May 19, 2003
chrippaz wrote: [quote=Odehn]Vet inte vilke gräns det är.
Min vän, som för ett halvår sen var i Tyskland sa att är man 16 så får man gå på puben. Dock bara fram till midnatt. Sen är gränsen vid 18.
Men vad intressant, intresseklubben antecknar.
Vad fan hade det med ämnet att göra?
det har väl visst med saken att göra. du fråga om åldersgräns i tyskland.
November 4, 2001
copulator wrote: [quote=chrippaz][quote=Odehn]Vet inte vilke gräns det är.
Min vän, som för ett halvår sen var i Tyskland sa att är man 16 så får man gå på puben. Dock bara fram till midnatt. Sen är gränsen vid 18.
Men vad intressant, intresseklubben antecknar.
Vad fan hade det med ämnet att göra?
det har väl visst med saken att göra. du fråga om åldersgräns i tyskland.
Frågade jag om puben eller? Jag skiter väll i puben, dit sticker man ju inte och köper för att ta med hem.
Kraqygzzzz: Tack för svaret, är du helt säker på det?
November 5, 2001
chrippaz wrote: Kraqygzzzz: Tack för svaret, är du helt säker på det?
Att man måste vara 20 för att importera till Sverige är helt säkert. Du får köpa 3,5or och föra in men ingget som du måste var 20 för att köpa i Sverige. Risken att du åker fast är å andra sidan minimal med tanke på att det knappt finns en enda tullare kvar.
November 4, 2001
Arny wrote: [quote=chrippaz]Kraqygzzzz: Tack för svaret, är du helt säker på det?
Att man måste vara 20 för att importera till Sverige är helt säkert. Du får köpa 3,5or och föra in men ingget som du måste var 20 för att köpa i Sverige. Risken att du åker fast är å andra sidan minimal med tanke på att det knappt finns en enda tullare kvar.
Ah ok, jo det låter rimligt.
Skulle vara schysst om det gick färjor från tyskland till gotland, jag har för mig att de lagt ner tullverksamheten där...
November 4, 2001
Iceman wrote: Annars så kan du ju åka med någon annan till Tyskland o handla lite. Man får väl ta in typ 192 liter bärs/skalle eller nåt liknande, så man behöver typ bara en ranson även om man är ett gäng som åker 😀
Jo vi hade tänkt att åka ett gäng men ingen är över 20.
Får väll ragga upp nån annan nisse som vill följa med 🙂
June 20, 2002
chrippaz wrote: [quote=Iceman]Annars så kan du ju åka med någon annan till Tyskland o handla lite. Man får väl ta in typ 192 liter bärs/skalle eller nåt liknande, så man behöver typ bara en ranson även om man är ett gäng som åker 😀
Jo vi hade tänkt att åka ett gäng men ingen är över 20.
Får väll ragga upp nån annan nisse som vill följa med 🙂
Bjuder du på resa och ett par flak öl så. 😉
2 Guest(s)