November 5, 2001
Json_81 wrote: Traditioner tycker jag vi ska försöka ha kvar och att inte sätta upp sådant innan 1:a advent borde ju inte vara så svårt...
Tycker att man ska låta folk ha kvar sina adventljusstakar uppe året runt så länge de inte tänds före advent. Folk som bor på i hyreshus och första våning har ett särskilt ansvar att plocka undan sina stakar så att de inte syns. De som bor högre upp (jag t.ex.) borde få ha sina uppe året runt (otända). S.F.R.V!
December 5, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=em]Är jävligt trött på att se julpynt redan i september nu. Blir bara värre å värre för varje år. Får ju en överdos av bjällerklang redan i oktober.
och allt bara för att sälja någon sabal porslinstomte eller ett par meter glitter..
Jovisst, men man stör ju sig mycket mer på alla halloween-prylar, iaf jag. :burn:
September 16, 2002
Sardaukar wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=em]Är jävligt trött på att se julpynt redan i september nu. Blir bara värre å värre för varje år. Får ju en överdos av bjällerklang redan i oktober.
och allt bara för att sälja någon sabal porslinstomte eller ett par meter glitter..
Jovisst, men man stör ju sig mycket mer på alla halloween-prylar, iaf jag. :burn:
Yesh, det är jag med på! :arg:
May 17, 2002
Kizo wrote: [quote=Sardaukar][quote=Krqagyzzz][quote=em]Är jävligt trött på att se julpynt redan i september nu. Blir bara värre å värre för varje år. Får ju en överdos av bjällerklang redan i oktober.
Haloween är ju enbart hittage för att företagarna ska kunna sälja lite mer, det är iaf ingen tradition hittagen av inflyttat folk.. usch säger vi.
September 16, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Kizo][quote=Sardaukar][quote=Krqagyzzz][quote=em]Är jävligt trött på att se julpynt redan i september nu. Blir bara värre å värre för varje år. Får ju en överdos av bjällerklang redan i oktober.
Haloween är ju enbart hittage för att företagarna ska kunna sälja lite mer, det är iaf ingen tradition hittagen av inflyttat folk.. usch säger vi.
Usch och fy!
Personligen säger jag samma sak om alla hjärtans dag och några andra "högtider".
November 5, 2001
Kizo wrote: [quote=Krqagyzzz] Haloween är ju enbart hittage för att företagarna ska kunna sälja lite mer, det är iaf ingen tradition hittagen av inflyttat folk.. usch säger vi.
Usch och fy!
Personligen säger jag samma sak om alla hjärtans dag och några andra "högtider".
Andra högtider som Fars/Mors-dag kan verkligen skippas.
May 17, 2002
Arny wrote: [quote=Kizo][quote=Krqagyzzz] Haloween är ju enbart hittage för att företagarna ska kunna sälja lite mer, det är iaf ingen tradition hittagen av inflyttat folk.. usch säger vi.
Usch och fy!
exakt, stryk alla högtider utom jul och midsommar...
November 5, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=Arny][quote=Kizo][quote=Krqagyzzz] Haloween är ju enbart hittage för att företagarna ska kunna sälja lite mer, det är iaf ingen tradition hittagen av inflyttat folk.. usch säger vi.
Usch och fy!
Nationaldagen och påsk ska vara kvar. Låt alla högtider som är röda dagar vara kvar. Blir ju mer ledigt då.
May 17, 2002
Arny wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Arny][quote=Kizo][quote=Krqagyzzz] Haloween är ju enbart hittage för att företagarna ska kunna sälja lite mer, det är iaf ingen tradition hittagen av inflyttat folk.. usch säger vi.
Usch och fy!
Nationaldagen och påsk ska vara kvar. Låt alla högtider som är röda dagar vara kvar. Blir ju mer ledigt då.
så kan man ju också så det,
September 16, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Arny][quote=Krqagyzzz][quote=Arny][quote=Kizo][quote=Krqagyzzz] Haloween är ju enbart hittage för att företagarna ska kunna sälja lite mer, det är iaf ingen tradition hittagen av inflyttat folk.. usch säger vi.
Usch och fy!
så kan man ju också så det,
Midsommar behöver vi verkligen inte, och jul behöver vi ännu mindre. Visst, jag säger inte nej till julklappar, jag är inte dum. Men som högtid är den bara meningslös. Vi firar Jeus ditt och datt, men varför ska man göra det om man inte är troende?
Men visst, så länge jag får skinka och presenter så tänker jag inte försöka avskaffa den.
Vi kan sätta ut några röda dagar ändå. Bara för att, liksom.
January 5, 2002
Krehlmar wrote: Jag är emot alla fula färgade lampor och böjliga lysrör, men Adventljustackar, de rör ni fan inte!
När man går i det kalla stockholm, så värmer synen av de varma ljusen från hundratals adventljustackar som står i annars så tomma och mörka fönster....När man inte kan titta på skyn för en ljusblå sky att le över, kan man iallafall titta på de ljusen som lyser i det bittra mörkret...
(hmpf, scrouge wannabes är vad ni är!)
Amen.
2 Guest(s)