May 3, 2004
Nej men det kan vara små saker som utlöser, jag tappar en penna på golvet eller liknande. Inte vanligt att en så liten sak utlöser men det kan vara början på berget. En utlösande grej kan oxå vara att jag tänker på saker som jag råkat ut för, dåliga minnen från barndomen, mobbning tex.
November 27, 2003
Zymme wrote: mitt råd är att börja träna kampsport/kampkonst, se till att det är en riktigt seriös klubb dock. du får ut dina aggressioner och blir en rofylld och mer tålmodig människa.
Fruktansvärt bra råd! Samtidigt som man blir stark så blir man lugn. Har väl något med att göra att man känenr att man är trygg med sig själv och kan ta vara på sig själv om något skulle hända. 🙂
//Andreas
January 12, 2004
KorSpo wrote: Nej men det kan vara små saker som utlöser, jag tappar en penna på golvet eller liknande. Inte vanligt att en så liten sak utlöser men det kan vara början på berget. En utlösande grej kan oxå vara att jag tänker på saker som jag råkat ut för, dåliga minnen från barndomen, mobbning tex.
Detta kanske låter lite flummigt.
Lär känna dig själv ordentligt.
Se dig för den du är och acceptera det.
När man gör det, då kan man gå vidare...
Jag vet.
March 1, 2004
KorSpo wrote: Får ni någon gång känslan av att ni vill gå ut på stan och starta bråk med första bästa? Har ställt mig frågan ganska ofta om jag är aggressivt lagd? Händer mig ganska ofta att jag bara vill ut och slåss. Brukar lösa detta genom att gå någon rond med boxningssäcken här hemma. Kan det ha något att göra att jag i min ungdom ( 17 år) blev misshandlad av en betydligt äldre rohypnoltänd boxare. Det vart rättsprocess av det hela och jag fick lite skadestånd men jag vet inte, känslan att vilja hämnas har aldrig gått ur mig riktigt. Tror den incidenten hör ihop med mina lite främlingsfientliga åsikter oxå. Har någon en lösning på detta? Tiden verkar inte lösa saker iaf. Är idag 20 år.
Rök hash.. Det lugnar ner dig.
November 29, 2003
Jag tror jag var med om en sådan grejj förra sommaren. Det var partajj i hela staden och jag drog ner i parken och skulle leta upp mitt ragg.
Plötsligt dyker det upp 2st killar och en tjej och tjejen säger "han var det?" och perkar på mig.
Fattade först inte att hon menade mig, då kommer killarna fram till mig och berättar att jag tafsat på tjejn dagne innan. jag hade aldrig i mitt liv sett tjejen. Det slutade med att en av killarna saftade på för president och fosterland och jag som är runt 170 flög som en vante i backen. Som tur var kom det två vakter, vem i hela finska riket vet vad som hade hänt om inte dom kommit.
August 7, 2001
en idiot slog ner mig i kön in på en krog. mitt under händelserna så blir jag iskall och ignorerar den som motar slag och fortsätter det jag gör.
i det här fallet fortsätte prata medans jag fick knytnävsslag i bakhuvudet.
vakterna kom och dom som slog mig sprang iväg och jag var groggy
sen efter när jag gick hem, då kommer ilskan som många får när det händer. då sparkade jag allt jag palla på en sten av ren ilska... kunde inte gå på en vecka så jag vet hur det känns för han i den där reklamen när han tror att ett bowlingklot är en fotboll.
det är nog enda gång jag kan få en sån känsla.
1 Guest(s)