September 5, 2001
chalaha wrote: Åkte i lördags fast för fortkörning, körde 41 km för fort på 90 väg, i örebro där det är motorväg.
Har haft körkort sen oktobet -06.
Någon som har varit med om liknande och inte behövt ta om kortet?
Motorväg kan det inte vara, då ska det vara 110. Du menar motortrafikled?
August 7, 2001
Jag skulle förstå om du körde i 119 men inte i 131.
Känns bara dumt.
Själv håller jag mig inom hastighetsgränserna +-10.
Jag fick hem en bot en gång från en fartkamera där jag kört i 80 på 70väg.
Dom drog tillbaka det senare eftersom jag hållt mig inom hastighetsgränsen på dom andra fartkamerorna och att det var planerat att flytta på den fartkameran pga att den låg för nära 90->70skylten. Den låg också i en nerförsbacke.
Jag hade tur där kan man säga. 🙂
Du kan nog lugnt räkna med att få ta nytt kort. 131Km/h på 90-väg borde rimligtvis resultera i det.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 10, 2003
Bjornstrom wrote: [quote=chalaha]Jag körde ju inte bara för fort på 90-vägen fattar du väl.
Åkte från Stockholm till Skara och då tjänar man in massor med tid om man kör för fort.
jaa herregud liksom säääkert 4.31 minuter
Mellan stockholm och skara kan han ju lätt tjäna en timme på att hela tiden ligga för fort, hatar folk som gnäller som gamla kärringar på folk som kör för fort och kanske själva alltid ligger i exakt hastighet, men nog fan är det alltid dem som oftast skiter i stopplikt och blinkers...
August 7, 2001
r700 wrote: [quote=Bjornstrom][quote=chalaha]Jag körde ju inte bara för fort på 90-vägen fattar du väl.
Åkte från Stockholm till Skara och då tjänar man in massor med tid om man kör för fort.
jaa herregud liksom säääkert 4.31 minuter
Mellan stockholm och skara kan han ju lätt tjäna en timme på att hela tiden ligga för fort, hatar folk som gnäller som gamla kärringar på folk som kör för fort och kanske själva alltid ligger i exakt hastighet, men nog fan är det alltid dem som oftast skiter i stopplikt och blinkers...
Fördommar.
Jag hatar när folk ligger i häcken och ljustutar för dom tycker jag ligger försakta när jag kör i 90 på 90väg.
Jag tycker det är bara galet att köra så fort. Om någonting händer så har man betydligt kortare tid på sig att reagera om man kör så fort + att krachen blir betydligt allvarligare. Tänk på det nästa gång du kör för fort.
Jag är kompis med en lastbilschaffis. Han håller alltid hastigheten numera pga att han var orsaken till att ens liv gick till spillo pga att han körde för fort.
Han har mått dåligt över det i 5år nu. Han har fortfarande inte kommit över det.
August 11, 2005
Var med om ganska exakt samma sak, 46 km/h för fort på en 90 väg. Blev av med kortet på plats och fick vänta i fyra månader innan jag fick tillbaka det.
Prövotiden var två år och hade jag åkt dit igen tror jag jag hade blivit av med kortet helt och fått ta om allt...
1 Guest(s)