adventspynt innan advent|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
adventspynt innan advent
Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
sp_UserOfflineSmall Offline
778208
November 21, 2004 - 1:38 am
sp_Permalink sp_Print

Traditioner tycker jag vi ska försöka ha kvar och att inte sätta upp sådant innan 1:a advent borde ju inte vara så svårt...

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
778209
November 21, 2004 - 1:48 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Traditioner tycker jag vi ska försöka ha kvar och att inte sätta upp sådant innan 1:a advent borde ju inte vara så svårt...

Tycker att man ska låta folk ha kvar sina adventljusstakar uppe året runt så länge de inte tänds före advent. Folk som bor på i hyreshus och första våning har ett särskilt ansvar att plocka undan sina stakar så att de inte syns. De som bor högre upp (jag t.ex.) borde få ha sina uppe året runt (otända). S.F.R.V!

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
778238
November 21, 2004 - 3:53 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=em]Är jävligt trött på att se julpynt redan i september nu. Blir bara värre å värre för varje år. Får ju en överdos av bjällerklang redan i oktober.

och allt bara för att sälja någon sabal porslinstomte eller ett par meter glitter..

Jovisst, men man stör ju sig mycket mer på alla halloween-prylar, iaf jag. :burn:

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
778241
November 21, 2004 - 4:56 am
sp_Permalink sp_Print

Hur visste du att mina fönster är otvättade?

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
778260
November 21, 2004 - 9:22 am
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: Hur visste du att mina fönster är otvättade?

manlig intuition...

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
778269
November 21, 2004 - 9:49 am
sp_Permalink sp_Print

FFFAENHAMFPISA

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
778302
November 21, 2004 - 10:25 am
sp_Permalink sp_Print

håller med.. det är fördjävligt!

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
778357
November 21, 2004 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=em]Är jävligt trött på att se julpynt redan i september nu. Blir bara värre å värre för varje år. Får ju en överdos av bjällerklang redan i oktober.

och allt bara för att sälja någon sabal porslinstomte eller ett par meter glitter..

Jovisst, men man stör ju sig mycket mer på alla halloween-prylar, iaf jag. :burn:

Yesh, det är jag med på! :arg:

Krqagyzzz
Member
Medlem
778360
November 21, 2004 - 11:53 am
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=Sardaukar][quote=Krqagyzzz][quote=em]Är jävligt trött på att se julpynt redan i september nu. Blir bara värre å värre för varje år. Får ju en överdos av bjällerklang redan i oktober.

Haloween är ju enbart hittage för att företagarna ska kunna sälja lite mer, det är iaf ingen tradition hittagen av inflyttat folk.. usch säger vi.

Kizo
Member
Medlem
778370
November 21, 2004 - 11:59 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Kizo][quote=Sardaukar][quote=Krqagyzzz][quote=em]Är jävligt trött på att se julpynt redan i september nu. Blir bara värre å värre för varje år. Får ju en överdos av bjällerklang redan i oktober.

Haloween är ju enbart hittage för att företagarna ska kunna sälja lite mer, det är iaf ingen tradition hittagen av inflyttat folk.. usch säger vi.

Usch och fy!
Personligen säger jag samma sak om alla hjärtans dag och några andra "högtider".

Arny
Member
Medlem
778386
November 21, 2004 - 12:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=Krqagyzzz] Haloween är ju enbart hittage för att företagarna ska kunna sälja lite mer, det är iaf ingen tradition hittagen av inflyttat folk.. usch säger vi.

Usch och fy!
Personligen säger jag samma sak om alla hjärtans dag och några andra "högtider".

Andra högtider som Fars/Mors-dag kan verkligen skippas.

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
778400
November 21, 2004 - 12:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Halloween suger fan. Om man ska snacka om topic så bryr jag mig inte speciellt mycket när alla hänger upp sina ljusstakar/stjärnor. I min lägenhet blir det nog inte julpynt alls, förutom i datorn då kanske 🙂

Krqagyzzz
Member
Medlem
778409
November 21, 2004 - 12:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: [quote=Kizo][quote=Krqagyzzz] Haloween är ju enbart hittage för att företagarna ska kunna sälja lite mer, det är iaf ingen tradition hittagen av inflyttat folk.. usch säger vi.

Usch och fy!

exakt, stryk alla högtider utom jul och midsommar...

Arny
Member
Medlem
778411
November 21, 2004 - 12:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Arny][quote=Kizo][quote=Krqagyzzz] Haloween är ju enbart hittage för att företagarna ska kunna sälja lite mer, det är iaf ingen tradition hittagen av inflyttat folk.. usch säger vi.

Usch och fy!

Nationaldagen och påsk ska vara kvar. Låt alla högtider som är röda dagar vara kvar. Blir ju mer ledigt då.

Krqagyzzz
Member
Medlem
778419
November 21, 2004 - 12:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Arny][quote=Kizo][quote=Krqagyzzz] Haloween är ju enbart hittage för att företagarna ska kunna sälja lite mer, det är iaf ingen tradition hittagen av inflyttat folk.. usch säger vi.

Usch och fy!

Nationaldagen och påsk ska vara kvar. Låt alla högtider som är röda dagar vara kvar. Blir ju mer ledigt då.

så kan man ju också så det,

Kizo
Member
Medlem
778434
November 21, 2004 - 12:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Arny][quote=Krqagyzzz][quote=Arny][quote=Kizo][quote=Krqagyzzz] Haloween är ju enbart hittage för att företagarna ska kunna sälja lite mer, det är iaf ingen tradition hittagen av inflyttat folk.. usch säger vi.

Usch och fy!

så kan man ju också så det,

Midsommar behöver vi verkligen inte, och jul behöver vi ännu mindre. Visst, jag säger inte nej till julklappar, jag är inte dum. Men som högtid är den bara meningslös. Vi firar Jeus ditt och datt, men varför ska man göra det om man inte är troende?
Men visst, så länge jag får skinka och presenter så tänker jag inte försöka avskaffa den.
Vi kan sätta ut några röda dagar ändå. Bara för att, liksom.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
778479
November 21, 2004 - 1:40 pm
sp_Permalink sp_Print

midsommar är ju helt klart den mysigaste högtiden jag menar massor med god mat (inte sill) snaps, skojgrejer och allmän fylla, midsommar är fan en bra högtid

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
778484
November 21, 2004 - 1:44 pm
sp_Permalink sp_Print

är jag ensam om att vara exentrisk och har hett upp julprylarna i maj?

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
778486
November 21, 2004 - 1:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Krehlmar wrote: Jag är emot alla fula färgade lampor och böjliga lysrör, men Adventljustackar, de rör ni fan inte!
När man går i det kalla stockholm, så värmer synen av de varma ljusen från hundratals adventljustackar som står i annars så tomma och mörka fönster....

När man inte kan titta på skyn för en ljusblå sky att le över, kan man iallafall titta på de ljusen som lyser i det bittra mörkret...
(hmpf, scrouge wannabes är vad ni är!)

Amen.

Kizo
Member
Medlem
778495
November 21, 2004 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: midsommar är ju helt klart den mysigaste högtiden jag menar massor med god mat (inte sill) snaps, skojgrejer och allmän fylla, midsommar är fan en bra högtid

Usch och fy! Fast då gör jag aldrig något på midsommar, men ändå.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 370
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL