September 12, 2001
ilg@dd wrote: [quote=denstore] Nej, du har inte rekommenderat någon spruta. Du har faktiskt inte tillfört något nyttigt alls i den här diskussionen. Du har bara kritiserat min rekommendation av verktyg, enbart utifrån ett perspektiv om att du vet bättre än mig, oavsett om du inte är insatt i verktygen eller inte. Hela din argumentation i den här tråden följer din vanliga modell, alltså att du vet bäst, baserat på att du har gjort det ena eller det andra. Om någon annan inte håller med dig, då har dem fel.
Problemet är att du kan vara hur bra som helst på att måla, men det har ingen betydelse när det kommer till rekommendationer om sprutor, när du uppenbart inte vet vad det är vad du använder. Men såklart, nu råkar det ju vara jag som rekommenderade något, och då ska du själklart vara motvals. Du är så patetisk i din kritik att det är skrattretande. Du försvarar din okunskap i det teoretiska med att du är duktig på det praktiska. Hur stor betydelse har det i den här diskussionen? Och vad vet du om mina kunskaper? Vi diskuterar inte dina slutresultat, vi diskuterar lämplig och prisvärd utrustning för en förstagångsanvändare.
Jag har inte kritiserat dina erfarenheter. Du kanske är en j**el på motivlackering. Men det har ingen som helst betydelse för rekommendation av lämplig hårdvara, när du inte är insatt i ämnet. Det är precis lika idiotiskt som att påstå att alla som är bra på att köra bil, också är duktiga mekaniker. Det jag kritiserar dig för, är att du anser att du vet nog att kritisera andras rekommendationer, bara för att du har jobbat på lackshop, oavsett om du faktiskt inte kan ett skit om sprutorna i sig själv.
Jag tycker faktiskt du ska vara tyst, tills du själv kan klämma ur dig en prisvärd rekommendation, och då gärna förklara för oss amatörer, utan dina praktiska erfarenheter, varför han ska välja just den sprutan....
ilg@dd wrote: Skulle nog vilja påstå att sprutor som man inte kan styra både luft och färg med kan man lämna utanför funderingarna om man vill ha ett bra resultat. Kan väl tillägga att jag inte hade hört talas om att det fanns båda sorter.
Så där såg mitt första inlägg ut, och det står jag fortfarande för oavsett hur du vill vända och vrida på huruvida någon kritiserat den andre. Själv blev jag påhoppad av 2 moderatorer för det där inlägget och förklarades i princip inkompetent för det trots att jag varit yrkeslackerare i åtminstone 5-6 år officiellt.
Jag har svårt att tänka mej att öht använda en spruta där man inte kan reglera luft/färg efter hur jag vill ha sprutbilden., Skulle nog mest kännas som att spruta med en spruta från 70-talet eller sprayburk det.
Påhoppad? Oj!
Så du klassade mitt inlägg som ett påhopp alltså?
Nejdu. Mitt inlägg var endast en rekommendation till dig om att inte börja med ev utsvävningar i forumet men tji fick jag. 😉
Jag anade att denna tråd skulle eskalera till denna nivå och jag fick rätt igen. Orsaken till att jag yttrade mig på detta sätt är att du pillar med med att lackera. Men ämnet i denna tråd är något som i mitt tycke ligger en bit ifrån din kunskap. Varför jag reagerade som jag gjorde är att jag känner lackerare som är _mycket_erfarna_som har hållit på med detta i årtal samt har motivlackerat många bilar.
Jag vill inte "ta heder" av dig här men jag vet att lackerare på den nivån du befinner dig i knappast ska yttra sig mer än nödvändigt i detta ämne.
Det är en sak att hellackera en bil och det är en helt annan sak att behärska airbrush vilket jag har _sett_på_mycket_nära_håll_!
Än en gång så poängterar jag att mitt inlägg knappast var ett påhopp därav en smiley men jag tycker också att du borde ha fattat vinken jag gav dig där.
ilg@dd wrote: Kan väl tillägga att jag inte hade hört talas om att det fanns båda sorter.
Det var just detta som jag reagerade på då det faktiskt säger en hel del om din kunskap i detta ämne.
1 Guest(s)