åh har jag fått en liten gullig Ölmage|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
åh har jag fått en liten gullig Ölmage
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
632648
May 29, 2004 - 5:43 am
sp_Permalink sp_Print

Efedrin är olagligt i EU.
Det finns liknandne preparat med Ephedra istället, det är samma sak fast den naturliga konsistensen, Efedrin är kemiskt framställt. Både är släkt med amfetamin, vad jag hört går det väldigt snabbt att tappa vikt med dom, och det finns massor med ställen som säljer det, över nätet.
Fast det finns ju biverkningar, såsom hjärtklappning m.m..

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
632679
May 29, 2004 - 9:18 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Efedrin är olagligt i EU.
Det finns liknandne preparat med Ephedra istället, det är samma sak fast den naturliga konsistensen, Efedrin är kemiskt framställt. Både är släkt med amfetamin, vad jag hört går det väldigt snabbt att tappa vikt med dom, och det finns massor med ställen som säljer det, över nätet.
Fast det finns ju biverkningar, såsom hjärtklappning m.m..

Källa? När blev det så? Och vad klassas det som?
Hade för mig att man inte får sälja/köpa men regler ändras ju.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
632713
May 29, 2004 - 10:21 am
sp_Permalink sp_Print

Har heller ingen källa men jag är nästan helt 100 på att man inte får sälja det för att det är man kan göra om det till amfetamin som Callister säger.. Ephedra är väl bara typ koffein och cayennepeppar? Såå, käka det istället och var glad.

Callister
Member
Medlem
632721
May 29, 2004 - 10:35 am
sp_Permalink sp_Print

Ephedra är ifrån växten Ma-Huang, som Efedrin, bara i olika former.
Ephedra är naturliga örter och inga kemiska tillsatser, Efedrin är däremot det.
Tror det var 5:e April som Efedrin vart olagligt i EU, innan dess var det endast olagligt i träningssyfte.
Ephedra och Efedrin har samma effekt på kroppen.
Det har MYCKET större effekt än koffein, men inte lika stor som amfetamin. Preparat med ovanstående innehåller oftast Guarana också, som är cirka 5 ggr starkare än Koffein.

Jag säger inte att det funkar, det gör det. Men det finns biverkningar.

Jag vet dock inte om Ephedra är olagligt eller inte, det borde ju vara det eftersom det har samma effekt men vi vet ju hur lagarna är.
Det är däremot lagligt i danmark eller norge, kommer inte ihåg, du kan åka ditt och besöka läkare, och få preparat med Efedrin/Ephedra utskrivet, för viktminskning, på så sätt kan du använda det lagligt i Sverige. Men du får antagligen bara en burk utskriven per besök, det krävs alltså att du kanske får åka dit en gång i månaden = dyrt.

Edit:
Ett jävligt känt preparat är Lepigen ( Kallas helsingsörs piller i danmark/norge ).
På deras officiela hemsida står det:
Lepigen säljes som ett kosttillskott baserat på örter och är inte kontrollerat eller godkänt naturläkemedel.

Callister
Member
Medlem
632726
May 29, 2004 - 10:42 am
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Har heller ingen källa men jag är nästan helt 100 på att man inte får sälja det för att det är man kan göra om det till amfetamin som Callister säger.. Ephedra är väl bara typ koffein och cayennepeppar? Såå, käka det istället och var glad.

Peppar och Chili är allmänt känd för att öka förbränningen.
Även koffein och nikotin. 🙂

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
632884
May 29, 2004 - 3:35 pm
sp_Permalink sp_Print

konstigt att det är olagligt att käka preparat som bara förbättrar ens egna kropp.

Callister
Member
Medlem
632930
May 29, 2004 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: konstigt att det är olagligt att käka preparat som bara förbättrar ens egna kropp.

Visserligen, men det finns övervägande aspekter antagligen.
Går ju att framställa Amfetamin av det, skulle inte heller förvåna mig om man blir överpigg, ungefär som den effekt som LSD har.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
633064
May 29, 2004 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: konstigt att det är olagligt att käka preparat som bara förbättrar ens egna kropp.

Det kanske finns en orsak bakom det att det endast är sjukvårdspersonal som får ge det när det tex gäller injektionsvätska...

Har du kollat upp biverkningar och sånt?

StarCraft
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 728
633069
May 29, 2004 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Det har ju en negativ effekt, kanske därför man inte tillåter det.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
633337
May 30, 2004 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

är man med i leken får man leken tåla, inte för att jag käkar knark då.

socker som är i frukter, är det skadligt mot tänderna ? typ så som vanligt socker från sockerrör är ?
eller är det som att äta vilken maträtt som hellst som inte har något tillsatt socker ?

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
633842
May 30, 2004 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: är man med i leken får man leken tåla, inte för att jag käkar knark då.

socker som är i frukter, är det skadligt mot tänderna ? typ så som vanligt socker från sockerrör är ?
eller är det som att äta vilken maträtt som hellst som inte har något tillsatt socker ?

Nu är jag inte hemma på just Efedrin, men det kan vara som så att om man inte tål det så kan biverkningarna vara för farliga...

Och det är inte alla som har koll på vilka preparat dom tål och inte tål...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 325
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL