April 10, 2001
Säger som finntrollet och Squarepusher.
Garanti, support osv finns inte på samma sätt när "kunden" köper detta hemsnickrade av dig, (glöm inte supporten av mjulkvara som kommer med fabriksdatorer)
Men däremot om du är skillad, sälja tjänster för recovery, backup, felsökning osv. där kan det ev. finnas lite att hämta.
November 22, 2001
Spidey wrote: [quote=Json_81]Har du funderat över att betala skatt eller e det svartjobb som planeras?
ehhh.... jag tror inte att man ska betala skatt på något sådant..... :cy:
Och varför skulle man inte göra det?
Eftersom han utför ett arbete och tar betalt för det måste han betala skatt.
Sen om man väljer att glömma av det eller inte är ju en annan sak, men reglerna är sådana.
June 27, 2002
Json_81 wrote: [quote=Spidey][quote=Json_81]Har du funderat över att betala skatt eller e det svartjobb som planeras?
Sen om man väljer att glömma av det eller inte är ju en annan sak, men reglerna är sådana.
Ibland kan man också fundera om din pappa e polis.
November 22, 2001
Redfaction wrote: [quote=Json_81][quote=Spidey][quote=Json_81]Har du funderat över att betala skatt eller e det svartjobb som planeras?
Njae, jag skiter i huruvida han gör, jag hade inte själv fixat det som ett bolag eller vad man nu gör o betalat skatt, men han lät så seriös o då hör det ju till.
O jag kan aldrig tänka mig att det finns något som inte våran regering vill att man betalar skatt för.
October 7, 2002
Redfaction wrote: [quote=Json_81][quote=Spidey][quote=Json_81]Har du funderat över att betala skatt eller e det svartjobb som planeras?
Jag skulle ha kunnat skriva Json:s inlägg också. Jag tycker visserligen kanske inte att det är något att snacka om direkt när det gäller endast antagligen några få burkar om året, men det kan vara bra att känna till att det man gör inte är alldeles på lagens rätta sida innan man börjar så man är medveten om det... 🙂
Inte för jag vet hur det funkar i era hemtrakter..Men jag har då fullt upp med support och byggen åt privatpersoner..Har aldrig ens försökt annonsera eller "lappat" konsumbutiken..Är på G att starta egen firma nu, och folk verkar villiga att betala för service..Gör jobben både hemma och ute i stugorna.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Kizo wrote: Här uppe i norr (egentligen mitten av Sverige) använder vi oss av bongotrummor istället för BBS.
Hmm, och vart bor du??
*Edit*
Jag bor ca: 2 mil från Sveriges geografiska mittpunkt..De du..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 7, 2002
Kizo wrote: Här uppe i norr (egentligen mitten av Sverige) använder vi oss av bongotrummor istället för BBS.
OffTopic: Så här menar du? http://eagle.auc.ca/~dreid/
December 31, 2001
Okej,
Detta fick jag lära mig under min komunala prakik på den lokala datorbutiken i stan.
99.99% av alla som köper färdiga datorer är idioter och borde igentligen aldrig få röra en dator.
Din telefon kommer gå varm av frågor så som hur man ställer in nätverk och modem och massa skit.
Får de virus eller liknande så vill de självklart lämna datorn till dig så att du får fixa den för köpare är en inkompitent jävla hamster.
Går någon sönder så får du felsöka den och skicka in grejjerna till komplett eller vart du nu beställer från och låta din kund vänta i flera veckor som det kan ta för att den vara ska komma tebax eftersom du inte har något lager att ta ifrån.
Gör du inte allt detta kommer du säkerligen få en massa enormt arga personer på telefon.
De kommer använda dig som sin privata suport så fort du får problem och när du pratar med dem fantiserar du om att ta ditt liv på olika sätt.
Lycka till, klarar du av att få skiten att gå runt så är det skitbra jobbat av dig.
2 Guest(s)