Affärside - Väggen|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Affärside - Väggen
Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 2, 2005 - 3:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Okej, det är så att jag har kommit på en affärside som jag har tänkt att dra in åtskilliga miljonbelopp på.
Snäll som jag är så tänkte jag dela med mig av denna utmärkta ide till er.

Min ide går ut på att producera en film, som ska heta väggen. Filmen handlar helt enkelt om en vägg, och det enda filmen ska innehålla är 2 timmars filmande av en vanlig vägg.

Då tänker ni "Men vem kommer köpa en film som bara visar en vägg?" och det är här mitt genidrag kommer in.
Jag anställer helt enkelt folk som går runt och knackar dörr i sverige och frågar folk om dom har en VHS eller en DVD spelare. Svarar dom ja så sparas deras namn, adress etc och ett par veckor senare skickas filmen till dom, i valt format.
Eftersom dom har både min film, och något att spela upp den med så skickar jag även en räkning till dom och kräver in 200 riksdaler för filmen, eftersom dom då har möjlighet att se på min film.
Vill dom inte betala denna räkningen så är deras enda möjlighet att göra sig av med sin DVD/VHS spelare.
Eftersom nästan vartenda hushåll i sverige har DVD eller VHS spelare så kommer jag kunna dra in många miljoner på detta per film.

Det måste ju vara tillåtet att göra såhär med tanke på att det är precis så här staten får in pengar för deras tv-kanaler.

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
882635
May 2, 2005 - 3:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Okej, det är så att jag har kommit på en affärside som jag har tänkt att dra in åtskilliga miljonbelopp på.
Snäll som jag är så tänkte jag dela med mig av denna utmärkta ide till er.

Min ide går ut på att producera en film, som ska heta väggen. Filmen handlar helt enkelt om en vägg, och det enda filmen ska innehålla är 2 timmars filmande av en vanlig vägg.

Då tänker ni "Men vem kommer köpa en film som bara visar en vägg?" och det är här mitt genidrag kommer in.
Jag anställer helt enkelt folk som går runt och knackar dörr i sverige och frågar folk om dom har en VHS eller en DVD spelare. Svarar dom ja så sparas deras namn, adress etc och ett par veckor senare skickas filmen till dom, i valt format.
Eftersom dom har både min film, och något att spela upp den med så skickar jag även en räkning till dom och kräver in 200 riksdaler för filmen, eftersom dom då har möjlighet att se på min film.
Vill dom inte betala denna räkningen så är deras enda möjlighet att göra sig av med sin DVD/VHS spelare.
Eftersom nästan vartenda hushåll i sverige har DVD eller VHS spelare så kommer jag kunna dra in många miljoner på detta per film.

Det måste ju vara tillåtet att göra såhär med tanke på att det är precis så här staten får in pengar för deras tv-kanaler.

Pfft, 200kr? Jag hoppas du menar per månad. Det ska ju inte vara en engångsavgift för det tar ju inte staten för tv-licensen.

Coore
Member
Medlem
882637
May 2, 2005 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har givetsvis tänkte att släppa ungefär en film varannan månad.

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
882640
May 2, 2005 - 3:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Då var det ju bättre. 🙂
Jag ska endån ta patent på fussionstekniken och kräva hela jordens befolkning på royalties för dom lever på "min" teknik.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
882641
May 2, 2005 - 3:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha =) Det påminner lite om (tror det är Lock stock and two smoking barrels eller en serie i samma stuk) där de annonserar om en jätterövdildo i en porrtidning. Så får de in pengar och senare skickar dem tillbaka ett utbetalningskort där det står stort att denna jätterövdildo är slut, så gissar dem på att många inte vill gå och hämta ut dessa 20 pund eller vad det var. ;P

Nord
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 661
882644
May 2, 2005 - 3:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe ja så skulle man ju kunna göra. Du får kolla upp det lite med lagen eftersom Staten inte följer den i alla svängar 😉

"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
882645
May 2, 2005 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Haha =) Det påminner lite om (tror det är Lock stock and two smoking barrels eller en serie i samma stuk) där de annonserar om en jätterövdildo i en porrtidning. Så får de in pengar och senare skickar dem tillbaka ett utbetalningskort där det står stort att denna jätterövdildo är slut, så gissar dem på att många inte vill gå och hämta ut dessa 20 pund eller vad det var. ;P

Minns den där, det var en tv-serie som handlade om någon stad på Irland har jag för mig. Rätt kul idé. 😛

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
882646
May 2, 2005 - 3:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe, är det nån som fick tv-licensräkningen idag?

Coore
Member
Medlem
882649
May 2, 2005 - 3:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Jekyll 3000 wrote: Hehe, är det nån som fick tv-licensräkningen idag?

Nej, men här om veckan kom dom och knackade på dörren.

För den som inte har förstått det så är mitt inlägg lite ironiskt. Innehållet på filmen är oftast vad jag tycker om SVT:s programutbud och sättet att tvinga på folk räkningar för att dom har möjligheten att se på något, även om dom inte vill.

MiZtro
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 448
882652
May 2, 2005 - 3:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Troligen väljer jag nog att se din film, istället för att titta på svt:s skitprogram.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
882654
May 2, 2005 - 3:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm, de där var faktiskt ganska imponerande.. Få se vad vi kan göra utav det. 🙂

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
882658
May 2, 2005 - 3:48 pm
sp_Permalink sp_Print

muwahahaha då ska jag piratkopiera din film!!
om inte annat kan du sälja skiten som genomtänkt konstverk.. konst-idioter skulle nog tolka det på nått konstigt sätt så varje rulle skulle bli värd ca 1723,50kr... när/om jag får barn ska jag låta dem måla "tavlor" som jag sedan ska ta en pensel, doppa i en färg å sätta en prick på.. sedan ska jag hitta nån lätt lurad konstfjolla å lura på stackarn skiten för hutlösa pengar.. inte fan tänker jag äsga att det är en unge på 1-3 år som gjort den

ps. distansavtalslagen, ångerrätt etc... ds.

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
882670
May 2, 2005 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Johan Nicklasson wrote:
ps. distansavtalslagen, ångerrätt etc... ds.

ångerätt, Vi samarbeter med en anonym firma (gorillor från ryska maffian) som hämtar filmen om ni inte är nöjd.
:blink: Så vågar de inte ångra sig.

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
882684
May 2, 2005 - 4:11 pm
sp_Permalink sp_Print

I'm in, låt mig göra filmerna!

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
882689
May 2, 2005 - 4:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Collateral wrote: I'm in, låt mig göra filmerna!

Nej låt mig! Jag kan ta idén till underliga nya höjder och få den blomstra likt månen vid midnatt! Jag är den enda sanne konstnären här. :bok:

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
882691
May 2, 2005 - 4:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja det hade ju varit bättre om de klämt in de där 150:- (eller vad det nu är) i månaden på skatten istället så hade ingen klagat. En del av skatten går ju ändå till att finansiera SVT och SR som det är idag.

Coore
Member
Medlem
882695
May 2, 2005 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: Ja det hade ju varit bättre om de klämt in de där 150:- (eller vad det nu är) i månaden på skatten istället så hade ingen klagat. En del av skatten går ju ändå till att finansiera SVT och SR som det är idag.

Eller varför inte låta folk välja själva om dom vill ha SVT:s kanaler och då betala?
Suck vilket sjukt system...

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
882697
May 2, 2005 - 4:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Det hade ju varit ganska fräkt... Folk med projektor kan byta tapeter lite då och då... enkelt... 🙂

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
882698
May 2, 2005 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=Jekyll 3000]Hehe, är det nån som fick tv-licensräkningen idag?

Aouch, surt. Blev du skönstaxerad på avgiften med eller?

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
882702
May 2, 2005 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Jekyll 3000 wrote: [quote=Coore][quote=Jekyll 3000]Hehe, är det nån som fick tv-licensräkningen idag?

Aouch, surt. Blev du skönstaxerad på avgiften med eller?

Bara inte öppna för okända när man vet att det är koll där man bor.. 🙄

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 390
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL