July 18, 2003
Skall göra en aktie portfölj med plugget nu, typ en lite tävling bara, och jag har 100 000 att spendera...
Men, vilka aktier är bra på kort sikt ? ca 2 månader, Samt att jag gärna skulle vilja ha hjälp med argument VARFÖR jag skulle välja just de aktierna...
Alla förslag är välkomna, dock kan vi skippa "google ffs !, dem är ju bäst !
March 3, 2004
March 27, 2003
Om du ska göra stora pengar på kort tid måste du våga chansa o ta nått okänt litet företag som pysslar me udda grejer. Dom kan gå som fan (åt båda håll dock).
De flesta som läser den där kursen köper Ericsson, Nokia, Scania o Electrolux typ. Sånna aktier är alldeles för stabila.
March 14, 2004
Köp Maxim (eller inte) köpte för 5000kr. Dom steg till 20.000kr. Den dan jag skulle sälja såg jag på nyheterna att deras lungmedicin inte hade blivigt godtjänd av Amerikanska läkemedelsverket. Då hade dom falligt från 20.000 till 324kr på 3 timmar då hela företaget byggde på den där medicinen.
July 18, 2003
Adam wrote: Om du ska göra stora pengar på kort tid måste du våga chansa o ta nått okänt litet företag som pysslar me udda grejer. Dom kan gå som fan (åt båda håll dock).
De flesta som läser den där kursen köper Ericsson, Nokia, Scania o Electrolux typ. Sånna aktier är alldeles för stabila.
Stämmer nog, Men jag måste motivera varför jag valde som jag valde, tror det är motiveringarna som spelar roll på betyget..
February 3, 2005
Dry_ice du frågar något som du själv inte är beredd att stå för
Att vinna snabba pengar på kort tid ja du hör ju redan hur det låter
Det handlar om att du ska chansa på något du tror låter bra
det är precis som att spela på hästar eller vilket spel som helst man försöker ha lite tur ibland också med oddsen men iaf
Mitt tips som gjort detta lite förut .. Gå på företag som håller på att lansera sin produkt jag la ner 5000kr på astra zeneca innan deras gigantiska höjning kom o jag vet inte exakt hur mkt pengar jag plockade ut på dom
Försök hitta en produkt som du känner detta kan bli något
annars lägger du pengarna på ett företag som du vet vinner i långsikt annars försök med något bra o hoppas på det bästa
Motiveringen som du bör ha är att .. satsa på ett stort företag nu är som att kasta pengarna i skön dom stora företagen inom vissa brancher har redan haft sina guld hopp och du kanske bör kolla på dom mindre företagen o se vad dom har att komma med till marknaden alltså
its all in the mind
July 18, 2003
JohanK wrote: Dry_ice du frågar något som du själv inte är beredd att stå för
Att vinna snabba pengar på kort tid ja du hör ju redan hur det låter
Det handlar om att du ska chansa på något du tror låter bra
det är precis som att spela på hästar eller vilket spel som helst man försöker ha lite tur ibland också med oddsen men iaf
Mitt tips som gjort detta lite förut .. Gå på företag som håller på att lansera sin produkt jag la ner 5000kr på astra zeneca innan deras gigantiska höjning kom o jag vet inte exakt hur mkt pengar jag plockade ut på dom
Försök hitta en produkt som du känner detta kan bli något
annars lägger du pengarna på ett företag som du vet vinner i långsikt annars försök med något bra o hoppas på det bästa
Motiveringen som du bör ha är att .. satsa på ett stort företag nu är som att kasta pengarna i skön dom stora företagen inom vissa brancher har redan haft sina guld hopp och du kanske bör kolla på dom mindre företagen o se vad dom har att komma med till marknaden alltså
its all in the mind
Jo, Stämmer nog bra
Men problemet ligger i att jag inte har koll på företag, dvs jag vet inte vilka som kan ha en ny produkt att lancera, jag vet inte vilka som utvigdar och satsar framåt på en efterfrågade marknad...
Men jag skall ta lite små udda företag som är på G med något, men vilka...
1 Guest(s)