.

Andreas Galistel
Member
Medlem
1199881
August 4, 2008 - 6:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är främst tarmbakterierna som man är rädd för. De växer snabbt och kan göra personer riktigt sjuka på ett eller annat sätt.

Den lilla mängd som läcker från oss klarar kloret av. Däremot finns det större kolonier i ett par använda kalsonger som gör bakterierna starkare, men framförallt fler och kan därmed växa till sig. Det är betydligt lättare för en större koloni från en kalsong att växa till sig, än det som läcker från oss.
Därför bör man inte bara ta av sig kallingarna när man badar, men bör även byta varje dag för att vara hygienisk.

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 123
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL