June 16, 2004
Skulle inte förvåna mig om ungen blivit utsatt för något av fadern..
Klart en tolvåring inte kan skilja på rätt och fel, herre min gud. Vi föds inte med lagar och riktlinjer för vad som är tillåtet och ej, det är föräldrar som ska lära oss, uppfostra oss vad som är rätt och fel här i världen. Jag slår vad om att det är uppfostran som lett till det ungen gjort.
Skjuta en tolvåring för det? Han behöver hjälp, inte ett skott i nacken.
btw.. är man ens "utrustad" för att våldta när man är 12.. 😮
August 7, 2001
roxerthedead wrote: Skulle inte förvåna mig om ungen blivit utsatt för något av fadern..
Klart en tolvåring inte kan skilja på rätt och fel, herre min gud. Vi föds inte med lagar och riktlinjer för vad som är tillåtet och ej, det är föräldrar som ska lära oss, uppfostra oss vad som är rätt och fel här i världen. Jag slår vad om att det är uppfostran som lett till det ungen gjort.
Skjuta en tolvåring för det? Han behöver hjälp, inte ett skott i nacken.
btw.. är man ens "utrustad" för att våldta när man är 12.. 😮
Oj du skrev som jag tycker och tror fast på ett mycket smartare sätt än mig. :bgrin:
snyde wrote: Dödsstraff på ungen samt gaylobbyn som är indirekt ansvariga.
😎
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
obelix wrote: [quote=snyde][quote=obelix]Hur i hela fridens namn får du till det?
Att det indirekt är deras fel. 😮
Behöver jag verkligen förklara det för dig?
Tydligen.
För jag fattar inte sambandet mellan dom och en 12-åring
Det är ju numera "normalt" enligt vissa med homosex..Kanske inte så konstigt om ungarna får skruvade ideer..Och det här är väl bara början..
Han kanske försökte "hitta" sin sexuella identitet?
:^o
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 15, 2003
ilg@dd wrote: [quote=obelix][quote=snyde][quote=obelix]Hur i hela fridens namn får du till det?
Tydligen.
Det är ju numera "normalt" enligt vissa med homosex..Kanske inte så konstigt om ungarna får skruvade ideer..Och det här är väl bara början..
Aha.... så om 12åringen hade våldtagit en liten flicka istället så hade han då fått en sund och rak ide? Du är störd, vet du det?
Akatosh wrote: [quote=ilg@dd][quote=obelix][quote=snyde][quote=obelix]Hur i hela fridens namn får du till det?
Tydligen.
Aha.... så om 12åringen hade våldtagit en liten flicka istället så hade han då fått en sund och rak ide? Du är störd, vet du det?
Underskatta aldrig betydelsen av en smiley..
Och försök inte lägga dina ord i andras mun, det ser bara patetiskt ut..
Eftersom förslaget var ditt, så finns nog risken att det är någon annan än jag som är störd..
October 28, 2004
inge bråk här på NH :), här är alla trevliga och glada och dricker saft och bullar på högtider!! 🙄 🙄 (vad nu det har med detta och göra)
Håller med de som säger att det är mkt av förälrarnas fel med...
http://WWW.Matlocks.net
Oerhört bra band för alla som gillar rock! verkligen värt att lyssna på!
July 23, 2002
snyde wrote: [quote=obelix]Hur i hela fridens namn får du till det?
Dina inlägg är långt bortom alla förklaringar.
OnT: Vilken tragedi. Vi vet alla allt för lite om detta för att kunna göra några uttalanden om det utöcer att det är hemskt osv.
Jag tycker att det är skrämmande att ett barn våldtar ett annat (om det nu är vad som har hänt), men också skrämmande att det som vissa tycker är värt att uppmärksamma i det hela är att det var en homosexuell akt. Det är väl tveksamt om våldtäkt övht kan klassas som sex.
Att yrka på dödsstraff för en tolvåring är osmakligt. Varför är det första många tänker på när de hör om ett brott de hårda straff som de önskar förövaren? Tänk på offret (offren) och på hur man kan förhindra framtida brott.
October 28, 2004
nilsrock wrote: [quote=snyde][quote=obelix]Hur i hela fridens namn får du till det?
OnT: Vilken tragedi. Vi vet alla allt för lite om detta för att kunna göra några uttalanden om det utöcer att det är hemskt osv.
Jag tycker att det är skrämmande att ett barn våldtar ett annat (om det nu är vad som har hänt), men också skrämmande att det som vissa tycker är värt att uppmärksamma i det hela är att det var en homosexuell akt. Det är väl tveksamt om våldtäkt övht kan klassas som sex.
Att yrka på dödsstraff för en tolvåring är osmakligt. Varför är det första många tänker på när de hör om ett brott de hårda straff som de önskar förövaren? Tänk på offret (offren) och på hur man kan förhindra framtida brott.
Ja det är lite skrämmande när folk uppmärksammar att det var 2 killar och det med dödsstraff är lite väl att ta i... dödsstraff är helt värdelöst, då "slipper" ju han att sitta i fängelse... nej i detta fall tycker jag ungen ska få sitta på nått psyke i 10 år tills han fattat och sen ska de få pröva att vara ute i samhället... (samtidigt under psyket ska de kunna få en duglig utbildning om de klarar av det)... jag är för höga straff... jag tkr om ex min brorsa dör ska mördaren iaf få något jävla tillbaks, han ska få sitta i fängelse på 50 år!
det är min mening..
http://WWW.Matlocks.net
Oerhört bra band för alla som gillar rock! verkligen värt att lyssna på!
March 7, 2004
Antagligen är varken Akatosh eller ilg@dd störd utan pojken som våldtog 😛
August 7, 2001
Tallji wrote: [quote=nilsrock][quote=snyde][quote=obelix]Hur i hela fridens namn får du till det?
Ja det är lite skrämmande när folk uppmärksammar att det var 2 killar och det med dödsstraff är lite väl att ta i... dödsstraff är helt värdelöst, då "slipper" ju han att sitta i fängelse... nej i detta fall tycker jag ungen ska få sitta på nått psyke i 10 år tills han fattat och sen ska de få pröva att vara ute i samhället... (samtidigt under psyket ska de kunna få en duglig utbildning om de klarar av det)... jag är för höga straff... jag tkr om ex min brorsa dör ska mördaren iaf få något j**la tillbaks, han ska få sitta i fängelse på 50 år!
det är min mening..
Det är ju inte säkert att pojken är psykopat.
Det kan ju vara så att han inte vet vad som är rätt eller fel och om det är så tror jag att det är hans uppfostran som behöver fixas till.
"dödsstraff är helt värdelöst, då "slipper" ju han att sitta i fängelse"
Det håller jag inte med om. Alla människors största fasa är döden även om många inte visar det, det är våran överlevnadsinstinkt som gör att vi blir rädda för döden.
Och jag tror inte att långa fängelsestraff gör samhället säkrare men ändå tänker jag lite som du att det ska ju vara ett ordentligt straff så dom inte kommer ut igen men det är ju rätt bevisat att det fungerar bättre med att fängelserna fungerar bättre som "rehabilitering".
Jag tycker inte heller att en tolvårig pojke ska sitta i fängelse även ifall han har gjort en sådan här sak. Man måste nog gå djupare i problemet.
1 Guest(s)