March 14, 2004
http://www.aftonbladet.se/vss/.....36,00.html
Riktigt smart affärside. Veganerna blir väll så chokade så att dom betalar in en massa pengar. Någon som vet om det är olagligt att slackta sin kanin? Hittade denna hemsida http://www.kanin.se
March 11, 2003
Delph1 wrote: Slaktningen måste väl ske av folk utbildade för det? Har han det så är det ju bara slakta på.
//Andreas
Jag tror inte man behöver någon som helst utbildning för att få lov att ta livet av sin egen kanin. I alla fall inte så länge det inte kan förknippas med djurplågeri.
Fan det är nästan så att jag funderar på att dra igång en egen kampanj. Någon som tycker att det hade varit hemskt om lilla Elsa här hemma dör en säker död inan kvällen är över? Jag lovar att jag tar livet av henne/honom om jag inte får 5 papp på kontot innan klockan 12.....;)
January 12, 2004
denstore wrote: [quote=Delph1]Slaktningen måste väl ske av folk utbildade för det? Har han det så är det ju bara slakta på.
//Andreas
Jag tror inte man behöver någon som helst utbildning för att få lov att ta livet av sin egen kanin. I alla fall inte så länge det inte kan förknippas med djurplågeri.
Fan det är nästan så att jag funderar på att dra igång en egen kampanj. Någon som tycker att det hade varit hemskt om lilla Elsa här hemma dör en säker död inan kvällen är över? Jag lovar att jag tar livet av henne/honom om jag inte får 5 papp på kontot innan klockan 12.....;)
I Sverige finns det strikta regler för hur man får avliva djur, och när.
Kommer ni inte ihåg Gutta eller vad han kallades i farmen, han höll påatt åka dit när han slaktade, och även dom i Robinson som slaktade djur.
March 14, 2004
obelix wrote: [quote=denstore][quote=Delph1]Slaktningen måste väl ske av folk utbildade för det? Har han det så är det ju bara slakta på.
//Andreas
Kommer ni inte ihåg Gutta eller vad han kallades i farmen, han höll påatt åka dit när han slaktade, och även dom i Robinson som slaktade djur.
Bara djuret dör direkt så är det väll ok eller?
December 29, 2003
Jag vill bjuda in veganer till mitt jobb på svinfarmen.....så dom får se alla gulliga smågrisar som jag ska göda upp till feta fina svin och sen iväg till slakteriet för attt bli gott kött....hahahaha...
Det där är ju en grymt smart idé....
EDIT: Jag har då inte gått nån kurs och avlivar då dagligen grisar i alla storlekar.....har fått se en bild på vart jag ska skjuta dem med bultpistolen iofs...om dom inte är små...så dom går att slå ihjäl.....kom igen veganer.....krig...
March 11, 2003
obelix wrote: [quote=denstore][quote=Delph1]Slaktningen måste väl ske av folk utbildade för det? Har han det så är det ju bara slakta på.
//Andreas
Fel. I alla fall om man får tro djurskyddsföreningen.
Djurskyddsmyndighetens föreskrifter och allmänna
råd om avlivning av hundar, katter och vissa
pälsdjur;
3 § Avlivning av hundar och katter ska ske genom en överdos av narkosmedel,
genom skjutning med ett vapen eller genom slag mot huvudet i enlighet med
4-6 §§.
Alltså är det inte nödvändigt att ha utbildning för att avliva t.ex kattungar eller hundvalpar.
January 12, 2004
denstore wrote: [quote=obelix][quote=denstore][quote=Delph1]Slaktningen måste väl ske av folk utbildade för det? Har han det så är det ju bara slakta på.
//Andreas
Fel. I alla fall om man får tro djurskyddsföreningen.
Djurskyddsmyndighetens föreskrifter och allmänna
råd om avlivning av hundar, katter och vissa
pälsdjur;
3 § Avlivning av hundar och katter ska ske genom en överdos av narkosmedel,
genom skjutning med ett vapen eller genom slag mot huvudet i enlighet med
4-6 §§.
Alltså är det inte nödvändigt att ha utbildning för att avliva t.ex kattungar eller hundvalpar.
Du kunde väl ha tagit med 4-6 §§. 😛
March 11, 2003
obelix wrote: Du kunde väl ha tagit med 4-6 §§. 😛
Vassego, bara att läsa.
December 31, 2002
Det där är väl gammalt som gatan? Jag har för mig att jag läste det där för länge sen. Men jag har för mig att det var ett datum som redan passerats då.
Smart idé dock.
EDIT:
Aftonbladet wrote: men Tobys ägare var inte först med sin affärsidé. savetoby.com är inget annat än en simpel kopia av den tyska Rädda Bernd-kampanjen.
Så var det!
Delph1 wrote: Slakta och avliva är väl ändå två olika saker? Att bara ta kanins liv har jag inga direkta tvivel om att han får göra, men att slakta djuret för mat :-k
//Andreas
Det är väl valfritt om du vill äta upp den sen..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 20, 2002
denstore wrote: [quote=obelix]Du kunde väl ha tagit med 4-6 §§. 😛
Vassego, bara att läsa.
http://www.djurskyddsmyndigheten.se/jahia/webdav/site/dsm/shared/PDF_foreskrifter/DFS_2004_7_L24.pdf
Det där visade ju att det fanns regler. 😉
Slag i huvudet fick endast ske upp till 8 dagar, och för avlivning med narkos måste man vara utbildad.
Det enda som återstår är att skjuta de.
1 Guest(s)