June 3, 2001
LorD_Kvadd wrote: [quote=StarCraft][quote=Gueno]Psyko och Midsommer. :cy:
Dra åt h*****e va rädd jag blev.
Vad handlar Midsommar om?
Gissar på något med midsommar och en massa mord..har jag rätt? :bgrin:
Nopp..
En skrämmande rysare om ett gäng ungdomar vars midsommar inte riktigt blir vad de tänkt sig. I en av huvudrollerna ser vi vårt svenska stjärnskott TUVA NOVOTNY. Ett gäng danska ungdomar ska fira midsommar i Sverige, men vistelsen kantas av obehagliga händelser. Fruktan växer sig starkare och starkare bland de fem vännerna som långsamt dras mot en oundviklig konfrontation med varandra. En sak är säker – det blir inte den midsommar som de hade planerat...
November 22, 2001
Death On Wings wrote: Är det bara jag som sett någorlunda äckliga filmer eller ? ni andra verkar ju titta på filmer som är som bamse eller liknande även kallade amerikanska skräck filmer.
Har du tittat igenom tromas sortiment?
Jag har sett tromeo and juliet, toxic avenger 1,2,4, nymphoid barbarian in dinosaur hell hm...tror det va några till.
De är iaf jäkligt sköna filmer.
February 16, 2004
Gueno wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=StarCraft][quote=Gueno]Psyko och Midsommer. :cy:
Nopp..
En skrämmande rysare om ett gäng ungdomar vars midsommar inte riktigt blir vad de tänkt sig. I en av huvudrollerna ser vi vårt svenska stjärnskott TUVA NOVOTNY. Ett gäng danska ungdomar ska fira midsommar i Sverige, men vistelsen kantas av obehagliga händelser. Fruktan växer sig starkare och starkare bland de fem vännerna som långsamt dras mot en oundviklig konfrontation med varandra. En sak är säker ? det blir inte den midsommar som de hade planerat...
Japp den är bra.... Söt tjej den där danska blondinen eller var hon nu varifrån.
February 1, 2004
Pojo wrote: [quote=Gueno][quote=LorD_Kvadd][quote=StarCraft][quote=Gueno]Psyko och Midsommer. :cy:
Nopp..
En skrämmande rysare om ett gäng ungdomar vars midsommar inte riktigt blir vad de tänkt sig. I en av huvudrollerna ser vi vårt svenska stjärnskott TUVA NOVOTNY. Ett gäng danska ungdomar ska fira midsommar i Sverige, men vistelsen kantas av obehagliga händelser. Fruktan växer sig starkare och starkare bland de fem vännerna som långsamt dras mot en oundviklig konfrontation med varandra. En sak är säker ? det blir inte den midsommar som de hade planerat...
Japp den är bra.... Söt tjej den där danska blondinen eller var hon nu varifrån.
Någon som kan förklara filmen med sina egna ord utan att avslöja för mycket för det jag läste där uppe sa mig inte så mycket.
September 2, 2003
Den enda film jag i efterhand skulle se tillbaka på som "läskig" eller snarare "psykologiskt påfrestande/obehaglig" är the blair witch project. Mycket smutskastning försekommer mot den filmen men jag tycker den var skrämmande oavsett vad folk säger.
The Blair witch project 2 var inte alls lika bra, men sen är det ju även 2 olika typer av film. Tvåan var endå även den skrämmande till vissa delar.
Annars kan jag inte påminna mig att jag sett någon riktigt skrämmande film, Jacobs ladder var endå hyffsat skrämmande.
December 15, 2003
Dom enda filmerna jag har blivit skrajsen av i vuxen ålder är "Candyman" och "The Ring". Första gången iaf (men så är det med dom flesta skräckfilmer, typ "engångsfilmer")
Nu kan jag dock säga att jag har en projektor och fet surroundanläggning så om man släcker ner ordentligt så är det som på bio vilket ger mersmak när man ser sådana här filmer 😉
1 Guest(s)