March 14, 2004
http://www.aftonbladet.se/vss/.....94,00.html
Satt och småskratade mig igenom hela artikeln. Detta är nog mer fjantigt än nogger black. Sen när är det något fel på ordet "kineskläder"? Inte för att jag bryr mig så mycket men i artikeln skriver hon "svennemat" är inte det mer rassistiskt än "kineskläder"?
Vad tycker ni? Har A-ekonomi gjort fel som har sagt "kineskläder"?
December 27, 2003
en sak jag tycker är lite mysko:
Ni vet den där reklamen när en ung kille är på ett flygplan, och "hälsar på" sig själv i framtiden, så frågar han sig själv: "Vart är du på väg" då svarar han någonting någonstans.
"men det där är ju värsta svennestället"
vad skulle hända om någon gjorde en reklam, och sa "jag ska åka till afrika..."
-"men det är ju värsta negerstället"
March 14, 2004
Xenomorphed wrote: en sak jag tycker är lite mysko:
Ni vet den där reklamen när en ung kille är på ett flygplan, och "hälsar på" sig själv i framtiden, så frågar han sig själv: "Vart är du på väg" då svarar han någonting någonstans.
Då skulle CMF, Somaliska föreningen, MP mf gå i taket. Det skulle nog bli förstasidorna i tidningarna också.
January 17, 2002
"Jag hade anmält Aktuellt för ett A-ekonomiinslag där de vid två tillfällen använde ordet ”kineskläder” om kläder tillverkade i Kina med avsikt att säljas i västvärlden. Enligt mitt tycke är ordet både nedsättande och diskriminerande."
Jag HATAR sådana som ringer in och klagar för minsta lilla
Shitlist indeed
May 15, 2005
Jag minns att den reklamen anmäldes några gånger. Det är helt rätt tycker jag. Svenskar fälls ju då och då för HMF när de inte har sagt värre saker än det.
April 30, 2004
"neger" syftar på något annat än själva landet du är ifrån, så jag tycker inte att den jömförelsen är rimlig.
Men visst har du en poäng.
-Kontrast
March 14, 2001
Kontrast wrote: [quote=Xenomorphed]en sak jag tycker är lite mysko:
"neger" syftar på något annat än själva landet du är ifrån, så jag tycker inte att den jömförelsen är rimlig.
Men visst har du en poäng.
-Kontrast
Undrar hur responsen hade blivit om man istället lagt till ett piiip över neger, alltså "men det är ju värsta piip-stället" ?
April 30, 2004
January 13, 2004
CoLiC wrote: "Jag hade anmält Aktuellt för ett A-ekonomiinslag där de vid två tillfällen använde ordet ”kineskläder” om kläder tillverkade i Kina med avsikt att säljas i västvärlden. Enligt mitt tycke är ordet både nedsättande och diskriminerande."
Jag HATAR sådana som ringer in och klagar för minsta lilla
Shitlist indeed
Petra blir nog väldigt poppis bland de invandrade kineserna om hon tycker att "kines" är nedvärderande 😉 Snacka om att skjuta sig själv i foten. Men hon är ju inte precis ensam om att lida av rasismofobi.
May 1, 2005
Förmodligen är det så att den här kärringen som klagat på detta och skrivit av sig i AB bara har hört det en gång överhuvudtaget. Blivit lite småputt och börjat klaga. Kan inte dessa bara få ut sin aggression genom att säga till de som skrivit/sagt det istället för att skriva på en välkänd tidning så att t.ex. folk som oss måste bli sura vi också?
November 29, 2003
Black_light wrote: Förmodligen är det så att den här kärringen som klagat på detta och skrivit av sig i AB bara har hört det en gång överhuvudtaget. Blivit lite småputt och börjat klaga. Kan inte dessa bara få ut sin aggression genom att säga till de som skrivit/sagt det istället för att skriva på en välkänd tidning så att t.ex. folk som oss måste bli sura vi också?
Äh förbannade vänsterpack förstår inte bättre.
Blir så jävla lack, dom är på en som hökar.
Så fort man öppnar käften ska dom vara där och skydda invandrarna.
No offence mot invandrare, vill själv flytta till Asien.
Men "beskyddandet" av dem har gått till överdrift.
1 Guest(s)