July 18, 2003
Har snusat sen jag va 13 år är idag 18 år.
Har försökt att sluta snusa flera gånger, men det har skitit sig varje gång, så nu har jag lagt ner det projektet och sitter nu och njuter av en General White Protion under läppen, ska nog gå och lägga mig snart dock och då kommer det att ta några timmar innan nästa åker in, direkt efter frukosten!
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
November 29, 2001
Mycket vatten, halstabletter med jättestark mintsmak, mycket C-vitamin (helst färskpressad apelsinjuice), mycket käk (gärna fräscht käk, vegetariskt tex.), ingen alkohol och inga droger, se till att borsta tänderna morgon, kväll och efter stora måltider, skit i att dricka coca cola/pepsi osv.
Det hjälper en hel del. Speciellt om man sakta men säker trappar ner dosen. Till skillnad från cigg så får man ju rätt kraftiga fysiska abstinensbesvär av snus. De går att minska om man trappar ner under en månads tid ungefär.
Har provat att par gånger och lyckas alltid komma till att jag bara snusar några få om dagen och inga alls vissa dagar. Men det känns liksom som om aldrig abstinensen kommer att gå över så efter någon vecka bryter jag alltid ihop och börjar snusa igen.
March 10, 2002
UndaC wrote: Mycket vatten, halstabletter med jättestark mintsmak, mycket C-vitamin (helst färskpressad apelsinjuice), mycket käk (gärna fräscht käk, vegetariskt tex.), ingen alkohol och inga droger, se till att borsta tänderna morgon, kväll och efter stora måltider, skit i att dricka coca cola/pepsi osv.
Det hjälper en hel del. Speciellt om man sakta men säker trappar ner dosen. Till skillnad från cigg så får man ju rätt kraftiga fysiska abstinensbesvär av snus. De går att minska om man trappar ner under en månads tid ungefär.
Har provat att par gånger och lyckas alltid komma till att jag bara snusar några få om dagen och inga alls vissa dagar. Men det känns liksom som om aldrig abstinensen kommer att gå över så efter någon vecka bryter jag alltid ihop och börjar snusa igen.
Haha jag ska göra precis som jag inte gör. Men jag ska inte göra precis som jag gör. :blink:
Men jag har trappat ner. Klarade 35 timmar utan snus. 😀 Men då hade jag tuggat sönder min läpp. Men har bara snusat tre prillor idag. 😉
December 15, 2002
x-per wrote: [quote=ManicBlue]Jag slutade att snusa när jag flyttade ett par mil ifrån mina polare. Sedan kom sommaren och jag var på stranden med samma vänner varje dag.....har inte försökt att sluta sedan dess 🙂
Låter som grupptryck men men
Nja snarare att de var grymt jobbigt att se dessa dosor framför ögonen hela tiden, men de kanske kan kallas för grupptryck
1 Guest(s)