Aj... Svanskotan|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Aj... Svanskotan
Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 5, 2003 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Spelade innebandy i onsdags, då liksom tryckte det till vid svanskotan... Nu har jag haft ont och svårt att röra mig sedan onsdag kväll... Någon trodde att jag hade sträckt mig... Själv tror jag att jag klämt en nerv...

Nån som är erfaren? 😉

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
405963
September 5, 2003 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Tryckt i röven??=) HAHA...

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
405965
September 5, 2003 - 9:50 pm
sp_Permalink sp_Print

ThaMole wrote: Tryckt i röven??=) HAHA...

Visste den skulle komma... Var nu seriösa och svara på min undran... Räcker med ett påpekande... :arg:

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
405977
September 5, 2003 - 9:57 pm
sp_Permalink sp_Print

well... körde en Hillti 900 i axelhöjd i ca 9 månader,, fick till slut plötsligt ont i ryggen,, som gick vidare ner i benen.. slutade med att jag ramlade ihop en dag pga. att benet inte längre ville hålla mig uppe.. visade sig att jag spräckt en disk av detta "hilltande" och att jag fortsatte jobba med rygggvärk gjorde att trycket som skulle gått på disken gick på nerverna till benet istället.. hehhee kunde rammla ihop när som hellst. Skulle slutat jobba när det gjorde jävligt ont istället för när det gjorde överjävligt ont. Har opererat det nu och är nästan återställd,, (kan fortfarande inte springa)

Men för att återgå till ditt probs så låter det mer som träningsvärk i samverkan med dålig stretching.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
405980
September 5, 2003 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Peter@20ghz wrote: well... körde en Hillti 900 i axelhöjd i ca 9 månader,, fick till slut plötsligt ont i ryggen,, som gick vidare ner i benen.. slutade med att jag ramlade ihop en dag pga. att benet inte längre ville hålla mig uppe.. visade sig att jag spräckt en disk av detta "hilltande" och att jag fortsatte jobba med rygggvärk gjorde att trycket som skulle gått på disken gick på nerverna till benet istället.. hehhee kunde rammla ihop när som hellst. Skulle slutat jobba när det gjorde jävligt ont istället för när det gjorde överjävligt ont. Har opererat det nu och är nästan återställd,, (kan fortfarande inte springa)

Men för att återgå till ditt probs så låter det mer som träningsvärk i samverkan med dålig stretching.

Usch... det låter verkligen inte kul...

Men mitt kom inte efter träningen... Utan under träningen... I och med att jag var uppvärmd och hade massa andrenalin i kroppen så märkte jag inte det så mycket mer än att det var obehagligt... Men sedan efter att man kommit ut och duschat och kroppen börjat lugna ner sig så började det göra ont som fan...

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
405997
September 5, 2003 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Well,, låter då som att det mycket väl kan vara disk relaterat,, söka upp en naprapat är nog inte helt fel i detta läge.

pazsoto
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 221
406092
September 6, 2003 - 12:48 am
sp_Permalink sp_Print

sök hellre upp läkare för tidigt, för när de är försent kommer de bli ett helveeete att ordna till .....

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
406097
September 6, 2003 - 1:21 am
sp_Permalink sp_Print

jag får ont i min svanskota när jag böjer mig framåt.. känns som man blir påspänd i fisan eller nåt.. lite jobbigt e det

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
406102
September 6, 2003 - 2:32 am
sp_Permalink sp_Print

heimdal wrote: jag får ont i min svanskota när jag böjer mig framåt.. känns som man blir påspänd i fisan eller nåt.. lite jobbigt e det

En läkare borde se över det där.. kan vara mycket allvarligt! :cy: :bgrin:

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
406164
September 6, 2003 - 9:18 am
sp_Permalink sp_Print

Det är faktiskt lite bättre idag... Kan i alla fall böja mig utan att skrika av smärta 😉 Men jag ska nog uppsöka en läkare på måndag...

heimdal
Member
Medlem
406368
September 6, 2003 - 2:35 pm
sp_Permalink sp_Print

GooGeL wrote: [quote=heimdal]jag får ont i min svanskota när jag böjer mig framåt.. känns som man blir påspänd i fisan eller nåt.. lite jobbigt e det

läkare :cy:

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
406375
September 6, 2003 - 2:50 pm
sp_Permalink sp_Print

heimdal wrote: [quote=GooGeL][quote=heimdal]jag får ont i min svanskota när jag böjer mig framåt.. känns som man blir påspänd i fisan eller nåt.. lite jobbigt e det

läkare :cy:

Lika bra...

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
406482
September 6, 2003 - 5:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Peter@20ghz wrote: well... körde en Hillti 900 i axelhöjd i ca 9 månader,, fick till slut plötsligt ont i ryggen,, som gick vidare ner i benen.. slutade med att jag ramlade ihop en dag pga. att benet inte längre ville hålla mig uppe.. visade sig att jag spräckt en disk av detta "hilltande" och att jag fortsatte jobba med rygggvärk gjorde att trycket som skulle gått på disken gick på nerverna till benet istället.. hehhee kunde rammla ihop när som hellst. Skulle slutat jobba när det gjorde jävligt ont istället för när det gjorde överjävligt ont. Har opererat det nu och är nästan återställd,, (kan fortfarande inte springa)

kan du inte springa för att du har tillfälligt ont, eller kommer du aldrig mer kunna springa?

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
406486
September 6, 2003 - 5:55 pm
sp_Permalink sp_Print

heimdal wrote: jag får ont i min svanskota när jag böjer mig framåt.. känns som man blir påspänd i fisan eller nåt.. lite jobbigt e det

och hur kan du veta hur det känns att bli påspänd i fisan

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
406489
September 6, 2003 - 6:04 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: [quote=heimdal]jag får ont i min svanskota när jag böjer mig framåt.. känns som man blir påspänd i fisan eller nåt.. lite jobbigt e det

good point 😉

Deadleg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 475
406516
September 6, 2003 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=BelGarath][quote=heimdal]jag får ont i min svanskota när jag böjer mig framåt.. känns som man blir påspänd i fisan eller nåt.. lite jobbigt e det

good point 😉

Måste instämma i det.... vi vill ha en förklaring tack.. wink

heimdal
Member
Medlem
406525
September 6, 2003 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: [quote=heimdal]jag får ont i min svanskota när jag böjer mig framåt.. känns som man blir påspänd i fisan eller nåt.. lite jobbigt e det

eehhh.. hrmm.. 🙄

jag vet hur det e att vara extremt hård i magen.. sen multiplicerade jag det med 5 å antar att det e så det känns :bgrin: dvs.. PURE PAIN

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
406662
September 6, 2003 - 9:41 pm
sp_Permalink sp_Print

heimdal wrote: [quote=BelGarath][quote=heimdal]jag får ont i min svanskota när jag böjer mig framåt.. känns som man blir påspänd i fisan eller nåt.. lite jobbigt e det

eehhh.. hrmm.. 🙄

jag vet hur det e att vara extremt hård i magen.. sen multiplicerade jag det med 5 å antar att det e så det känns :bgrin: dvs.. PURE PAIN

lol laugh

Deadleg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 475
406691
September 6, 2003 - 10:39 pm
sp_Permalink sp_Print

är du säker på att det inte e när du tappar den beryktade tvålen??? isåfall e det nog inte svanskotan du kan skylla på... 😀

heimdal
Member
Medlem
406734
September 7, 2003 - 12:56 am
sp_Permalink sp_Print

Deadleg wrote: [quote=heimdal]jag får ont i min svanskota när jag böjer mig framåt.. känns som man blir påspänd i fisan eller nåt.. lite jobbigt e det

är du säker på att det inte e när du tappar den beryktade tvålen??? isåfall e det nog inte svanskotan du kan skylla på... 😀

egen erfarenhet?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 53
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL