February 17, 2004
nXsty wrote: Knivigt läge. Har du inga släktingar du kan låna pengar av?
Annars går det ju att leva på 1500kr per månad men det kräver en del planering samt att man frånsäger sig alla nöjen och lyx.
Börjar gråta bara jag hör det, tom studenterna har det bättre
1500kr till följande:
Mat
Hygien
Läkarvård
Nöje???
Kläder???
Får inte ihop det riktigt 😛
/Dani
August 7, 2001
Death On Wings wrote: Du har inte snackat med personal ansvarig på stället och frågat dem i fall ni skulle kunna lösa det utöver de pengar du får ?
Har hört att en del ställen går med på att lägga någon tusenlapp på sina lärlingar i alla fall på elektriker sidan.
Dom jag går lärling hos sa idag att dom "ska fixa det här".
Så jag får hoppas på det bästa. 🙂
När jag sa att jag kan försöka igen med soc så sa dom "nej för i helvete!" 🙂
June 17, 2005
dree wrote: [quote=Death On Wings]Du har inte snackat med personal ansvarig på stället och frågat dem i fall ni skulle kunna lösa det utöver de pengar du får ?
Har hört att en del ställen går med på att lägga någon tusenlapp på sina lärlingar i alla fall på elektriker sidan.
När jag sa att jag kan försöka igen med soc så sa dom "nej för i h*****e!" 🙂
verkar som du hamnat på en scyst plats, ta till vara på det! det är många arbetsplatser som pissar på oss unga!
August 7, 2001
addeee wrote: [quote=dree][quote=Death On Wings]Du har inte snackat med personal ansvarig på stället och frågat dem i fall ni skulle kunna lösa det utöver de pengar du får ?
När jag sa att jag kan försöka igen med soc så sa dom "nej för i h*****e!" 🙂
verkar som du hamnat på en scyst plats, ta till vara på det! det är många arbetsplatser som pissar på oss unga!
Ja dom är riktigt schyssta.
Dom sa ju att jag faktiskt drar in pengar till företaget också idag.
Åkte på jobb själv och det kändes bra.
November 18, 2003
Verkar som om du går en liknande utbildning som brorsan då man har ett års lärjunge ute i ett företag med inhopp i skolan då och då.
Egentligen så tycker jag man inte ska bli nekad till bidrag till stuider lr liknande så länge det handlar om pengar för överlevnad men då det kanske itne finns så mkt att göra så kan man låna pengar från CSN..
Brorsan undviker då CSN och har löst detta med företaget men han skulle ta ett lättare helgjobb ifall han hittar något.
August 7, 2001
Ringde soc idag igen för att försöka igen.
Som svar fick jag att jag skulle flytta hem till föräldrarna igen med ett sarkastiskt garv. Utan ens att hon frågade om jag hade några föräldrar...
Företaget ville inte ge mig extra pengar vilket jag har full förståelse för.
Februari klarade pga gammal lön från mitt gamla jobb.
Mars kommer bli knapert.
May 9, 2001
dree wrote: [quote=maedhros][quote=dree]Det blir bara bättre... Nu ska man inte få ersättning för alla arbetsdagar... Ännu mindre pengar...
Verkar ju vara helt sjukt. Är det arbetsförmedlingen som står för aktivitetsstödet? Tycker du borde kontakta dom och säga att det inte håller att tjäna så lite, om inte dom kan hjälpa så borde dom ju kunna berätta vem som kan det? Typ soc. finns ju något som kallas existens minimum
Försäkringskassan är det som har aktivitetsstöd.
Jag ringde en handläggare på soc och hon sa att jag troligtvis inte kommer få något.
Ska testa med en annan handläggare imorgon.
Det är Försäkringskassan som betalar ut Aktivitetsstödet, men det är Arbetsförmedlingen som står för kostnaden.
Därför är Arbetsförmedlingen rätt hårda mot de som får Aktivitetsstöd.
2 Guest(s)