July 10, 2003
csm101 wrote: Var med om ganska exakt samma sak, 46 km/h för fort på en 90 väg. Blev av med kortet på plats och fick vänta i fyra månader innan jag fick tillbaka det.
Prövotiden var två år och hade jag åkt dit igen tror jag jag hade blivit av med kortet helt och fått ta om allt...
Så du hade prövotid när du åkte fast?
Då äre ju precis samma sak som jag har varit med om nu.
Åkte till och med lite saktare än dig:P
/chalaha
August 11, 2005
SoulBurn wrote: [quote=csm101]Var med om ganska exakt samma sak, 46 km/h för fort på en 90 väg. Blev av med kortet på plats och fick vänta i fyra månader innan jag fick tillbaka det.
Prövotiden var två år och hade jag åkt dit igen tror jag jag hade blivit av med kortet helt och fått ta om allt...
Så du hade prövotid när du åkte fast?
Då äre ju precis samma sak som jag har varit med om nu.
Åkte till och med lite saktare än dig:P
/chalaha
Var inte tydlig kanske, jag blev av med kortet efter att min prövotid gått ut. Men sen när jag fick tillbaka kortet igen efter att ha varit utan i fyra så fick jag en ny prövotid.
@R700: inte en chans, gasade ifrån stället fort som fan så de inte skulle ta mig igen. Jag menar, vad skulle det vara för försvar "nä konstapeln, jag kan inte ge er mitt körkort eftersom din kollega tog den ifrån mig för mindre än två timmar sen..." 😀
Har man ingen prövotid och kör så fort som chalalalala har gjort så behöver man inte komma ta om den, utan man får tillbaka den efter x månader. Men eftersom han har prövotid så lär han få ta om den.
June 23, 2002
Det blir bara att ta om körkortet, tyvärr. Stackare som måste skriva teoriprovet igen, uuuuh.
Hade en polare som hamnade i samma sits, han blev av med det i 2 eller 3månader men fick ta om det en månad mindre än vad det var sagt för han blev av med det i tjänsten. De kortade alltså ner straffet en månad.
Alltid lika kul att läsa alla moralinlägg.
December 17, 2005
r700 wrote: [quote=Bjornstrom][quote=chalaha]Jag körde ju inte bara för fort på 90-vägen fattar du väl.
Åkte från Stockholm till Skara och då tjänar man in massor med tid om man kör för fort.
jaa herregud liksom säääkert 4.31 minuter
Mellan stockholm och skara kan han ju lätt tjäna en timme på att hela tiden ligga för fort, hatar folk som gnäller som gamla kärringar på folk som kör för fort och kanske själva alltid ligger i exakt hastighet, men nog fan är det alltid dem som oftast skiter i stopplikt och blinkers...
En hel timme, OMFG sen har jag inget emot att köra fort (då jag gör det själv) men jag älskar folk som åker fast.. Det är ren glädje 😀
August 23, 2001
Jag körde 46 km/h för fort på 90 väg och blev av med det i 2 månader, misstänker att jag bara fick två månader för att jag behöver det i jobbet, sa min chef iaf 🙂
Men som sagts redan så om man kör för fort under prövotiden så får man ta om det, trist nog men helt rätt.
Och på dagens vägar om man ligger 90 på 90 väg eller 110 på 110 väg som blir man garanterat omkörd hela tiden, tyvärr så är det så på landets vägar idag.
Förut så körde jag också alltid för fort, men idag när jag fått igen kortet och väntar barn så kör jag efter skyltarna.
Och en efterföljd på det är ju att det blir en massa idiotiska omkörningar i tid och otid.
July 9, 2006
August 11, 2005
yazaka wrote: [quote=Stripz]gör som farsan kör nån förfört så följ efter ;D haha 230 efter 110 väg:) polisen stannar oftast den första bilen.
'
Eller så stannar man båda?
De kan stanna båda men de kan bara ge en av dem böter. För att ge båda böter krävs det att de har exakta hastigheten på båda, vilket de inte har. Således kan manklara sig på det idiotiska förslaget.
December 31, 2001
Stripz wrote: gör som farsan kör nån förfört så följ efter ;D haha 230 efter 110 väg:) polisen stannar oftast den första bilen.
Haha detta hände mig under torsdagen.
Låg i och puttrade i 130 med firmabilen och sen såg man en arbetskamrat närma sig bakifrån. Han drog om runt 150-160, efter 50 meter så såg man att han stod på bromsen.
Där framme stod nämligen farbror blå och vinkade in honom, han lyckades få ner bilen i hastighet för att bara få 3200kr böter.
Mig vinkade de bara förbi men polisen sa till min kolega att jag hadde en jävla tur att han körde om 😀
February 3, 2003
Har en polare som råkade ut för samma sak. Dock hann han bromsa ner lite innan polisen tog farten på honom, då höll han 141km/h. Grymt idiotiskt av honom och han har lärt sig nu hoppas jag, men samtidigt förstår man att man vill leka lite. De tog körkortet direkt och han fick köra en vecka till hur som helst. Tror han fick vänta ett halvår eller så innan han fick ta om det. Kommer inte ihåg exakt.
July 9, 2006
csm101 wrote: [quote=yazaka][quote=Stripz]gör som farsan kör nån förfört så följ efter ;D haha 230 efter 110 väg:) polisen stannar oftast den första bilen.
'
De kan stanna båda men de kan bara ge en av dem böter. För att ge båda böter krävs det att de har exakta hastigheten på båda, vilket de inte har. Således kan manklara sig på det idiotiska förslaget.
bästa förslaget enligt mig
August 7, 2001
csm101 wrote: [quote=yazaka][quote=Stripz]gör som farsan kör nån förfört så följ efter ;D haha 230 efter 110 väg:) polisen stannar oftast den första bilen.
'
Såvida det inte är en patrullerande farbror blå med kamera i bilen.
December 24, 2002
hatar sånna här trådar med en massa moralkakor..
Det finns för mkt söndagsförare ute på vägarna. Dem som sitter o visslar och bara följer strömmen... Vem tror ni har bäst reaktion? Den passiva föraren som bara följer strömmen eller den aktiva föraren som är mer medveten om vad som händer..
Nu säger jag absolut inte att man ska ligga i 180, men att köra 20-30km/h för fort är inga problem på dom flesta vägar här i sverige.. Sen gäller det att man kan köra bil.. Om man lyckas köra mot rött som någon här gjort, kan man inte köra bil enligt mig.. om man missar en lampa som lyser rött är det lika stor chans att man missar en fotgängare eller liknande... Och man ska absolut anpassa hastigheten efter väglag vilket många idioter har missat..
Och en rak landsväg med viltstängsel och mitträcke? Där kan man definitivt ligga i 150 utan problem.
Dom flesta olyckor sker pga rattfylla eller att någon somnar bakom ratten... i båda fallen är man en ganska passiv förare.. och alltså inte hastigheten som spelar roll...
att höja böter för fortkörare? Vad hjälper det.. antingen är man en person som kör för fort eller så är man inte det... Inte fan sitter fortköraren och räknar sin ekonomi innan han/hon bestämmer sig för att han har råd att åka fast?
BTW, har läst någonstans att det är fler som dör av att man ramlat/halkat eller liknande än som dör i trafiken..
Tycker att man ska höja hastigeheterna i sverige förutom vid skolor och där mkt männiksor befinner sig.. men som det är nu blir det lätt så att man ledsnar och kör för fort överallt.. Vet att det är fler som inte respekterar 30-gränser nu när dom har satt det på alla mindre vägar i tätbebyggt område, istället som det var förut, endast utanför skolor m.m.
EDIT: och ja, för er som undrar.. jag har åkt fast. 3ggr och klararde mig med en tillsägelse av gångerna. Men jag har aldrig varit i närheten av att krocka och kör inte vårdslöst. Kör bara fort rakt fram, använder blinkers och kör alltid om på vänster sida m.m.
December 24, 2002
'
När min morsa åkte fast, tog dom henne och 3 bilar framför och ett par bilar bakom..
Stod en kille med laser och en bit längre fram några polisgubbar och tog emot.. ALLA blev av med körkortet och fick böter
January 13, 2003
csm101 wrote: [quote=dree] Såvida det inte är en patrullerande farbror blå med kamera i bilen.
Syftade givetvis på då farbrorn står vid vägkanten.
Måste vara en rätt grym konstapel som först lägger sig bakom bakersta bilen, mätar hastigheten och sen blåser om och mätar hastigheten på bilen framför sen stoppar bägge, en bil framför sig och en bakom sig, samtidigt.
:blink:
2 Guest(s)