[AB]NH i AB - dock negativt|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[AB]NH i AB - dock negativt
Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 9, 2006 - 10:20 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.aftonbladet.se/vss/.....48,00.html

Två av shoppingagenterna utmärker sig när det gäller att hitta rätt: Pricerunner och Prisjakt. Prisrunner hittar det billigaste alternativet i 70 procent av fallen och Prisjakt i 40 procent. De som inte lyckas pricka in lägsta priset en enda gång är Buggy, Nordic Hardware , Prisbevakaren och Priskoll.

keke. dags att fixa Prislistan nu?

Iskall
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 320
1092581
November 9, 2006 - 11:06 am
sp_Permalink sp_Print

haha, såg det jag med nyss.. Inte varje dag NH nämns i aftonblaskan och all publicitet är god publicitet heter det ju! wink

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1092588
November 9, 2006 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

IDG har också gjort en undersökning, där de använde NH´s pristjänst och där blev den typ sämst hehe...

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
1092593
November 9, 2006 - 11:30 am
sp_Permalink sp_Print

Hehe det är kanske ingen större överraskning då vi inte jobbat aktivt med vår prisagent sedan minst ett halvår tillbaka. Tyvärr har andra projekt fått gå före så det är inget konstigt med att prislistan är utdaterad jämfört med andra tjänster. Men vi hoppas kunna få tid till att rycka upp även vår prisagentssatsning inom en snar framtid, så förhoppningsvis kan vi ligga bättre till i nästa undersökning. 😉

Redzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 998
1092617
November 9, 2006 - 12:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad aftonbladet säger intreserar mig inte det minsta. Jag menar vi talar om en sk tidning där dokusåpa "stjärnor" får mer utrymme än vad som händer runomkring oss.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1092624
November 9, 2006 - 12:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: IDG har också gjort en undersökning, där de använde NH´s pristjänst och där blev den typ sämst hehe...

Ja och sen hade dom mage att påstå att vi var köpta ...

//Andreas

cnuut
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 429
1092629
November 9, 2006 - 12:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Har NH en prisagent!? :-s

Edit: hittade den nu 😀
( <-- 400 inlägg btw 🙂 )

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1092666
November 9, 2006 - 3:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Bjornstrom]IDG har också gjort en undersökning, där de använde NH´s pristjänst och där blev den typ sämst hehe...

//Andreas

Man kan ju börja undra när det gäller vissas inställning, beteende och befogenheter.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Andreas Galistel
Member
Medlem
1092667
November 9, 2006 - 3:16 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Delph1][quote=Bjornstrom]IDG har också gjort en undersökning, där de använde NH´s pristjänst och där blev den typ sämst hehe...

//Andreas

Man kan ju börja undra när det gäller vissas inställning, beteende och befogenheter.

Utveckla det där är du snäll ...

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1092670
November 9, 2006 - 3:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=ilg@dd][quote=Delph1][quote=Bjornstrom]IDG har också gjort en undersökning, där de använde NH´s pristjänst och där blev den typ sämst hehe...

//Andreas

//Andreas

Knappast behövligt, du vet mycket väl vad jag åsyftar.
Jag såg för övrigt att icke namngiven person går på i samma stil fortfarande.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Andreas Galistel
Member
Medlem
1092671
November 9, 2006 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Delph1][quote=ilg@dd][quote=Delph1][quote=Bjornstrom]IDG har också gjort en undersökning, där de använde NH´s pristjänst och där blev den typ sämst hehe...

//Andreas

//Andreas

Att du orkar ... Har du ens försökt prata med han utanför forumet? Så vitt jag vet har du inte det ...

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1092673
November 9, 2006 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=ilg@dd][quote=Delph1][quote=ilg@dd][quote=Delph1][quote=Bjornstrom]IDG har också gjort en undersökning, där de använde NH´s pristjänst och där blev den typ sämst hehe...

//Andreas

//Andreas

Att du orkar ... Har du ens försökt prata med han utanför forumet? Så vitt jag vet har du inte det ...

//Andreas

Varför skulle jag det?
Det är i forumet han betett sej illa, så rimligtvis bör han stå för sina påhopp där.
Jag skulle heller inte acceptera en ursäkt utanför forumet, är han spydig i forumet, så är det den rätta platsen att be om ursäkt på.
Du har väl antagligen också läst hans inlägg och sett att han ej har för avsikt att göra detta.
Tycker du förresten att det är fel att besvara påhopp i trådar man själv skapat? Du gav iaf det intrycket i en annan tråd där icke namngiven person orerade hej vilt.
Vad skulle hända om jag anklagade honom för att vara arbetsskygg? Karln är 30+ och går fortfarande i skolan..

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1092676
November 9, 2006 - 3:34 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Delph1][quote=ilg@dd][quote=Delph1][quote=ilg@dd][quote=Delph1][quote=Bjornstrom]IDG har också gjort en undersökning, där de använde NH´s pristjänst och där blev den typ sämst hehe...

//Andreas

//Andreas

//Andreas

Varför skulle jag det?
Det är i forumet han betett sej illa, så rimligtvis bör han stå för sina påhopp där.
Jag skulle heller inte acceptera en ursäkt utanför forumet, är han spydig i forumet, så är det den rätta platsen att be om ursäkt på.
Du har väl antagligen också läst hans inlägg och sett att han ej har för avsikt att göra detta.
Tycker du förresten att det är fel att besvara påhopp i trådar man själv skapat? Du gav iaf det intrycket i en annan tråd där icke namngiven person orerade hej vilt.

Du är alltid felfri, för du är ju bland de äldre på forumet, eller? 🙄

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1092678
November 9, 2006 - 3:36 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: .Du är alltid felfri, för du är ju bland de äldre på forumet, eller? 🙄

Knappast, men däremot håller jag mej gärna ifrån personliga påhopp.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
1092681
November 9, 2006 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

jag tycker ni beteer er dåligt

on topic: sött 🙂 inte varjedag man blir mobbad av aftonbladet, en erkänd skittidning 😀

Andreas Galistel
Member
Medlem
1092682
November 9, 2006 - 3:41 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Varför skulle jag det?

Därför att det är emot reglerna att hålla på att förfölja en person i forumet och hela tiden grina illa när personen ifråga skriver något oavsett ämne.

ilg@dd wrote: Det är i forumet han betett sej illa, så rimligtvis bör han stå för sina påhopp där.

Kommentarer om moderatorers och admins beteende är inte tillåtet i något forum vad jag vet. Har man något att ta upp med dessa så tar men det via mail eller pm. De facto standard.

ilg@dd wrote: Du har väl antagligen också läst hans inlägg och sett att han ej har för avsikt att göra detta.

Jag anser att man ska stå upp mot påhopp, men jag anser också att man måste kunna bete sig som en vuxen människa och försöka reda ut saker och ting, och det gör man bäst i en privet diskussion min mening. Att han måste be om ursäkt i forumet ser jag inte att det måste hända, det är du som har något otalt med han inte alla på forumet.

Detta är sista diskussionen om detta i forumet med. Allt annat kommer censureras eftersom det är emot reglerna och tar fokus från det egentliga syftet med tråden.

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1092684
November 9, 2006 - 3:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=ilg@dd]Varför skulle jag det?

Därför att det är emot reglerna att hålla på att förfölja en person i forumet och hela tiden grina illa när personen ifråga skriver något oavsett ämne.

ilg@dd wrote: Det är i forumet han betett sej illa, så rimligtvis bör han stå för sina påhopp där.

Kommentarer om moderatorers och admins beteende är inte tillåtet i något forum vad jag vet. Har man något att ta upp med dessa så tar men det via mail eller pm. De facto standard.

ilg@dd wrote: Du har väl antagligen också läst hans inlägg och sett att han ej har för avsikt att göra detta.

Jag anser att man ska stå upp mot påhopp, men jag anser också att man måste kunna bete sig som en vuxen människa och försöka reda ut saker och ting, och det gör man bäst i en privet diskussion min mening. Att han måste be om ursäkt i forumet ser jag inte att det måste hända, det är du som har något otalt med han inte alla på forumet.

Detta är sista diskussionen om detta i forumet med. Allt annat kommer censureras eftersom det är emot reglerna och tar fokus från det egentliga syftet med tråden.

//Andreas

Vem förföljer vem?
Du borde nog kika igenom trådar där jag och den ej namngivne gnabbats lite mer.

Redzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 998
1092701
November 9, 2006 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Lägg av båda 2. Vi snackar om NH i AB här. För det ni 2 behöver prata om finns msn/pm/mail.

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
1092715
November 9, 2006 - 4:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Redzo wrote: Vad aftonbladet säger intreserar mig inte det minsta. Jag menar vi talar om en sk tidning där dokusåpa "stjärnor" får mer utrymme än vad som händer runomkring oss.

^What he said^

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
1092741
November 9, 2006 - 6:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: [quote=Redzo]Vad aftonbladet säger intreserar mig inte det minsta. Jag menar vi talar om en sk tidning där dokusåpa "stjärnor" får mer utrymme än vad som händer runomkring oss.

^What he said^

/me håller med.

För övrigt anser inte jag att NH's prisguide är något "för allmänheten" (missförstå mig rätt). Det är väl tänkt för medlemmarna och vi vet ju om att den inte är up-to-date...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 275
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL