February 19, 2002
Surfade runt lite och kollade priser på Buggy och såg då att datorbutiken reade ut en 60-gigs hårddisk för 540:- Oh shit tänkte jag, och glad i hågen beställde jag en.
Sätter i den i burken hemma, den funkar bara fint. Flyttar över "Mina dokument" till den disken, med alla mp3:or, filmer, dokument, skolarbeten osv.
Den funkar bra i ett par tre veckor, och en dag när jag kom in från garaget så var skärmen svart. Inga problem, jag höll just då på att testa Windows Longhorn, och det är ju ganska buggigt. Startar om datorn och då hör jag hur hårddisken kluckar väldigt högt. Använder uteslutningsmetoden och kommer fram till att det är min nya hårddisk som har gått åt helvete. Hittas inte av bios, och den varierar i varvtal hela tiden. HELVETE!!!
Aaaaaaaaargh! Var bara tvungen att skriva av mig lite 🙂
Vad gör man? När alla filer bara hux flux är borta?? *snyft*
February 22, 2003
Nästan samma sak hände mig igår...jag skulle kopiera över 5 gigg grejor över nätverket till min nya dator för jag skulle formatera gamla...och då helt plötsligt slocknar gamla datorn och till min fasa så märker jag att dom 5 gigabyten är spårlöst försvunna 🙁
ALLT som jag har laddat ner och skrivit och alla digitalbilder jag tagit helt åt helvete jag var jävligt nära att kasta hela datorn ut genom fönstret men behärskade mig och gav den jäveln en spark istället...
April 18, 2003
Min hårddisk har ocså gått sönder..
Jag tänkte på det förut (när den var hel) att jag skulle kanske säkerhetskopiera alla sakerna på den disken till en annan, och precis då hängde den sig i windows, och så stog det på speedfan att den var 0 grader dessutom, sen starta jag om datorn, trodde den bara hade hängt sig inge mer, men bios hitta den inte.. så det va bara installera om på en annan hdd..
April 25, 2003
September 4, 2002
Fantomen wrote: Jag läste någonstans på internet att man kunde lägga hårddisken i frysen 1-2 timmar och sen sätta i den i en fungerande dator då skulle det tydligen gå att kopiera över det viktigaste man har på den felande hårddisken
Är nog inte så speciellt bra om det blir kondens 😀
March 20, 2003
Ljudet är inget fel utan disken låter som ett sågverk om bootsektorn är kass.
Om det är bootsektorn som är skadad kan du rädda disken genom att köra den som slave i ett annat system och köra chkdisk..
Haft samma fel min disk, låter fortfarande illa när jag bootar men vem orkar installera om....
February 21, 2003
Fantomen wrote: Jag läste någonstans på internet att man kunde lägga hårddisken i frysen 1-2 timmar och sen sätta i den i en fungerande dator då skulle det tydligen gå att kopiera över det viktigaste man har på den felande hårddisken
Det låter ungefär som myten om att man kan måla kanterna på cd-skivorna gröna så ökas ljudkvaliten. 🙂
February 19, 2002
June 11, 2001
Om du råkar ha några laxar över i pluskan kan du prova
February 21, 2003
Sebbe wrote: Om du råkar ha några laxar över i pluskan kan du prova
Jo mitt gamla jobbs servers hårddisk knasade sig totalt och många timmars arbete gick förlorat för dem. Men trots att själva skivorna i (IBM-)disken var oskadda så ville Ibas ha c:a 50'000 kr för arbetet 😕
Detta hände precis innan de skulle sätta in RAID1 i servern.
1 Guest(s)