April 10, 2001
http://www.idg.se/ArticlePages.....49.dbp.asp
De ju fan så man får magknip
July 2, 2001
Jämför den artikeln med denna:
http://nyheter.idg.se/display......020418-cs2
June 18, 2001
On 2002-05-16 13:27, Bleedin Radar wrote:
"Vissa av storförbrukarna laddar ner upp till 300 GB data i månaden, medan genomsnittskunden laddar ner 9 GB, enligt Telenor."
Enligt mina beräkningar så kan du med 512Mbit endast tanka ner 166GB (165888 MB) på en månad!
Och då snackar vi full sula i 30 dagar!
Hur får dom ihop denna ekvation?
Studio: TR-909 707 606, Proteus 2000, TX81-Z, S2000, ESI-32 Turbo, Virus Indigo
[ Detta Inlägg ändrades av: oxygenial den 2002-05-16 14:04 ]
September 3, 2001
Ja men vad fasiken klagar dom på när man använder deras tjänst??
Läste i Metro idag att dom ville använda pris för varje nerladdad Mb... eftersom ungefär 25% av användarna använde den totala kapaciteten, och resten som var "genomsnittskunder" använde mycket mindre.
Om man har gjort ett kontrakt om att man ska ha till exempel 512 kbit/sek 24 timmar om dygnet varje dag, då ska man fan i mig kunna använda den bandbredden hur mycket man vill. Man betalar ju trotts allt för att få använda linan enligt kontraktet. Det är deras problem om dom inte kan erbjuda 512 kbit/sek samtidigt åt alla deras kunder. Dom får ta o fixa kraftfullare stationer osv.
Sen säger dom att det är genomsnittskunden som i stort sätt betalar för hardcore-nerladdarna. Men dessa har ju oxå kontrakt för sin lina och dom har gått med på att betala en viss summa pengar och det är ffs upp till dom hur dom använder sin bandbredd.
SJUUUKTTTT säger jag bara
det är bara ett sätt att lyckas pressa o squeeeza mer pengar ur folket.
Jag hoppas bara att chello inte får fnatt oxå för jag e fortfarande lite halvnöjd med dem... annars blir det lägenhetsbyte och BBB med det samma!!!.
January 15, 2002
Tur att man redan har BBB!
[ Detta Inlägg ändrades av: Jontez den 2002-05-16 21:13 ]
October 10, 2001
On 2002-05-16 20:39, Kame_boy wrote:
Ja men vad fasiken klagar dom på när man använder deras tjänst??Läste i Metro idag att dom ville använda pris för varje nerladdad Mb... eftersom ungefär 25% av användarna använde den totala kapaciteten, och resten som var "genomsnittskunder" använde mycket mindre.
Om man har gjort ett kontrakt om att man ska ha till exempel 512 kbit/sek 24 timmar om dygnet varje dag, då ska man fan i mig kunna använda den bandbredden hur mycket man vill. Man betalar ju trotts allt för att få använda linan enligt kontraktet. Det är deras problem om dom inte kan erbjuda 512 kbit/sek samtidigt åt alla deras kunder. Dom får ta o fixa kraftfullare stationer osv.
Sen säger dom att det är genomsnittskunden som i stort sätt betalar för hardcore-nerladdarna. Men dessa har ju oxå kontrakt för sin lina och dom har gått med på att betala en viss summa pengar och det är ffs upp till dom hur dom använder sin bandbredd.
SJUUUKTTTT säger jag bara
det är bara ett sätt att lyckas pressa o squeeeza mer pengar ur folket.
Jag hoppas bara att chello inte får fnatt oxå för jag e fortfarande lite halvnöjd med dem... annars blir det lägenhetsbyte och BBB med det samma!!!.
Mycket klokt sagt, hela inlägget andas kristallklart förnuft. Om de tecknar ett kontrakt så kan de ju inte komma och gnälla efteråt, de var ju de som hittade på de kontraktsvillkor som de nu klagar över, vi användare skrev bara på och betalade.
2 Guest(s)