November 30, 2006
hejsan,
Tänkte bara kolla om det är lagligt att importera absinth till sverige.
Någon som vet?
hade tänkt denna
https://www.absinth24.net//abs.....---0.7-ltr..html
- billig
- många posetiva omdömen
- måste testa de varför alla pratar om de 😛
*nyfiken som man är*
så snälla om någon kan svara på den översta frågan hade varit super! 😀
puss o kram
November 22, 2001
Tror det har lite med mängden tujon (stava?) oxå. ""Gröna fe" ämnet.
Smaken på absinth är väldigt olika, den som säljs (såldes?) i Sverige är riktigt god, medans jag druckit en inköpt i Tyskland som smakar rävgift. Den var dock väldigt billig.
Ta du o beställ o testa, tror den sidan är tillräckligt seriös för att inte sälja om det är olagligt.
April 22, 2007
KeeKe wrote: Men det klassas inte som narkotika tack vare thujone?
aja, får testa
Det gör de inte som jag vet och mängden är ju minimal. Jag blev nu själv sugen att beställa men undrar ju då givetvis om de är tillåtet att importera? Iofs, tror jag inte posten kollar igenom paketen om de är där man hämtar ut det men ändå. Du får göra en uppföljning om du beställt så man får veta hur de gick innan jag lägger beställning dessutom har jag ingen brådska. 🙂
August 2, 2001
KeeKe wrote: Men det klassas inte som narkotika tack vare thujone?
aja, får testa
Nej, det finns många myter angående absinth men narkotikaklassat är det inte. Det värsta som kan hända om du beställer är att du får ett brev från skatteverket som kräver att du betalar alkoholskatten i efterhand.
Om du är osäker kan du alltid gå till systembolaget och fråga. De kan ordna privatimport om man skulle vara intresserad (tyvär ganska dyrt) så de bör veta vad man får importera.
August 2, 2003
Eftersom systemet själv har 4 st absinthsorter så tror jag inte det finns några speciella förbud.
Pernod Absinthe är riktigt god, smakar nästan bara lakrits. 🙂
January 22, 2003
Usch å fy för absinth! Och köp inte sprit från The US of A, inte lagligt att importera utanför unionen vad jag vet, finns bättre ställen i EU du kan köpa från och vara säkrare på att få varan och att det är lagligt.
Sen är det mycke myter och tjafs kring absinth och främst tujonet, som tyvärr inte ger minsta lilla effekt. Du blir bara packat, och rejält packad om du inte tänker på att det är 70% å inte 40% 😉
May 9, 2003
jag mailade fram å tbx med snubben som äger sidan. Tänkte han verkar ju cool. Så vi la en order efter det hände det inget mer. Försökte få tag på Andy som han heter via mail inga svar längre. Förut svarade han jämt. Så vi ringde banken förklarade hur det låg till. Vi fick tillbaka en summa pengar inte allt för att banken tog en summa pengar för att fixa tbx cashen till oss. Så jag rekomenderar inte att köpa från han
1 Guest(s)