October 10, 2004
Sitter här och mår piss. Har spyt så mycket att det inte längre kommer något, har ont i magen så jag inte kan somna sen som extra salt i såret så är jag kraftigt lös i magen, riktigt sjuk diaré.
Nu undrar jag om det finns något som man kan göra för att få bort illamåendet eller magvärken? Efter jag har spyt så mår jag någorlunda bättre, men magvärken kommer tillbaka efter 10 min 🙁
February 21, 2003
en riktig vinterkräksjuka... alltid lika skönt... (man mår verkligen PISS)
ta det lugnt bara... och sen då det är över så tar du det lugnt med maten (VÄLDIGT lugnt)
och tänk på att du smittar 2 dygn efter sista kräkning / diare
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
February 17, 2004
yazaka wrote: Sitter här och mår piss. Har spyt så mycket att det inte längre kommer något, har ont i magen så jag inte kan somna sen som extra salt i såret så är jag kraftigt lös i magen, riktigt sjuk diaré.
Nu undrar jag om det finns något som man kan göra för att få bort illamåendet eller magvärken? Efter jag har spyt så mår jag någorlunda bättre, men magvärken kommer tillbaka efter 10 min 🙁
Tror aldrig jag har spytt av någon sjukdom, aldrig någonsin. Och jag har varit riktigt dålig i mina dar. Det verkar bara vara vissa personer som drabbas av detta :roll:. Skulle därför säga att du ska käka fil eller nått annat som får din mage i balans. Vet inte om det hjälper men värt att testa iaf.
/Dani
October 18, 2004
Hade det i Mars förra året, spydde i 3 dagar konstant och mådde skit i 3 till efter det så det lär dröja tyvärr.
Som sagt så smittar det 2 dar efter sista diaren eller spyan så akta dig för att gå ut för tidigt. Du har också en stor chans att få det på nytt säger dom som vet.
yazaka wrote: ser ut att vara vinterkräksjukan 🙁 Kan dricka kanske en klung vatten/cola innan det börjar kännas som jag ska spy igen.
Hur långe håller det här? Skulle just hosta ett lan för mig och några kompisar, tänte skjuta upp det tills imorrn, kanske inte så bra ide?
December 17, 2006
yazaka wrote: Sitter här och mår piss. Har spyt så mycket att det inte längre kommer något, har ont i magen så jag inte kan somna sen som extra salt i såret så är jag kraftigt lös i magen, riktigt sjuk diaré.
Att dricka mycket är viktigt, även om du inte kan äta så måste du dricka.
Cola är bra mot magont. Jag har en värmekudde som jag lägger på magen och efter ett tag känns det mycket bättre.
Dock att jag hade samma problem förra hösten/vintern sen försvann det men kom tillbaka i omgångar.
Efter tre månader gick jag till läkaren och jag hade fått kronisk magkatarr och är nu sjukskriven från skolan och kämpar varje dag med att få i mig mat och mina medeciner. Så om det återkommer i omgångar så gå till läkaren.
June 5, 2004
Gelica wrote: [quote=yazaka]Sitter här och mår piss. Har spyt så mycket att det inte längre kommer något, har ont i magen så jag inte kan somna sen som extra salt i såret så är jag kraftigt lös i magen, riktigt sjuk diaré.
Cola är bra mot magont. Jag har en värmekudde som jag lägger på magen och efter ett tag känns det mycket bättre.
Dock att jag hade samma problem förra hösten/vintern sen försvann det men kom tillbaka i omgångar.
Efter tre månader gick jag till läkaren och jag hade fått kronisk magkatarr och är nu sjukskriven från skolan och kämpar varje dag med att få i mig mat och mina medeciner. Så om det återkommer i omgångar så gå till läkaren.
En fråga, magkatarr: Är det när det typ trycker lite under bröstet, vid typ revbenen? Får sånt ibland. Det trycker som fan typ vid revbenen och det går typ inte över med värktabletter utan det är bara härda ut.
December 17, 2006
azN- wrote: [quote=Gelica][quote=yazaka]Sitter här och mår piss. Har spyt så mycket att det inte längre kommer något, har ont i magen så jag inte kan somna sen som extra salt i såret så är jag kraftigt lös i magen, riktigt sjuk diaré.
En fråga, magkatarr: Är det när det typ trycker lite under bröstet, vid typ revbenen? Får sånt ibland. Det trycker som fan typ vid revbenen och det går typ inte över med värktabletter utan det är bara härda ut.
När doktorn var och rota i min mage så var det precis som du säger lite under bröstet och vid revbenen och på vänster sida och det är där det gör som mest ont. Men ibland känns det som jag har ont i hela magen. Jag hade/har små öppna sår i hela min magsäck och en bit in i tolvfingertarmen så i början sved det ganska rejält i magen utav vissa saker tex läsk, sprit, stark mat mm. Mitt gick inte heller över med värktabletter. Men magvärken är inte där varje dag. Vissa dagar är helt värdelösa när det gör ont men sen kan det gå en vecka utan att det gör ont alls, men illamåendet är värst det kommer till och från hela tiden, varje dag och i november började jag lära mig vilket illamående som ledde till vad. Men jag vet inte alls om det är samma för alla. Finns kanske dom som har ont i magen varje dag.
October 16, 2004
yazaka wrote: ser ut att vara vinterkräksjukan 🙁 Kan dricka kanske en klung vatten/cola innan det börjar kännas som jag ska spy igen.
Hur långe håller det här? Skulle just hosta ett lan för mig och några kompisar, tänte skjuta upp det tills imorrn, kanske inte så bra ide?
Om du kan välja mellan att dricka vatten och cola så drick cola, då får du i dig lite socker. Dricker du bara vatten kommer du till slut bli ännu sämre pga lågt blodsopcker och konstig salthalt.
June 17, 2005
värme hjälper ju kvinnor mot magont(mens) kanske det kan hjälpa, har du katt så lägg den på magen, har du en gammal pet cola flaska, fyll den med varm vatten och placera på magen, svep in i en tun duk eller annan mjuk trasa för ökat välbehag.
ett annat tips är filmjölk och noga tuggat knäckebröd!
gå på dass, hjälper ofta!
värktablett, alvedon, ipren eller dylikt!
ring till vårdcentralen och fråga om råd, dom vet mycket och kommer nog kunna hjälpa dig bäst! lycka till och krya på dig!
1 Guest(s)