February 12, 2003
Barn som trotsat medicinska normer
Var tredje sekund föds ett barn någonstans i världen. Det är 163 barn per minut, 9780 varje timme och hela 234720 varje dygn.
Det efterföljs med ännu mer dravel, och skit, för att sist berätta att dokumentären "Född mot alla odds" går på TV4 på onsdag, 20.00.
Vad jag dock undrar är matematiken över hur många barn som föds per minut, om det föds ett var tredje sekund. 😉
February 16, 2004
Coalan wrote: Det är väl så att det är siffran 163 barn per minut som stämmer bäst, de avrundar ju till 3 per sekund för att få den där "wooow" känslan 😉
Hm, såg nu... det brukar väl vara 3 barn per sekund, det är iaf vad jag jämt fått höra iaf. Kanske en felskrivning ^^
Stämmer väl ganska bra det då stämmer ju det övriga.
February 12, 2003
Coalan wrote: Det är väl så att det är siffran 163 barn per minut som stämmer bäst, de avrundar ju till 3 per sekund för att få den där "wooow" känslan 😉
Hm, såg nu... det brukar väl vara 3 barn per sekund, det är iaf vad jag jämt fått höra iaf. Kanske en felskrivning ^^
Satt och fnulade lite på det där över en pan-pizza och ett glas cola, förstod mig ändå aldrig riktigt på det. 😉
Men säger du det, så...
May 1, 2003
Det är antagligen som Coalan säger.
Istället för att säga 3 barn per sekund så säger de ett barn var tredje sekund. Alltså där felet ligger.
Föds det tre barn per sekund så stämmer de andra siffrorna på ett ungefär. Detta för att det inte riktigt är 3 barn per sekund utan för att det är avrundat för som coalan säger få den där "woooow" känslan.
Det var la inte så svårt? 😛
February 12, 2003
Marron wrote: Det är antagligen som Coalan säger.
Istället för att säga 3 barn per sekund så säger de ett barn var tredje sekund. Alltså där felet ligger.
Föds det tre barn per sekund så stämmer de andra siffrorna på ett ungefär. Detta för att det inte riktigt är 3 barn per sekund utan för att det är avrundat för som coalan säger få den där "woooow" känslan.
Men det är ju sjutton för många...:)
Där felet låg. Jag och att acceptera saker...
May 1, 2003
Mean Machine wrote: [quote=Marron]Det är antagligen som Coalan säger.
Men det är ju sjutton för många...:)
Där felet låg. Jag och att acceptera saker...
Hehe 🙂
Därför man egentligen inte ska avrunda förens man gjort alla beräkningarna.
May 17, 2004
Nomic wrote: [quote=Uno!]Hm.. Om den där stora läskiga siffran stämmer blir det ungefär 90 miljoner på ett år, låter nästan inte rimligt men dom som säger att jorden är stor har väl rätt då..
asiater alltihop.
och afrikaner. Det är i alal fall dom som är störst. Indien har fläst ungar av alla. GLÖM KINA!
1 Guest(s)