January 4, 2001
Okej, det är så att jag har kommit på en affärside som jag har tänkt att dra in åtskilliga miljonbelopp på.
Snäll som jag är så tänkte jag dela med mig av denna utmärkta ide till er.
Min ide går ut på att producera en film, som ska heta väggen. Filmen handlar helt enkelt om en vägg, och det enda filmen ska innehålla är 2 timmars filmande av en vanlig vägg.
Då tänker ni "Men vem kommer köpa en film som bara visar en vägg?" och det är här mitt genidrag kommer in.
Jag anställer helt enkelt folk som går runt och knackar dörr i sverige och frågar folk om dom har en VHS eller en DVD spelare. Svarar dom ja så sparas deras namn, adress etc och ett par veckor senare skickas filmen till dom, i valt format.
Eftersom dom har både min film, och något att spela upp den med så skickar jag även en räkning till dom och kräver in 200 riksdaler för filmen, eftersom dom då har möjlighet att se på min film.
Vill dom inte betala denna räkningen så är deras enda möjlighet att göra sig av med sin DVD/VHS spelare.
Eftersom nästan vartenda hushåll i sverige har DVD eller VHS spelare så kommer jag kunna dra in många miljoner på detta per film.
Det måste ju vara tillåtet att göra såhär med tanke på att det är precis så här staten får in pengar för deras tv-kanaler.
January 13, 2003
Coore wrote: Okej, det är så att jag har kommit på en affärside som jag har tänkt att dra in åtskilliga miljonbelopp på.
Snäll som jag är så tänkte jag dela med mig av denna utmärkta ide till er.Min ide går ut på att producera en film, som ska heta väggen. Filmen handlar helt enkelt om en vägg, och det enda filmen ska innehålla är 2 timmars filmande av en vanlig vägg.
Då tänker ni "Men vem kommer köpa en film som bara visar en vägg?" och det är här mitt genidrag kommer in.
Jag anställer helt enkelt folk som går runt och knackar dörr i sverige och frågar folk om dom har en VHS eller en DVD spelare. Svarar dom ja så sparas deras namn, adress etc och ett par veckor senare skickas filmen till dom, i valt format.
Eftersom dom har både min film, och något att spela upp den med så skickar jag även en räkning till dom och kräver in 200 riksdaler för filmen, eftersom dom då har möjlighet att se på min film.
Vill dom inte betala denna räkningen så är deras enda möjlighet att göra sig av med sin DVD/VHS spelare.
Eftersom nästan vartenda hushåll i sverige har DVD eller VHS spelare så kommer jag kunna dra in många miljoner på detta per film.Det måste ju vara tillåtet att göra såhär med tanke på att det är precis så här staten får in pengar för deras tv-kanaler.
Pfft, 200kr? Jag hoppas du menar per månad. Det ska ju inte vara en engångsavgift för det tar ju inte staten för tv-licensen.
March 10, 2002
Haha =) Det påminner lite om (tror det är Lock stock and two smoking barrels eller en serie i samma stuk) där de annonserar om en jätterövdildo i en porrtidning. Så får de in pengar och senare skickar dem tillbaka ett utbetalningskort där det står stort att denna jätterövdildo är slut, så gissar dem på att många inte vill gå och hämta ut dessa 20 pund eller vad det var. ;P
May 17, 2002
Dehman wrote: Haha =) Det påminner lite om (tror det är Lock stock and two smoking barrels eller en serie i samma stuk) där de annonserar om en jätterövdildo i en porrtidning. Så får de in pengar och senare skickar dem tillbaka ett utbetalningskort där det står stort att denna jätterövdildo är slut, så gissar dem på att många inte vill gå och hämta ut dessa 20 pund eller vad det var. ;P
Minns den där, det var en tv-serie som handlade om någon stad på Irland har jag för mig. Rätt kul idé. 😛
January 4, 2001
Jekyll 3000 wrote: Hehe, är det nån som fick tv-licensräkningen idag?
Nej, men här om veckan kom dom och knackade på dörren.
För den som inte har förstått det så är mitt inlägg lite ironiskt. Innehållet på filmen är oftast vad jag tycker om SVT:s programutbud och sättet att tvinga på folk räkningar för att dom har möjligheten att se på något, även om dom inte vill.
February 16, 2005
muwahahaha då ska jag piratkopiera din film!!
om inte annat kan du sälja skiten som genomtänkt konstverk.. konst-idioter skulle nog tolka det på nått konstigt sätt så varje rulle skulle bli värd ca 1723,50kr... när/om jag får barn ska jag låta dem måla "tavlor" som jag sedan ska ta en pensel, doppa i en färg å sätta en prick på.. sedan ska jag hitta nån lätt lurad konstfjolla å lura på stackarn skiten för hutlösa pengar.. inte fan tänker jag äsga att det är en unge på 1-3 år som gjort den
ps. distansavtalslagen, ångerrätt etc... ds.
January 4, 2001
Sardaukar wrote: Ja det hade ju varit bättre om de klämt in de där 150:- (eller vad det nu är) i månaden på skatten istället så hade ingen klagat. En del av skatten går ju ändå till att finansiera SVT och SR som det är idag.
Eller varför inte låta folk välja själva om dom vill ha SVT:s kanaler och då betala?
Suck vilket sjukt system...
March 14, 2001
Jekyll 3000 wrote: [quote=Coore][quote=Jekyll 3000]Hehe, är det nån som fick tv-licensräkningen idag?
Nej, men här om veckan kom dom och knackade på dörren.
Aouch, surt. Blev du skönstaxerad på avgiften med eller?
Bara inte öppna för okända när man vet att det är koll där man bor.. 🙄
2 Guest(s)