December 15, 2001
Om man inte får ladda ner, så räcker det med att du startar modemet, då detta automatiskt connectar till den terminal du nu sitter ansluten till, och därmed även LADDAR NER då det får tillbaka signalen...
Fast nu stod det ju inte bara "ladda ner" i kontraktet...
Asså, ingen jag känner har fått ngn varning av felia, och många jag känner har en dyndns server o spelserver o ftp osv...
December 25, 2000
Jobbigt, telia ADSL verkar inte vara så hett. Men konkurans? Ni har iaf val i dom flesta fall, här på Åland har vi 1 ADSL leverantör och det är Ålcom vår lokala ISP, dom tar 500+kr/mån(har inte orkat räkna om precis från mark) och 2500+ i startavgift.
Dessutom har dom cappat linan på 60KB upp/ner dvs om man inte kör proxy. Då kan man få hastigheter på upp till 600KB/s ner men fortfarande bara 60KB/s upp 🙁 Och eftersom dom bara släpper igenom FTP/HTTP igenom proxyn så är DC och liknande prog sug.
Men från t.ex. Sunet's FTP får man 600KB/s Så jag tankade ner SuSe häromdagen... 11GB var det tydligen 😐
[ Detta Inlägg ändrades av: ViU den 2002-01-07 09:27 ]
July 2, 2001
On 2002-01-04 18:33, ksw wrote:
ja ghar också fått en sådan varning, jag tankade alla linuxkopior som finns (redhat, suse, slackware osv) i 2dar på mitt adsl åt en kompis, sen fick jag den där varningen. det står på punkt 5 i användar avtalet att man inte får "ladda ner, ha en spelserver, eller att köra ftp."
Hur kontaktade Telia dig angående varningen?
Jag känner en kille som fått en varning från Telia, men det var för att han annonserat sin warez-ftpserver publikt i forum.
Sen, om man citerar så MÅSTE man vara ordagrann. Du kan INTE citera med din egna tolkning!
September 20, 2001
On 2002-01-04 18:33, ksw wrote:
ja ghar också fått en sådan varning, jag tankade alla linuxkopior som finns (redhat, suse, slackware osv) i 2dar på mitt adsl åt en kompis, sen fick jag den där varningen. det står på punkt 5 i användar avtalet att man inte får "ladda ner, ha en spelserver, eller att köra ftp."
Lite mycket, men ändå inte så mycket!
NER MED FELIA!
January 9, 2002
On 2002-01-05 12:07, Dree-Q wrote:
för kompis hade dom spärrat http://www.free6.com 😀
jag vet inte ifall det är sant men min kompis sa att han inte kunde komma in o att det stog att telia hade spärrat den 😀men telia kan dom spärra så? lr pratar min polare bara i nattmössan?
sämre än så finns väll knappt nu för tiden=)[ Detta Inlägg ändrades av: Dree-Q den 2002-01-05 12:10 ]
det finns en tjänst som Felia kallar för brandvägg (tror jag) där man kan spärra sidor och sånt. Så det är hans föräldrar som spärrat den....
January 9, 2002
On 2002-01-05 12:07, Dree-Q wrote:
för kompis hade dom spärrat http://www.free6.com 😀
jag vet inte ifall det är sant men min kompis sa att han inte kunde komma in o att det stog att telia hade spärrat den 😀men telia kan dom spärra så? lr pratar min polare bara i nattmössan?
sämre än så finns väll knappt nu för tiden=)[ Detta Inlägg ändrades av: Dree-Q den 2002-01-05 12:10 ]
det finns en tjänst som Felia kallar för brandvägg (tror jag) där man kan spärra sidor och sånt. Så det är hans föräldrar som spärrat den....
2 Guest(s)