June 23, 2002
Death On Wings wrote: Okej,
Detta fick jag lära mig under min komunala prakik på den lokala datorbutiken i stan.
99.99% av alla som köper färdiga datorer är idioter och borde igentligen aldrig få röra en dator.
Din telefon kommer gå varm av frågor så som hur man ställer in nätverk och modem och massa skit.
Får de virus eller liknande så vill de självklart lämna datorn till dig så att du får fixa den för köpare är en inkompitent j**la hamster.
Går någon sönder så får du felsöka den och skicka in grejjerna till komplett eller vart du nu beställer från och låta din kund vänta i flera veckor som det kan ta för att den vara ska komma tebax eftersom du inte har något lager att ta ifrån.
Gör du inte allt detta kommer du säkerligen få en massa enormt arga personer på telefon.
De kommer använda dig som sin privata suport så fort du får problem och när du pratar med dem fantiserar du om att ta ditt liv på olika sätt.Lycka till, klarar du av att få skiten att gå runt så är det skitbra jobbat av dig.
Annars får man klargöra allt det där innan.
Verkerligen så det är solklart att man bara bygger ihop den.
September 16, 2002
TERdON wrote: [quote=Kizo]Här uppe i norr (egentligen mitten av Sverige) använder vi oss av bongotrummor istället för BBS.
OffTopic: Så här menar du? http://eagle.auc.ca/~dreid/
omg! Respect!
September 16, 2002
Death On Wings wrote: Går någon sönder så får du felsöka den och skicka in grejjerna till komplett eller vart du nu beställer från och låta din kund vänta i flera veckor som det kan ta för att den vara ska komma tebax eftersom du inte har något lager att ta ifrån.
Heh, jag beställde lite grejer från komplett och var tvungen att skicka tillbaka det i torsdags. 2 veckor skulle det ta. :bgrin:
Death On Wings wrote: Okej,
Detta fick jag lära mig under min komunala prakik på den lokala datorbutiken i stan.
99.99% av alla som köper färdiga datorer är idioter och borde igentligen aldrig få röra en dator.
Din telefon kommer gå varm av frågor så som hur man ställer in nätverk och modem och massa skit.
Får de virus eller liknande så vill de självklart lämna datorn till dig så att du får fixa den för köpare är en inkompitent j**la hamster.
Går någon sönder så får du felsöka den och skicka in grejjerna till komplett eller vart du nu beställer från och låta din kund vänta i flera veckor som det kan ta för att den vara ska komma tebax eftersom du inte har något lager att ta ifrån.
Gör du inte allt detta kommer du säkerligen få en massa enormt arga personer på telefon.
De kommer använda dig som sin privata suport så fort du får problem och när du pratar med dem fantiserar du om att ta ditt liv på olika sätt.Lycka till, klarar du av att få skiten att gå runt så är det skitbra jobbat av dig.
Självklart får man dra upp riktlinjer för vad som ingår i en affär först. Jag för min del har ingen som helst "gratis support" om folk får virus eller klantar till det själva på nått vis. Det är timpenning på det...Om det däremot visar sej att nån av prylarna (Komponenterna)inte funkar p.g.a hur jag monterat så är felkollen och ev arbete/reperationstid gratis.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
3 Guest(s)