March 14, 2004
http://www.aftonbladet.se/vss/.....15,00.html
Lite läskigt att detta pågick. Tur i alla fall attt vi hade ett avskräckande försvar på den tiden.
March 10, 2003
Det där läste jag om för några år sedan. Minns inte riktigt var.
Handlade om hur gotland skulle användas som brofäste och dylikt.
Intressant artikel. Dessutom tror jag inte sveriges försvar var avskräckande.
Däremot att Nato kanske inte skulle suttit still och tittat på var nog mer så.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 14, 2004
Jo nog hade vi ett avskräckande försvar. Vad jag har läst så hade vi bl.a. väldens 3 bästa flygvapen samt ett modernt fösvar. Men om man räknar i kvantitet så var/är vi bara en lite ärta. Men vill Ryssarna ha oss så kan dom nog ta oss. Läste ett dom har 4miljoner soldater redo för kriga enbart vid grännsen till Finland.
December 31, 2001
skinner wrote: Jo nog hade vi ett avskräckande försvar. Vad jag har läst så hade vi bl.a. väldens 3 bästa flygvapen samt ett modernt fösvar. Men om man räknar i kvantitet så var/är vi bara en lite ärta. Men vill Ryssarna ha oss så kan dom nog ta oss. Läste ett dom har 4miljoner soldater redo för kriga enbart vid grännsen till Finland.
Ryssarnas mäktigaste vapen är riktigt stora pinnar 🙄
November 4, 2001
Ryssarna har bygd världens största atombomb så..
Sverige rustar ner all sin militär för att "trolla bort" pengarna ist...
Värt att notera kan vara att atombombens tryckvåg kunde mätas på sitt TREDJE varv runt jorden.. fatta tryck!
Samma kraft som den totala i hela WW2 fast gånger "ett jävligt stort tal"
April 27, 2004
Krqagyzzz wrote: Det finns en bok som handlar om att sovjet angriper Sverige, jag tror den boken bygger på dessa uppgifter.
Jag har för mig att boken hette "Operation Garbo", läs den, den är bra.
Det stämmer att att den heter "Operation Garbo" skriven av Harry winter
May 17, 2002
hawkie wrote: Hehe, Sveriges krigsplan är inte att leka med. Alla färjor kan ju göras om till minläggare. Sen finns det tonvis med "skit" ute i skärgårdarna. Skulle gärna vilja berätta mer men tyvärr tystnadsplikt.
MM, den enda skillnade är att vi inte planera att anfalla någon ;).
March 14, 2004
Bara i hamnen i Umeå så fanns det minor i ett skjul! Samt automatvapen. Bl.a. Vasabåtarna hade minramper. Men miner och liknande lär väll inte finnas kvar. Vet då i alla fall att alla mobbföråd i skogen och skärgården är tömda.
Men det finns fortfarande mycket hemliga saker runt om i Sverige som inte Svensson har någon aning om. En sak är te.x. hemliga viggenhangarer och radarstationer i berg (vissa används fortfarande).
Vad gjorde du lumpen som hawkie? Din avatar är väll amfibikårens märke, eller? Samt du kan väll berätta om sakerna används fortfarande?
1 Guest(s)