July 27, 2002
Efedrin är olagligt i EU.
Det finns liknandne preparat med Ephedra istället, det är samma sak fast den naturliga konsistensen, Efedrin är kemiskt framställt. Både är släkt med amfetamin, vad jag hört går det väldigt snabbt att tappa vikt med dom, och det finns massor med ställen som säljer det, över nätet.
Fast det finns ju biverkningar, såsom hjärtklappning m.m..
March 20, 2003
Callister wrote: Efedrin är olagligt i EU.
Det finns liknandne preparat med Ephedra istället, det är samma sak fast den naturliga konsistensen, Efedrin är kemiskt framställt. Både är släkt med amfetamin, vad jag hört går det väldigt snabbt att tappa vikt med dom, och det finns massor med ställen som säljer det, över nätet.
Fast det finns ju biverkningar, såsom hjärtklappning m.m..
Källa? När blev det så? Och vad klassas det som?
Hade för mig att man inte får sälja/köpa men regler ändras ju.
July 27, 2002
Ephedra är ifrån växten Ma-Huang, som Efedrin, bara i olika former.
Ephedra är naturliga örter och inga kemiska tillsatser, Efedrin är däremot det.
Tror det var 5:e April som Efedrin vart olagligt i EU, innan dess var det endast olagligt i träningssyfte.
Ephedra och Efedrin har samma effekt på kroppen.
Det har MYCKET större effekt än koffein, men inte lika stor som amfetamin. Preparat med ovanstående innehåller oftast Guarana också, som är cirka 5 ggr starkare än Koffein.
Jag säger inte att det funkar, det gör det. Men det finns biverkningar.
Jag vet dock inte om Ephedra är olagligt eller inte, det borde ju vara det eftersom det har samma effekt men vi vet ju hur lagarna är.
Det är däremot lagligt i danmark eller norge, kommer inte ihåg, du kan åka ditt och besöka läkare, och få preparat med Efedrin/Ephedra utskrivet, för viktminskning, på så sätt kan du använda det lagligt i Sverige. Men du får antagligen bara en burk utskriven per besök, det krävs alltså att du kanske får åka dit en gång i månaden = dyrt.
Edit:
Ett jävligt känt preparat är Lepigen ( Kallas helsingsörs piller i danmark/norge ).
På deras officiela hemsida står det:
Lepigen säljes som ett kosttillskott baserat på örter och är inte kontrollerat eller godkänt naturläkemedel.
July 27, 2002
HELIX wrote: Har heller ingen källa men jag är nästan helt 100 på att man inte får sälja det för att det är man kan göra om det till amfetamin som Callister säger.. Ephedra är väl bara typ koffein och cayennepeppar? Såå, käka det istället och var glad.
Peppar och Chili är allmänt känd för att öka förbränningen.
Även koffein och nikotin. 🙂
July 27, 2002
Mind wrote: konstigt att det är olagligt att käka preparat som bara förbättrar ens egna kropp.
Visserligen, men det finns övervägande aspekter antagligen.
Går ju att framställa Amfetamin av det, skulle inte heller förvåna mig om man blir överpigg, ungefär som den effekt som LSD har.
January 12, 2004
Mind wrote: är man med i leken får man leken tåla, inte för att jag käkar knark då.
socker som är i frukter, är det skadligt mot tänderna ? typ så som vanligt socker från sockerrör är ?
eller är det som att äta vilken maträtt som hellst som inte har något tillsatt socker ?
Nu är jag inte hemma på just Efedrin, men det kan vara som så att om man inte tål det så kan biverkningarna vara för farliga...
Och det är inte alla som har koll på vilka preparat dom tål och inte tål...
5 Guest(s)