March 1, 2001
Hej! Funderar på hur man dra in lite extra pengar utöver studiemedlen å då jag kom upp med den unika *not* iden att bygga datorer åt folk.
Finns d någon som redan sysslar med det här på forumet kanske?
Tänkte marknadsföra mig genom anslagstavlor runt om i trakten.
Säg så här. Kund tänker köpa ny dator å kollar runt lite och hittar en hos Siba för 10000 kr. Kunden får syn på min annons på konsums anslagtavla och ringer upp mig.
Jag berättar att vi kan träffas, snacka lite om vad för dator kunden är intresserad av och att man kan spara mkt på att handla i lösa delar.
Vi beställer delar tillsammans och när kunden löst ut delarna på posten bygger jag ihop datorn på plats hos kund. För besväret tar jag 500 kr.
Kunden får en finfin burk för 7500 istället för den dyra märkesdatorn med för lite ram hos siba. 🙂 Vad tror ni? Själv har jag hjälpt vänner och familj med liknande, såklart inte tagit nått för besväret då men då folk är beredda att lämna in burken på onoff för att "ta bort skit" från den för 400 kr så varför inte bidra med lite konkurrens.:)
Förslag, kommentarer?
October 23, 2002
Tror det blir svårt att konkurrera med Siba, deras priser är rätt pressade och de som kan tillräckligt om datorer för att inte vilja ha en dator från Siba kan oftast bygga själva.
Tror inte det funkar idag, för ett par år sen kanske.
Själv har jag byggt ett antal datorer åt vänner, studiekamrater, bekanta etc det verkar inte som de hade något emot att betala några hundra för montering av burkarna. Iofs kan man nog kalla 300,- för "kompispris" 🙂
December 5, 2002
Jo jag har med byggt lite burkar till kompisar, men jag tar inte betalt för det.
Om jag inte kunde nåt om datorer och skulle köpa en dator hade jag inte gått till någon som plockar ihop datorer sådär, kan ju bli massa strul med garantier och allt möjligt om nåt skulle hända.
Sen vet jag inte om dom lämnar nån support på Siba heller, det kan ju vara bra om man är newbie 8)
March 1, 2001
räknar ju inte med att bli nerringd men jag ska iaf testa å sätta å sätta upp nått. kan som sagt va värt ett försök.
Sen ang egna priserna gentemot sibas.
onoff/siba/elgantens kampanj-(low-end) burkar är pressade prismässigt men kollar man på d lite dyrare segmentet så skiljer d sig en del.
2 Guest(s)