December 25, 2000
För då kan du bli tagen för en terrorist.
http://www.guardian.co.uk/comm.....nt/story/0,,1575411,00.html
Intressant att läsa vad dessa terroristlagar gör i praktiken.
January 20, 2003
Är väl inte så konstigt att de har höjd beredskap gentemot personer med misstänkt beteende. Hellre att de kollar 100 pers och att 1 av de är terrorist, än att de inte kollar någon alls och låter 1 terrorist gå fri.
I en så stor stad som London (där jag för övrigt bor nu), är det viktigt att vara extra noggrann eftersom en bomb på tunnelbanan skulle innebära många spillna människoliv.
May 6, 2002
Black_light wrote:
The officers offered apologies on behalf of the Metropolitan police. Then they arrested me.
Varför ger de först ursäkter, och sedan tar in honom när han inte hade ett dugg på sig ?!
Det står i skrivelsen. Mycket sjukt iaf, okej att dom kan visitera folk men arrestera oskyldiga?
February 6, 2004
--tog bort ett långt inlägg om integritet eftersom jag inte orkar dra igång en debatt om det--
Kontentan är att vi givetvis måste vara vaksamma för terrorister men att det måste finnas tydliga gränser där integriteten av de som skyddas (vi invånare) är viktigare annars vet man inte var det slutar.
October 10, 2004
haha helt sjukt otur snubben hade om man tänker efter, skulle han inte tagit upp mobilen och tagit av sig ryggsäcken så skulle det inte hända.
Men det är bra att det fungerar, man måste ju se från den ljusa sidan. Hellre att de aresterar fel än att de inte gör det alls!
Sen om man ser en Irakier gå på gatan behöver han inte vara terrorist, har en i min klass och ingen skulle fatta att han är just från irak. Dock från något land från mellanöstern, kanske runt turkiet.
1 Guest(s)