Aftonbladet prioriterar 3 araber istället för 3 Amerikaner!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Aftonbladet prioriterar 3 araber istället för 3 Amerikaner!
engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 494
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 19, 2007 - 7:19 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.aftonbladet.se/nyhe.....1279574.ab

Alltså se och häpna, vad är det för fel på Aftonbladet egentligen? Dra någon historia som Svenskarna ska snyfta åt och tänka "usch vad äckligt"
Sen skriver dom ingenting om de 3 Amerikanska soldaterna som dog, nej nej barn för hela pengen för sånt upprör allt.

PK någon?

Man märker att det är en riktig "HATA USA" "TYCKA SYND OM ARABERNA"

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
1165221
November 19, 2007 - 7:32 am
sp_Permalink sp_Print

Jag ser då inget konstigt i artikeln, det står på 2 ställen att tre amerikanska soldater dog och det står på två ställen att tre pojkar dog. Det som saknas i mitt tycke är väl en förklaring till vad som exploderade.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1165222
November 19, 2007 - 7:39 am
sp_Permalink sp_Print

Artikeln är ju ganska slaskigt skriven i övrigt...

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
1165228
November 19, 2007 - 8:30 am
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Artikeln är ju ganska slaskigt skriven i övrigt...

Så är det ju en skvallertidning också 😉

Zunk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 995
1165229
November 19, 2007 - 8:31 am
sp_Permalink sp_Print

Vad är mer tragiskt, att 3 amerikanska soldater dör, eller att 3 arabiska små barn (eller hur? De ska få leksaker etc av soldaterna plus att han som är skadad ser skitung ut) dör och 9 skadas, varav en extremt svårt. Allt är tragiskt såklart men nog faen är det mer tragiskt med ett söndertrasat barn i yngre tonåren (max). Eller?

För mig känns det här som om:

Artikeln har editerat sen dess trådskaparen läste den.
eller
Trådskaparen har skapat en tråd han säger att Amerikanska liv är mer värda än arabiska. Det var länge sen jag läste regelverket här, men det känns som det inte riktigt är en okej åsikt att framföra här..

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
1165230
November 19, 2007 - 8:34 am
sp_Permalink sp_Print

Zunk wrote: Vad är mer tragiskt, att 3 amerikanska soldater dör, eller att 3 arabiska små barn (eller hur? De ska få leksaker etc av soldaterna plus att han som är skadad ser skitung ut) dör och 9 skadas, varav en extremt svårt. Allt är tragiskt såklart men nog faen är det mer tragiskt med ett söndertrasat barn i yngre tonåren (max). Eller?

För mig känns det här som om:

Artikeln har editerat sen dess trådskaparen läste den.
eller
Trådskaparen har skapat en tråd han säger att Amerikanska liv är mer värda än arabiska. Det var länge sen jag läste regelverket här, men det känns som det inte riktigt är en okej åsikt att framföra här..

Jag ser ingen tragik när 3 araber som annars skulle kommit till Sverige och förpestat dör, nej. Givetvis är Västerlänska liv mer värt än någon barn från tredje riket höll jag på att säga haha, ett b-land

padda
Member
Medlem
Forum Posts: 2163
1165231
November 19, 2007 - 8:35 am
sp_Permalink sp_Print

Sen är det ju civila vs soldater och Aftonslasken brukar väl i regel tycka mer synd om USA än {insert mellanöstern-land}. Inte så konstigt iofs.

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
1165232
November 19, 2007 - 8:36 am
sp_Permalink sp_Print

padda wrote: Sen är det ju civila vs soldater och Aftonslasken brukar väl i regel tycka mer synd om USA än {insert mellanöstern-land}. Inte så konstigt iofs.

Jo men vem tar livet av ungarna, jo deras jävla farbror eller kusin som fått någon kul idé att ALLAH vill det.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1165238
November 19, 2007 - 8:59 am
sp_Permalink sp_Print

engine52 wrote:
Jag ser ingen tragik när 3 araber som annars skulle kommit till Sverige och förpestat dör, nej. Givetvis är Västerlänska liv mer värt än någon barn från tredje riket höll jag på att säga haha, ett b-land

Knäppaste jag har läst på länge, ibland undrar man hur folk tänker 🙄

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
1165239
November 19, 2007 - 9:00 am
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: [quote=engine52] Jag ser ingen tragik när 3 araber som annars skulle kommit till Sverige och förpestat dör, nej. Givetvis är Västerlänska liv mer värt än någon barn från tredje riket höll jag på att säga haha, ett b-land

Tur att vi har yttrandefrihet i Sverige, du kan tycka så mycket du vill(gäller iofs inte på Nordichardware då) laugh

Zunk
Kommer du hit ofta?
Medlem
1165240
November 19, 2007 - 9:00 am
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: [quote=engine52] Jag ser ingen tragik när 3 araber som annars skulle kommit till Sverige och förpestat dör, nej. Givetvis är Västerlänska liv mer värt än någon barn från tredje riket höll jag på att säga haha, ett b-land

Ja du. Det finns så mycket tragik här i världen.. 🙁

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
1165241
November 19, 2007 - 9:02 am
sp_Permalink sp_Print

Zunk wrote: [quote=Dani][quote=engine52] Jag ser ingen tragik när 3 araber som annars skulle kommit till Sverige och förpestat dör, nej. Givetvis är Västerlänska liv mer värt än någon barn från tredje riket höll jag på att säga haha, ett b-land

Ja du. Det finns så mycket tragik här i världen.. 🙁

Ni som vart förtryckta av sossarna för länge bara..

Zunk
Kommer du hit ofta?
Medlem
1165242
November 19, 2007 - 9:03 am
sp_Permalink sp_Print

engine52 wrote: (gäller iofs inte på Nordichardware då) laugh

Ändå skriver du att amerikaner är mer värda än araber, att de araber som kommer hit förpestar sverige och alla araber är självmordsbombare..

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
1165243
November 19, 2007 - 9:07 am
sp_Permalink sp_Print

engine52 wrote:

Hmm det blir lite knäppt när du tycker det är ok att amerikanerna dödar araber så att de inte kommer hit. Det har inte slagit dig att det är just på grund av att de blir dödade av amerikaner i sitt hemland som de kommer hit?

Zunk
Kommer du hit ofta?
Medlem
1165244
November 19, 2007 - 9:10 am
sp_Permalink sp_Print

ojdå wrote: [quote=engine52] Jag ser ingen tragik när 3 araber som annars skulle kommit till Sverige och förpestat dör, nej. Givetvis är Västerlänska liv mer värt än någon barn från tredje riket höll jag på att säga haha, ett b-land

Hmm det blir lite knäppt när du tycker det är ok att amerikanerna dödar araber så att de inte kommer hit. Det har inte slagit dig att det är just på grund av att de blir dödade av amerikaner i sitt hemland som de kommer hit?

Inte bara amerikaner. Extrema muslimer som terroriserar sitt eget folk också.. :/

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1165245
November 19, 2007 - 9:15 am
sp_Permalink sp_Print

engine52 wrote: Jag ser ingen tragik när 3 araber som annars skulle kommit till Sverige och förpestat dör, nej. Givetvis är Västerlänska liv mer värt än någon barn från tredje riket höll jag på att säga haha, ett b-land

ja jävlar, detta är nog det mest idiotiska jag har läst på länge.

Du verkar inte ha alla hästarna i stallet...

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
1165248
November 19, 2007 - 9:26 am
sp_Permalink sp_Print

Zunk wrote: [quote=engine52](gäller iofs inte på Nordichardware då) laugh

Ändå skriver du att amerikaner är mer värda än araber, att de araber som kommer hit förpestar sverige och alla araber är självmordsbombare..

Vars skriver jag att alla araber är självmordsbombare?

ojdå wrote: [quote=engine52] Jag ser ingen tragik när 3 araber som annars skulle kommit till Sverige och förpestat dör, nej. Givetvis är Västerlänska liv mer värt än någon barn från tredje riket höll jag på att säga haha, ett b-land

Vars skriver jag att det är okey för Amerikaner att döda araber? Sen är det väl araber som dödar araber?

obelix wrote: [quote=engine52] Jag ser ingen tragik när 3 araber som annars skulle kommit till Sverige och förpestat dör, nej. Givetvis är Västerlänska liv mer värt än någon barn från tredje riket höll jag på att säga haha, ett b-land

ja j**lar, detta är nog det mest idiotiska jag har läst på länge.

Du verkar inte ha alla hästarna i stallet...

Det är fullt möjligt, kanske borta ta en psyk-validering och se om någon häst har rymt.

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
1165253
November 19, 2007 - 9:45 am
sp_Permalink sp_Print

engine52 wrote: Vars skriver jag att alla araber är självmordsbombare?

Där:

engine52 wrote: Jo men vem tar livet av ungarna, jo deras j**la farbror eller kusin som fått någon kul idé att ALLAH vill det.

Att säga att det är deras farbror eller kusin kan inte tolkas som annat än att du menar att var och varannan arab är självmordsbombare.

engine52 wrote: Vars skriver jag att det är okey för Amerikaner att döda araber? Sen är det väl araber som dödar araber?

Där:

engine52 wrote: Jag ser ingen tragik när 3 araber som annars skulle kommit till Sverige och förpestat dör, nej. Givetvis är Västerlänska liv mer värt än någon barn från tredje riket höll jag på att säga haha, ett b-land

Du säger att västländska liv är värt mer, och du tycker det är bra att amerikanerna dödade araberna.

I rest my case... :whops:

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
1165256
November 19, 2007 - 9:53 am
sp_Permalink sp_Print

inlägget blev drogat. EDIT

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
1165257
November 19, 2007 - 9:57 am
sp_Permalink sp_Print

#-o ?

Jag fattar verkligen inte hur det skulle kunna gå att tolka på annat sätt? Men förklara gärna vad du menar med de meningarna jag citerade. Utan att bland in något annat, bara mening för mening vad det är enligt dig de betyder...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 377
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL