March 27, 2003
Ja, jag vet, topicen är bäst! 😎
Nåja, ni minns kanske den där databasen där man kunde posta recensioner om folk man gjort en affär med?
BarateaU drev den men blev tyvärr av med sin lina och därför har den inte varit online på länge.
Efter att jag undrade i denna tråd kontaktade BarateaU mig och just nu jobbar vi med att sätta upp siten igen, denna gång hos mig.
Ni minns kanske också designen på den gamla sidan? Inte speciellt snygg men funktionell.
Kära herr BarateaU kom då på att allt folk på NH, som har alldeles för mycket fritid, kanske kunde piffa till temat lite. Sagt o gjort, jag zippade ner tre html-filer som utgör ett skin som ni ska snygga till.
Tänk på att sidan ska vara funktionell och inte innehålla bilder!
Filen hittar ni här.
Tanka hem, fixa till, och maila resultatet till [email]svensson.adam@telia.com[/email] och [email]aloutchko@gmail.com[/email].
Vi utser en vinnare som givetvis belönas... 🙂
January 14, 2002
ursäkta om jag kanske kommer med dumma idéer men kanske bara ett forum skulle räcka? en forumsdel som heter typ "bra köpare och säljare" och sen en topic för varje medlem som någon köpt/sålt saker till osv sen om det är flera som köpt från samma person så skriver dom i den tråden med den personens nick på nh.
kanske med en vote med valen 1-5 på hur bra affären gick?
(hoppas alla fattar hur jag menar :P)
Edit: en forumsdel som inte ligger här på nh då...
January 14, 2002
Adam wrote: Drinitiev: Bra, inte för mörkt bara... 🙂
Quarzi: Det skulle bara utvecklas till ett ställe där personen försöker förklara, sen blir det pajjkastning och sen är vi Off-Topic.
Dessutom tror jag inte NH har tid/lust/intresse att skapa en sådan forumsdel.
läste du mitt hela inlägg?? 😛
en enskilld person driver ett eget forum med X antal admins som han litar på som håller koll på off-topic osv.. inget forum på nh alltså.
Edit: ett simpelt exempel. http://quarzi.mine.nu/phpbb2/i.....ex.php?c=6
Dock skulle det som du säger nog leda till att en person med dåligt ryckte försöker bortförklara sig ja...
March 27, 2003
Förlåt, läste det som om den skulle ligga på NH.
Men då spelar det ju ingen roll. Det du beskriver är just så det ser ut idag.
Admin skapar nicken (kan ses som trådar)
Anv postar reviews (kan ses som svar i tråden)
Anv votar (kan ses som en poll 1-5)
Admin kontrollerar alla reviews innan de publiceras (kan ses som en Moderator som läser och tar bort olämpligheter)
Förstår inte riktigt vart du vill komma, det är inget fel på scriptet/systemet, vi vill bara ha hjälp me lite design. 🙂
March 31, 2003
Om ni tycker att det är bra så kan man förtsätta bygga på den...
Tar gärna emot tips. Är ledig tisdag och onsdag så man har lite fritid då 😛
October 18, 2004
barateau, hur lång tid har man på sig? jag är rätt seg:(:P
Har ingen ftp sen också.. det vägrar funka för mig att ha en egen.
Edit:
http://upl.silentwhisper.net/u...../test1.JPG
tänkte att ett screen duger då det bara är ett test...
Blir kanske nått sånt i den stilen.. det är väl rätt simpelt och inte så krävande för dom med modem=)
Gör dom andra i samma stil om det gillar...
Men kom gärna med kritik.. tar glädjeligen emot sånt och om det är helt helt fel så säg bara till=)
Edit2* Det är kodtexten som är så mörk o svart, men den ska ju inte synas alls sen så.. 😉
March 27, 2003
Rune wrote: Tjena gubbar. Hur går det? Blir det någon sida man kan skriva hur affärerna gick? Anledningen till att jag undarar är att jag är i slutet av en affär och skulle vilja skriva om den.
Mvh / Rune.
Kommer tyvärr dröja ca 1 vecka. Den är iof fult fungerande men den ska genomgå en extreme makeover (inte hemsidan utan servern hårdvarumässtigt) och kommer därför gå ner.
Men snart... 😉 Skriv gärna en liten text i Notepad o spara... Vem vet, kanske blir du först med att posta... 😉
October 18, 2004
Vem vann vem vann?^^
Om ingen vunnit än får ni ett till skitförslag från mig här:P
http://upl.silentwhisper.net/u.....rkigen.JPG
Kan inte låta bli att det blir så mörkt, förlåt
March 19, 2003
http://www.ruff.se så finns de upload tjänst.
Har inte så myyye användning för jpg bilder 😉
1 Guest(s)