December 27, 2003
Usch vad sur och tvär man kan bli ibland.
Var tvungen att skicka tillbaks mitt grafikkort pågrund av att det gick sönder av någon konstig anledning, skickade ner det till komplett och fick hem ett nytt. Då tänkte jag samma dag som jag skickade ner grafikkortet att jag kunde beställa ett nytt chassi samtidigt som jag väntade på mitt grafikkort. Så klockan 08:11 beställer jag mitt nya chassi från datorbutiken.com och får en bekräftelse klockan 10:46 att varan har har gått till packnings listan. Bra tänkte jag, då hinner jag få den tills på fredag i alla fall. Går några dagar och på fredag får jag hem en lapp i brevlådan att jag har ett paket på posten att hämta, ropar på mamma och vi åker ner. När jag får paketet blir jag HELT PAFF! Det var så litet :cy: Efter en stund säger det kling i huvudet :wow: Kommer hem, och som jag trodde. Det var mitt grafikkort som låg där. Springer genast till datorn och får reda på att paketet var INTE ens skickat. Ajaj tänkte jag, då hinner dem nog skicka det ikväll istället. Klockan blev 18:00, inget mail med kollid, klockan blev 20:00 och inget mail där inte. Då börjar man undra vad fasen dem sysslar med, det har gått 4 dagar efter min beställning och jag har fått en bekräftelse på att det är packat. Lite dålig stil måste jag faktiskt säga. Nu kan jag bara sitta här och känna mig snopen.
May 2, 2003
Fasen vad det är trist när man får vänta på sina prylar.
Men i ärlighetens namn så är juh inte 4-5 dagar så ovanligt.
Förmodligen är du kanske inte ensam om att beställa från datorbutiken.com, dvs din beställning ligger i kö att bli packad och skickad.
Visst skulle jag bli sur, men man ska nog glädjas åt dom gångerna man får prylarna snabbt som blixten.
Men en vecka brukar jag vänta innan jag blir sur.
//Tobbe
December 27, 2003
Det jag blev sur över är att det står såhär på deras sida:
"Order på lagervaror lagd före kl. 15.00 expedieras samma dag (gäller vardagar)"
Om jag inte tar helt fel så ska dem skicka iväg sin order samma dag om den kom in innan 15:00. Och ja, chassit som jag beställde fanns och finns i lager. Ni kan kolla själva också: http://www.datorbutiken.com/se.....efault.php
December 27, 2003
Ajdå, menade självklart: http://www.datorbutiken.com/se.....IDA01DSI-3
May 10, 2003
March 7, 2004
CasO wrote: lol smart och vänta...
jag betalar hellre ett par kronor mer än sitta och vänta..
en vara man beställer borde inte ta mer än 3 dagar innan den finns och hämta på posten.. annars e de SKIT DÅLIG SERVICE...
lol man får det man betalar för... lätt värt att vänta en vecka och betala flera hundra mindre
January 20, 2003
Datorbutiken är ju kända för att "packa" varorna i en vecka ungefär.
Och förstår verkligen inte folk som bara säger: men det är ju postorder , det tar så lång tid osv.
Visst leveransen kan ta ett par dagar men inte fan tar det 5 arbetsdagar att packa ner en fläkt t.ex.
Om de inte klarar av att packa ner grejerna snabbare betyder det ju att det går jävligt bra för dem dvs då ska de ha råd att anställa fler människor eller hur? om inte så kan man ju börja undra över vart pengarna egentligen tar vägen 🙂
Ett tips: beställ från komplett eller från webhallen istället , de vet hur viktigt snabb leverans är iallafall värt varje krona extra som man pröjsar.
October 22, 2002
ZIre wrote: [quote=CasO]lol smart och vänta...
jag betalar hellre ett par kronor mer än sitta och vänta..
en vara man beställer borde inte ta mer än 3 dagar innan den finns och hämta på posten.. annars e de SKIT DÅLIG SERVICE...
lol man får det man betalar för... lätt värt att vänta en vecka och betala flera hundra mindre
flera hundra? hah...
vi snackar om högst 100 kr =)
January 28, 2004
jag beställde modekort och cpu förut. jag ändrade min beställnin 6h efter jag gjorde beställningen. Sen så tar det 6 arbetsdagar innan jag får grejjerna och det är med fel modekort (det jag hade fårn början i ordern) dom hade alltså 3 arbetsdagar att ändra ordern men dom "hann" inte. Jag gick till en lokal affät och betalade 100 kr mer och fick grejjerna på 2 dar. Och det andra skickade jag tillbaka och fick tillbaka pengarna på modekortet efter nästa 7 veckor.
Vad gör dom på datorbutiken. Är det 1 person som jobbar där lr?
September 23, 2002
Skriver dem om order läggs före 15:00 (och varan finns i lager) skickas den samma dag. Då ska den fan skickas också.
Jag har gett datorbutiken.com tre chanser. Dem har misslyckats samtliga gånger.
Dem lurar dessutom folk, enligt mig. Lägger du din order hos t.ex komplett och den går till packning. Då går också ordern till packning och du kan avbeställa under den tiden.
Hos datorbutiken däremot går beställningen nästan omedelbart till packning, trots att den egentligen inte har gjort det. Och därmed kan du inte heller avbeställa din vara.
Ett exempel.
Jag beställde moderkort, minne, cpu, hårddisk och grafikkort av datorbutiken. Anledningen till att jag valde db var för att dem hade allt som lagervaror. Det skiljde typ 100-150:- så priset är skitsamma.
Ialla fall, jag råkade lägga fel grafikkort i min kundvagn, ett HIS 9800. Skulle ha ett HIS 9800pro.
Såg felet cirka tre-fyra timmar(detta var en Onsdag och klockan var runt 20:00) efter lagd order. Försökte med alla möjliga medel att avbeställa ordern. Email och avbeställning via deras hemsida. Det gick inte. Ändå fick jag vänta 7 (sju!) arbetsdagar innan jag fick mitt felaktiga grafikkort, alltså inte helgen inkluderad. Och ändå gick det inte att avbeställa. Ett litet plus i all misär är dock att returen och tillbaka betalning av pengar gick på 3 arbetsdagar. Skickade in kortet på Fredagen och hade pengar på mitt konto på Onsdag eftermiddag.
Har datorbutiken ingen kontakt alls med packningsfolket ? Iså fall är det ju katastrofalt dåligt. Dem sitter i sin jävla hönsgård, Önsvala gård i staffanstorp och har totalt tappat greppet.
Dem borde se över hela sin verksamhet och arbeta upp den kvalitè dem faktiskt hade för ett par år sen.
Kan webbhallen, komplett, dustin, JME osv leverera på 24h ska fanimig db också klara det, annars kan dem plocka bort sitt skitsnack om lagd order före 15 skickas samma dag.
Och att dem har "mycket att göra" p.g.a många beställningar är ingen bra bortförklaring, har dem så mycket att göra går det ju bra för dem och dem borde således anställa mer folk. Men det är klart, den där gården kanske inte är så stor...
EDIT: Vad skådar mitt norra... HEDERSUTMÄRKELSE SOM BÄSTA NÄTBUTIK I HEMELEKTRONIK 2003.
Vad fan ?
December 7, 2001
min senaste beställning av mobo+nätagg från DB.com blev såhär:
beställde kl 8:00
In för packning kl 8:30
ivägskickat kl 15:00
på malmös postkontor kl 20:00
i jönköpings slippcentral kl 1:00
i min "lokala" tobaksbutik kl 13:30
1 dag, 5 timmar och 30 min från beställning till upphämtning 8)
2 Guest(s)