August 7, 2001
för kompis hade dom spärrat http://www.free6.com 😀
jag vet inte ifall det är sant men min kompis sa att han inte kunde komma in o att det stog att telia hade spärrat den 😀
men telia kan dom spärra så? lr pratar min polare bara i nattmössan?
sämre än så finns väll knappt nu för tiden=)
[ Detta Inlägg ändrades av: Dree-Q den 2002-01-05 12:10 ]
June 8, 2001
Jag har också Telia ADSL och reagerade starkt på punkt 5.1 när jag skulle skriva under avtalet, så jag ringde till kundtjänst å frågade vad dom igentligen menade..
Dom sa att om du har en FTP med barnporr eller om pysslar med REJÄLA olagligheter typ försäjning av piratkopior å sånt då blir dom inte så glada, men sk. "svensson kopiering" brukar dom i vanliga fall inte bry sig om..
jag har i princip tankat konstant i 60 KB/s i 1 månad.. ingen har sagt nått än iaf.. kanske för att jag är inom ramarna för "svensson kopiering"..
November 4, 2001
On 2002-01-04 18:33, ksw wrote:
ja ghar också fått en sådan varning, jag tankade alla linuxkopior som finns (redhat, suse, slackware osv) i 2dar på mitt adsl åt en kompis, sen fick jag den där varningen. det står på punkt 5 i användar avtalet att man inte får "ladda ner, ha en spelserver, eller att köra ftp."
Får man inte ladda hem nånting eller?
November 7, 2001
Eftersom punkt 5.1 är ändrat sen det avtal som jag skrev på för ca. 1,5 år sedan kan ju inte mitt avtal med telia vara korrekt.
Denna text fanns inte på det avtal som jag skrev på så rent juridiskt kan de ju inte använda detta emot mig vid eventuell tvist.
Har jag rätt eller fel?
March 20, 2001
Men det gälde bara under från ett vist datum stog det 😀
NÄr jag frågade telia så hadde dom endast kickat LAN kunder ingen som satt på ADSL för det e så små hastigheter.
Jag frågade även om jag fick skicka mina egna Feta scannade bilder som va på 700mb/st. 😀 hela tiden och det var inga problem.
December 23, 2000
Enligt telelagen så får inte tele- eller data-trafik övervakas utan konkret misstanke om brott.
Detta innebär också att operatörerna ej har ansvar för vad som transporteras över deras nät, så jag ser ingen anledning överhuvudtaget för att Telia kontinuerligt ska sitta å övervaka vad man gör.
Det är först vid lastproblem i telestationerna som det går ut varningar till "storförbrukarna".
December 29, 2001
On 2002-01-05 12:04, warzone wrote:
Avtalet i sin helhet finns på telias sidor.
http://www.telia.se/bvo/info/g.....CID=-13921Och mycket riktigt står där:
"Kunden får enbart använda Tjänsten för privat bruk. I den mån Kundens användning skulle orsaka tekniska olägenheter för Telia eller annan kund förbehåller sig Telia rätten att begränsa överföringsvolymen, alternativt säga upp avtalet med omedelbar verkan enligt punkt 9.3. Sådan olägenhet kan uppkomma vid t.ex. onormal användning genom egen spelserver, FTP-server, eller liknande i bostaden samt omfattande nedladdning.Kunden får inte ansluta datorresurser, såsom t ex en server, till Telias nät i syfte att fritt eller mot betalning erbjuda och/eller tillhandahålla varor, tjänster eller information till utomstående. "
"Tekniska Olägenheter", vilket j**la skitsnack. Skulle ju va bra om Telia h´öll ordning på de "tekniska olägenheter" som dom själv skapar när nätet är totalt överbelastat...
February 11, 2001
On 2002-01-04 20:53, RoTe wrote:
Hmm, har maxat mitt adsl till och från i några veckor nu. Ingen varning än.
Har maxat mitt sedan i slutet av mars. Fortfarande ingen varning.. HEh.. Såå gött!
De ser genom fingrarna när de får privatkonto på er FTP skall ni se.. Muta!
July 2, 2001
On 2002-01-04 19:15, ksw wrote:
ingen aning, men jag har testat att sätta upp en spelserver för Starsiege Tribes, slött som fan, telia har urdålig hastighet på sin backbone. folk i USA med 10mbit uppkopplingar som laggar med 700 i ping, medans grannen har 20 i ping.
Men vafaan, är du ironisk nu eller? USA ligger minst 200ms bort oavsett om du har 1mbit eller 20tbit koppling. Telias Backbone har ju T.O.M. fått pris för bästa kvalité.
Tekniskt sett är Telia riktigt bra, men dom utsätts av för lite konkurrens.
March 20, 2001
On 2002-01-04 18:33, ksw wrote:
ja ghar också fått en sådan varning, jag tankade alla linuxkopior som finns (redhat, suse, slackware osv) i 2dar på mitt adsl åt en kompis, sen fick jag den där varningen. det står på punkt 5 i användar avtalet att man inte får "ladda ner, ha en spelserver, eller att köra ftp."
LOL!!! får inte ladda ner... telia är ju helt j**la ägt... om man inte får ladda ner så räcker det ju att man surfare på ett modem ju om man inte håller på att gejma..
1 Guest(s)