June 28, 2001
käkade en frysmiddag till lunch idag, ca 45 minuter senare fick jag ont i magen, 4 timmar senare när jag kommer hem så flyger det ur mig. (bakvägen)
så jag konstaterar att antingen så var det morsans spaggeti och köttfärssås som smakade fisk som jag åt igår lr den konstiga frysmaten.
5 gånger senare på dryga 4 timmar så känner jag att jag behöver spy, och eftersom jag har hört att den vinterkräksjukan lr vad det kallas kan vara Förjävligt jobbig och hålla i sig rätt länge men aldrig fått det konstaterat hur länge det pågår.
så om jag nu har fått det hur blir jag av med det ?
:spy:
October 7, 2002
Mind wrote: käkade en frysmiddag till lunch idag, ca 45 minuter senare fick jag ont i magen, 4 timmar senare när jag kommer hem så flyger det ur mig. (bakvägen)
så jag konstaterar att antingen så var det morsans spaggeti och tjöttfärssås som smakade fisk som jag åt igår lr den konstiga frysmaten.5 gånger senare på dryga 4 timmar så känner jag att jag behöver spy, och eftersom jag har hört att den vinterkräksjukan lr vad det kallas kan vara Förjävligt jobbig och hålla i sig rätt länge men aldrig fått det konstaterat hur länge det pågår.
så om jag nu har fått det hur blir jag av med det ?
:spy:
Sängläge! Och vätska (gärna cola, det är snällt mot magen), försiktigt. Tror det var det jag hade förra veckan. Blev bra på bara en dag, men var hemma dagen efter med för säkerhets skull.
June 20, 2002
vinterkräk är det hetaste namnet på en sjukdom nånsin... 🙂
när jag var mindre kallade man det helt enkelt magjsuka iofs, men men...
vinterkräk smittar genom luften, så om inte nån men den sjukdomen har varit i kontakt med maten så är det troligen inte det du har, och om du har det så är det bara att bädda ner sig och försöka sova mycket för att slippa känna av illamåendet...
July 11, 2002
Var på pizzahut i tisdags, åt buffe fick i mig 2 pizzor :bgrin:
när jag kom hem satt jag på muggen i 1.5 timmar, och inte bättre har det blivit nu, nu hoppar tarmarna hela tiden...
........
Du kanske har blivit smittad av din polare? han sa till mig att han hade anus problemos 😛
May 9, 2001
Smirnoff wrote: Var på pizzahut i tisdags, åt buffe fick i mig 2 pizzor :bgrin:
när jag kom hem satt jag på muggen i 1.5 timmar, och inte bättre har det blivit nu, nu hoppar tarmarna hela tiden...
........Du kanske har blivit smittad av din polare? han sa till mig att han hade anus problemos 😛
Så där känner jag mig dagen efter en rejäl fylla. Går väl på toa för att skita ca. 5 - 6 gånger då.
Total rännskita varje gång och en jävligt lustig mage. Här pratar vi om sprutlackering av toan verje gång.
Spelar ingen roll hur mycket vatten eller mat man får i sig. Det kommer ut en timme senare.
June 3, 2001
En vecka är väll inget... hade rännskita + ont i magen i 5 (!?) månader...
Ändrade på allt tänkbart.. annan (snäll, kokt) mat, inget snask, en annan säng.. inget hjälpte..
Till sist bytte jag stol vid datorn va en ren tillfällighet.. då försvann det på 2 dar..
Det visade sig att jag hade suttit och spänt magen utan att jag tänkte på det hela tiden medans jag satt vid datorn (vilket jag gör rätt ofta). 🙄
July 11, 2002
Gueno wrote: En vecka är väll inget... hade rännskita + ont i magen i 5 (!?) månader...
Ändrade på allt tänkbart.. annan (snäll, kokt) mat, inget snask, en annan säng.. inget hjälpte..
Till sist bytte jag stol vid datorn va en ren tillfällighet.. då försvann det på 2 dar..
Det visade sig att jag hade suttit och spänt magen utan att jag tänkte på det hela tiden medans jag satt vid datorn (vilket jag gör rätt ofta). 🙄
Försökte få magmuskler?
December 28, 2002
Vinterkräksjukan är nog det värsta jag varit med om :cy:
Spydde var 10:e minut ett tag...
Orkade ingenting, var helt utmattad.
Men jag kan trösta mig med att det mesta av den dagen ligger
höljt i dimmor, gick runt som en levande zombie, och därför
kommer jag knappt ihåg nåt 😕
June 28, 2001
W000 det var inte kräksjukan 8)
det gick över idag, bortsätt från att jag fick ont som fan i magen i ca 5 min sen följt av en jävla hungerkänsla.
måste ha varit morsans spaggeti som smaka fisk som gorde det då.
jävla tur att jag fick gå hem tidigare den dagen, för 2 min efter jag stängt dörren så knacka det på i brallan. 🙄
inte skoj om det hadde hänt på bussen. :bgrin:
1 Guest(s)