December 5, 2001
Coore wrote: [quote=Sardaukar]Ja det hade ju varit bättre om de klämt in de där 150:- (eller vad det nu är) i månaden på skatten istället så hade ingen klagat. En del av skatten går ju ändå till att finansiera SVT och SR som det är idag.
Eller varför inte låta folk välja själva om dom vill ha SVT:s kanaler och då betala?
Suck vilket sjukt system...
Jo jag håller med dig. Men då skulle de nog snylta ännu mer på skattepengarna för att kunna finansiera kanalerna eftersom det då skulle bli mindre inkomster från licensen. Så länge SVT är i statens händer så spelar det nog ingen roll.
January 4, 2001
Jekyll 3000 wrote: [quote=Coore][quote=Jekyll 3000]Hehe, är det nån som fick tv-licensräkningen idag?
Nej, men här om veckan kom dom och knackade på dörren.
Aouch, surt. Blev du skönstaxerad på avgiften med eller?
Det beror på vad skönstaxerad betyder? 😉
Sardaukar wrote: [quote=Coore][quote=Sardaukar]Ja det hade ju varit bättre om de klämt in de där 150:- (eller vad det nu är) i månaden på skatten istället så hade ingen klagat. En del av skatten går ju ändå till att finansiera SVT och SR som det är idag.
Eller varför inte låta folk välja själva om dom vill ha SVT:s kanaler och då betala?
Suck vilket sjukt system...
Jo jag håller med dig. Men då skulle de nog snylta ännu mer på skattepengarna för att kunna finansiera kanalerna eftersom det då skulle bli mindre inkomster från licensen. Så länge SVT är i statens händer så spelar det nog ingen roll.
Men om det inte finns folk nog som är villiga att betala för att kanalen ska gå runt så får dom väl lägga ner då som alla andra tv-kanaler?
December 5, 2001
Coore wrote: Men om det inte finns folk nog som är villiga att betala för att kanalen ska gå runt så får dom väl lägga ner då som alla andra tv-kanaler?
Det finns det garanterat. Jag skulle nog inte klara mig utan SVT. Finns ingen kanal som är perfekt, som har allt man vill se på. Isf skulle det bara finnas en enda kanal i hela landet. Så istället måste man abonnera på många kanaler för att få tillgång till alla program man är intresserad av, och på köpet får man också massa skräpkanaler man aldrig kollar på 👿
May 1, 2005
ok, isf vill jag att ni ska betala mig för att mi andas min luft, era jävlar :P. Men Coore hade också en bra ide, ska nog göra samma sak , men istället så ska ja filma en kille (mig själv), som sitter och spelar i tvåtimmar i sträck, där ska också ingå fina demos i DVD eller VHSen:D
October 25, 2003
http://forum.flashback.info/sc.....t=tvlicens
Tadaa, nu slipper vi planera hämdaktioner och lura hederligt folk bara för att rånartjänst i kiruna gör det.
January 13, 2003
fet_loa wrote: [quote=^BeTa^]Då var det ju bättre. 🙂
Jag ska endån ta patent på fussionstekniken och kräva hela jordens befolkning på royalties för dom lever på "min" teknik.
hur menar du att alla använder fusionsteknik? 🙄
Vad är det som gör att solen lyser? 😉 Solen är en enda stor fussionsreaktion och eftersom att alla behöver solen för att leva.. Ja resten kan du nog räkna ut själv.
September 11, 2002
^BeTa^ wrote: [quote=fet_loa][quote=^BeTa^]Då var det ju bättre. 🙂
Jag ska endån ta patent på fussionstekniken och kräva hela jordens befolkning på royalties för dom lever på "min" teknik.
hur menar du att alla använder fusionsteknik? 🙄
Vad är det som gör att solen lyser? 😉 Solen är en enda stor fussionsreaktion och eftersom att alla behöver solen för att leva.. Ja resten kan du nog räkna ut själv.
Haha, bra idé.. då har jag några patent att paxa också
1 Guest(s)